Znane z Regalia: Of Men and Monarchs rodzime studio Pixelated Milk pracuje nad SacriFire, czyli grą wzorowaną na klasycznych jRPG-ach z lat 90. ubiegłego wieku.
W trakcie E3 2021 zapowiedziano SacriFire, czyli produkcję zainspirowaną klasycznymi jRPG-ami, nad którą pracuje znane z Regalia: Of Men and Monarchs oraz Warsaw polskie studio Pixelated Milk. Gra ukaże się w przyszłym roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PS5 i Nintendo Switch. Wydanie pecetowe będzie sprzedawane w serwisach Steam, Epic Games Store oraz GOG.com.
Obecnie autorzy zbierają na Kickstarterze dodatkowe środki na produkcję. Cel minimalny ustalono na poziomie 99 tys. dolarów i raczej nie będzie problemu z jego osiągnięciem, gdyż w trzy pierwsze dni zbiórki zgromadzono 78 tys. dolarów, a akcja dobiegnie końca dopiero 14 lipca.
SacriFire opowie historię młodego żołnierza imieniem Ezekiel Ridan. Jego ambicją jest dołączenie do elitarnej sekty Kościoła Sheola, specjalizującej się w obronie mieszkańców podziemnego miasta Antioch przed demonami z powierzchni. W trakcie kampanii bohater wpadnie w sam środek trwającej tysiące lat rywalizacji między największymi potęgami świata.
Autorzy SacriFire wzorują się na japońskich RPG-ach z lat 90. ubiegłego wieku. Sercem zabawy będzie rozbudowany taktycznie system walki łączący elementy turówek i produkcji rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Nie wytłumaczono, jak to ma wyglądać w akcji, ale twórcy jako źródło inspiracji podają Vagrant Story, więc spodziewamy się, że postacie będą poruszały się w czasie rzeczywistym, który ulegnie zapauzowaniu w momencie wydawania komend. Możliwe ma być celowanie w konkretne części ciał wrogów i łączenie ciosów w kombosy, a kluczową rolę odegra dobieranie uzbrojenia i ataków pod kątem słabości nieprzyjaciół.
W SacriFire będziemy eksplorowali zarówno podziemne miasto, jak i powierzchnię. Podczas kampanii otrzymamy możliwość werbowania wielu różnorodnych towarzyszy broni. Nie zabraknie także systemu craftingu.
Ciekawie zapowiada się oprawa audiowizualna. Grafika łączy dwuwymiarowe postacie z zachowującymi stylistykę retro tłami 3D i nowoczesnymi efektami wizualnymi. Takie podejście spopularyzowała gra Octopath Traveler i zobaczymy je także w Dragon Quest III HD-2D Remake oraz Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Natomiast muzykę w SacriFire skomponuje sam Motoi Sakuraba, czyli japoński artysta odpowiedzialny za soundtracki do tak klasycznych produkcji, jak Eternal Sonata czy serie Tales, Star Ocean, Golden Sun oraz Dark Souls.
Więcej:To była wyjątkowo owocna noc dla graczy. Zobacz gry, które spróbują podbić PC i konsole w 2026 roku
31

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.