
Data wydania: I kwartał 2026
Polskie jRPG inspirowane klasyką z lat 90. XX wieku, opracowane przez twórców gier Warsaw i Regalia. W SacriFire podróżujemy pomiędzy dwoma fantastycznymi światami, poznajemy nowych bohaterów oraz stawiamy czoła wielorakim wyzwaniom.
SacriFire to inspirowana tytułami z lat 90. pixelartowa gra jRPG, w której rozgrywka prowadzona jest z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Za jej opracowanie i wydanie odpowiada niezależne polskie studio Pixelated Milk, mające już na swoim koncie takie produkcje, jak Regalia: Of Men and Monarchs czy Warsaw. Podczas prac nad swoim kolejnym dziełem twórcom przyświecał konkretny cel: pragnęli wykorzystać to, co najlepsze, z gier, na których się wychowali (m. in. Vagrant Story czy Xenogears) i przekuć w nowe RPG, będące produkcją zarazem nowoczesną i budzącą nostalgię.
SacriFire opowiada historię Ezekiela Ridana, młodego wojownika szkolącego się, by dołączyć do elitarnej sekty Church of Sheol. Jego pragnieniem jest uchronienie podziemnego miasta Antioch przed przemierzającymi powierzchnię demonami. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że wkrótce zostanie wciągnięty w znacznie poważniejszy konflikt – trwający od tysięcy lat bój pomiędzy bytami wykraczającymi poza wszelkie jego zrozumienie. Ezekiel uda się w zupełnie nieznane mu tereny i odkryje tajemnice, które skłonią go do zakwestionowania wszystkiego, w co do tej pory wierzył.
W trakcie rozgrywki gracz podróżuje po dwóch światach – rozległym mieście Antioch oraz idyllicznym raju duchów Erebus. Tam też poznaje nowych bohaterów, walczy z przeciwnikami bądź rozwiązuje różnorakie łamigłówki.
Istotnym elementem rozgrywki jest rozbudowany system walki łączący elementy turowe z czasem rzeczywistym. Spotkanie z każdym z przeciwników wymaga od gracza opracowania odmiennej strategii. Ważne jest dobieranie umiejętności, przedmiotów oraz typu uzbrojenia w taki sposób, aby wykorzystywać podatność wroga na konkretne typy obrażeń.
Przez większość gry główny bohater korzysta z rękawic DIVOS, które potrafią przekształcać się w różne typy „astra” (broni wykutej z energii ducha). Dzięki nim właśnie Ezekiel może stawać w szranki z demonami Herezji. W miarę postępu rozgrywki odblokowywane są nowe możliwości astra, pozwalające na przekształcanie rękawic DIVOS w takie bronie jak miecz, włócznia czy kusza.
Gra umożliwia również tworzenie unikalnych i efektownych kombinacji ataków. Gracz może opracowywać zarówno krótsze łańcuchy ciosów, jak też dłuższe i bardziej skomplikowane. Celowanie w słabe punkty przeciwnika i łączenie ataków w serie pozwala na zadanie mu większych obrażeń. Nie obejdzie się jednak bez podejmowania ryzyka. Nieraz aby trafić w podatną część ciała przeciwnika, trzeba najpierw wystawić się na jego kontrataki. Jeżeli gracz zdoła trafić w słaby punkt swojego wroga wystarczającą liczbę razy, trwale go okaleczy, obniżając jego statystyki na resztę walki.
Eksplorując różnorodne lokacje protagonista może nieraz liczyć na towarzystwo i wsparcie postaci pobocznych. Podróżujący z nim bohaterowie nie tylko przeszukują teren i walczą u jego boku, ale też w konkretnych momentach służą mu poradą oraz dzielą się ciekawostkami na temat świata i danej misji. Gracza nie ominą też różne dowcipne pogawędki, z których znana była poprzednia gra twórców – Regalia.
W miarę postępów w rozgrywce odblokowywane są „cnoty” (ang. virtues), które można dowolnie dobierać podczas walki. Każda kolejna zapewnia wzrost możliwości określonej broni. Od gracza zależy, którym typem broni będzie posługiwał się w walce i który najlepiej rozwinie.
Każda z cnót posiada również własne drzewko umiejętności. W miarę postępów gracz zyskuje „Punkty Ducha” (ang. Spirit Points), które może zainwestować w upgrade określonych umiejętności, atrybutów pasywnych czy odblokowanie konkretnych zdolności postaci.
Gra ma barwną oprawę wizualną, powstałą w wyniku kombinacji grafiki 3D i pixel artu. Podobne połączenie umożliwiło twórcom utrzymanie produkcji w stylistyce retro, a także wprowadzenie do rozgrywki efektów cyfrowych. Ręcznie rysowane i animowane postacie przemieszczają się po trójwymiarowych światach, łączących w sobie zarówno elementy fantasy, jak i science fiction.
Za opracowanie ścieżki dźwiękowej odpowiada G4F Records oraz legendarny kompozytor Motoi Sakuraba. Głosów bohaterom użyczył natomiast profesjonalny zespół Sound Cadence Studios.
Autor opisu gry: Kinga Zawada
Platformy:
Xbox One 2026Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 2026Angielskie napisy i dialogi
PC Windows I kwartał 2026Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 5 2026Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 2026Angielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 2026Angielskie napisy i dialogi
Producent: Pixelated Milk
Wydawca: Pixelated Milk
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Wczorajszy pokaz The Triple-i Initiative okazał się bardzo udany. Zebraliśmy dla Was w jednym miejscu wszystkie najważniejsze materiały z tego wydarzenia.
gry
Adrian Werner
11 kwietnia 2025 12:50
SacriFire, czyli gra jRPG rodem z Polski, doczekało się nowego zwiastuna na tegorocznym FGS. Ponadto studio Pixelated Milk rozpoczęło testy produkcji.
gry
Krystian Pieniążek
8 czerwca 2024 21:51
Na IGN Expo dowiedzieliśmy się, że polskie SacriFire, czyli gra inspirowana klasycznymi jRPG-ami z lat 90. ubiegłego wieku – zaliczy obsuwę i nie ukaże się w 2022 roku. Zobaczyliśmy jednak jej nowy trailer.
gry
Hubert Śledziewski
10 czerwca 2022 19:10
Znane z Regalia: Of Men and Monarchs rodzime studio Pixelated Milk pracuje nad SacriFire, czyli grą wzorowaną na klasycznych jRPG-ach z lat 90. ubiegłego wieku.
gry
Adrian Werner
16 czerwca 2021 09:27
Wymagania sprzętowe gry SacriFire:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100 3.1 GHz / AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1280 MB GeForce GTX 470 / 1 GB Radeon HD 5800 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770K 3.5 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 560 / Radeon HD 6850 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 10 64-bit.