Niemal dokładnie przed dwoma tygodniami odbyła się oficjalna premiera przenośnej konsoli N-Gage. Fachowi analitycy (m.in. z organizacji ChartTrack) przygotowali specjalne raporty, przedstawiające sytuację nowego wyrobu marki Nokia po siedmiu dniach od chwili komercyjnego debiutu.
Radosław Grabowski
Niemal dokładnie przed dwoma tygodniami odbyła się oficjalna premiera przenośnej konsoli N-Gage. Fachowi analitycy (m.in. z organizacji ChartTrack) przygotowali specjalne raporty, przedstawiające sytuację nowego wyrobu marki Nokia po siedmiu dniach od chwili komercyjnego debiutu.
Wspomniany mobilny system elektroniczno-rozrywkowy 7 października 2003 roku trafił do około 30.000 sklepów w najrozmaitszych zakątkach globu ziemskiego. Jednak w pierwszym tygodniu dystrybucji mieszkańcy Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii zakupili odpowiednio 5000 i 500 urządzeń (warto podkreślić, że podczas zbierania danych nie uwzględniono operatorów telefonii komórkowej, ogłaszających zwyczajowo różne sensacyjne promocje). Problem ze stosunkowo małą ilością rozprowadzonych egzemplarzy wydaje się mieć źródło w dość wysokiej sugerowanej cenie detalicznej produktu (vide poniższa tabela porównawcza dla rynku północnoamerykańskiego).
PLATFORMA | CENA DETALICZNA |
299,99 USD | |
99,99 USD | |
69,99 USD | |
179,99 USD | |
179,99 USD | |
99,99 USD |
0