Serie GTA i Red Dead ustanawiają nowe rekordy sprzedaży. Take-Two ma w planach 38 projektów
Raport finansowy Take-Two jak zwykle okazał się źródłem ciekawych danych sprzedażowych. Poznaliśmy też ogólne plany wydawnicze firmy.

Spotkanie z inwestorami koncernu Take-Two zaowocowało nie tylko informacjami na temat GTA 6, ale również świeżymi danymi sprzedażowymi starszych gier Rockstara (i nie tylko; via Dom w serwisie X). Grand Theft Auto V oraz Red Dead Redemption 2 ciągle przyciągają miliony nowych graczy, dzięki czemu T2 nie musi martwić się o przychody.
GTA 5 nie zwalnia tempa, osiągając całkowitą sprzedaż na poziomie 215 milionów egzemplarzy (o 5 milionów więcej względem poprzedniego kwartału). Cała seria Grand Theft Auto notuje łączną sprzedaż wynoszącą aż 450 milionów sztuk.
Imponująco prezentują się też wyniki Red Dead Redemption 2, które trafiło już do 74 milionów graczy (o 4 miliony więcej względem poprzedniego kwartału). Cała seria Red Dead Redemption przekroczyła natomiast barierę 100 milionów sprzedanych kopii.
Plany wydawnicze i przyszłe projekty Take-Two
Take-Two Interactive aktywnie pracuje nad nowymi tytułami, mając w swoim katalogu 38 projektów w różnych fazach rozwoju. Wśród nich znajduje się 21 gier określanych jako „Immersive Core” (czyli nowych produkcji przeznaczonych na PC i konsole) oraz 9 tytułów mobilnych.
Firma planuje również odświeżenia wcześniejszych gier. Gracze mogą spodziewać się trzech nowych wersji starszych produkcji przed końcem marca 2026 roku kalendarzowego. W dalszej perspektywie, na lata fiskalne 2027/2028, zapowiedziano cztery kolejne iteracje znanych już tytułów. Najpewniej w ten plan wpisuje się port GTA 4 na nowsze konsole.
Co ciekawe, przedstawiciele Take-Two Interactive zasugerowali, że w bieżącym roku fiskalnym na rynek trafi jeszcze jedna, niezapowiedziana dotąd gra. Szczegóły na jej temat pozostają na razie tajemnicą.
Wyniki finansowe Take-Two
Przychody firmy wzrosły o 5% do kwoty 5,63 miliarda dolarów, co mieści się w prognozach. Mimo to T2 odnotowało stratę operacyjną w wysokości 4,49 miliarda dolarów, co stanowi wzrost w porównaniu do 3,59 miliarda dolarów straty w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Wyższe od oczekiwań koszty operacyjne tłumaczone są m.in. „zwiększonymi kosztami rozwoju tytułów” (najpewniej chodzi tu głównie o GTA 6). Pomimo prognozowanego dalszego wzrostu sprzedaży w roku fiskalnym 2026, Take-Two spodziewa się również kolejnych strat, które firma odbije sobie dopiero po premierze GTA 6 w maju 2026 r.