Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2007, 15:14

autor: Jiker

Rynek gier typu casual wart ponad dwa miliardy dolarów

Ukucie terminu casual games można bez większej przesady uznać za jedno z najważniejszych zjawisk odnotowanych w świecie elektronicznej rozrywki na przestrzeni kilku ostatnich lat. Jego dokładne określenie pozwoliło nie tylko na dokładniejszą klasyfikacje gier oraz graczy, ale także na znaczne przyspieszenie rozwoju tejże właśnie gałęzi interesującej nas przemysłu.

Ukucie terminu casual games można bez większej przesady uznać za jedno z najważniejszych zjawisk odnotowanych w świecie elektronicznej rozrywki na przestrzeni kilku ostatnich lat. Jego dokładne określenie pozwoliło nie tylko na dokładniejszą klasyfikacje gier oraz graczy, ale także na znaczne przyspieszenie rozwoju tejże właśnie gałęzi interesującej nas przemysłu. Potwierdza to najnowszy raport Casual Games Association.

Dowiadujemy się z niego, że w chwili obecnej rynek casual games wart jest aż 2,25 miliarda dolarów w skali roku, a jego wartość rośnie w tempie 20% rocznie. Z rezultatów uzyskanych za sprawą badań wynika również, że główną siłę casual games tworzą kobiety. Nie dość, że stanowią większość wśród tego rodzaju graczy (51,7% w stosunku do 48,3% mężczyzn), to w dodatku kobiety są bardziej skłonne płacić za tego typu rozrywkę. Wśród osób kupujących gry typu casual aż 74% stanowią właśnie przedstawicielki płci pięknej.

Osoby płacące za tego rodzaju pozycje spędzają przy nich średnio od siedmiu do piętnastu godzin tygodniowo. Robią to zazwyczaj w godzinach wieczornych lub pomiędzy 11:00 a 14:00, co sugeruje, że większość grających oddaje się rozrywce przebywając w pracy lub szkole. Jednorazowa sesja z grami typu casual trwa zazwyczaj od pięciu do dwudziestu minut. Raport Casual Games Association potwierdził również wcześniejsze informacje, jakoby liczba osób grających w casual games była wyższa od liczby graczy spędzających czas przy „zwykłych” grach.

gry