SacriFire to polska gra wzorowana na jRPG-ach z PSX
Znane z Regalia: Of Men and Monarchs rodzime studio Pixelated Milk pracuje nad SacriFire, czyli grą wzorowaną na klasycznych jRPG-ach z lat 90. ubiegłego wieku.

- Deweloper: Pixelated Milk
- Wydawca: Pixelated Milk
- Gatunek: RPG
- Platforma: PC, XONE, PS4, XSX, PS5, Switch
- Data premiery: 2022 r.
W trakcie E3 2021 zapowiedziano SacriFire, czyli produkcję zainspirowaną klasycznymi jRPG-ami, nad którą pracuje znane z Regalia: Of Men and Monarchs oraz Warsaw polskie studio Pixelated Milk. Gra ukaże się w przyszłym roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PS5 i Nintendo Switch. Wydanie pecetowe będzie sprzedawane w serwisach Steam, Epic Games Store oraz GOG.com.
Obecnie autorzy zbierają na Kickstarterze dodatkowe środki na produkcję. Cel minimalny ustalono na poziomie 99 tys. dolarów i raczej nie będzie problemu z jego osiągnięciem, gdyż w trzy pierwsze dni zbiórki zgromadzono 78 tys. dolarów, a akcja dobiegnie końca dopiero 14 lipca.
SacriFire opowie historię młodego żołnierza imieniem Ezekiel Ridan. Jego ambicją jest dołączenie do elitarnej sekty Kościoła Sheola, specjalizującej się w obronie mieszkańców podziemnego miasta Antioch przed demonami z powierzchni. W trakcie kampanii bohater wpadnie w sam środek trwającej tysiące lat rywalizacji między największymi potęgami świata.
Autorzy SacriFire wzorują się na japońskich RPG-ach z lat 90. ubiegłego wieku. Sercem zabawy będzie rozbudowany taktycznie system walki łączący elementy turówek i produkcji rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Nie wytłumaczono, jak to ma wyglądać w akcji, ale twórcy jako źródło inspiracji podają Vagrant Story, więc spodziewamy się, że postacie będą poruszały się w czasie rzeczywistym, który ulegnie zapauzowaniu w momencie wydawania komend. Możliwe ma być celowanie w konkretne części ciał wrogów i łączenie ciosów w kombosy, a kluczową rolę odegra dobieranie uzbrojenia i ataków pod kątem słabości nieprzyjaciół.
W SacriFire będziemy eksplorowali zarówno podziemne miasto, jak i powierzchnię. Podczas kampanii otrzymamy możliwość werbowania wielu różnorodnych towarzyszy broni. Nie zabraknie także systemu craftingu.
Ciekawie zapowiada się oprawa audiowizualna. Grafika łączy dwuwymiarowe postacie z zachowującymi stylistykę retro tłami 3D i nowoczesnymi efektami wizualnymi. Takie podejście spopularyzowała gra Octopath Traveler i zobaczymy je także w Dragon Quest III HD-2D Remake oraz Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Natomiast muzykę w SacriFire skomponuje sam Motoi Sakuraba, czyli japoński artysta odpowiedzialny za soundtracki do tak klasycznych produkcji, jak Eternal Sonata czy serie Tales, Star Ocean, Golden Sun oraz Dark Souls.

Komentarze czytelników
Wilk1999 Generał

Gra zapowiada się fajnie, chociaż biorąc pod uwagę stylistykę mocno anime mam lekki niepokój czy studiu Pixelated Milk poszczęści się z osiągnięciem przez SacriFire sukcesu, jednak patrząc na opinie i oceny na temat ich wcześniejszej gry oraz szybkie zebranie większej części planowanego, dodatkowe budżetu tak można odnieść wrażenie, że studio jest raczej bezpieczne jeśli chodzi o przyszłość swojego projektu.
zanonimizowany1113196 Generał
PixelatedMilk? Póki co mam od nich chyba wszystko, co wydali. To wg. mnie najbardziej kreatywne studio, jakie obecnie funkcjonuje w Polsce. O ile mistrzami kodowania jeszcze nie są, o tyle z polotem i lekkością fabuły oraz najzwyklejszym w świecie pomysłem na samych siebie są rewelacyjni. Nikogo od nich nie znam, a i tak ich lubię za to, co już stworzyli.
Więc tę grę również biorę w ciemno. Wziąłbym kardynała, ale coś mi wychodzi, że do mojej wypłaty już dawno limit zostanie wyczerpany, jak z pozostałymi progami... :/ Jeny, żadnemu studiu tak nie kibicuję, jak im. Zarówno Regalia, jak i Crossroads Inn są absolutnie rewelacyjne. Bardziej spodobała mi się Regalia i coś czuję, że im też, skoro znowu wracają do klimatów jrpg :-)