Rozkład sprzedaży Wiedźmina 3 na konsolach i PC
Choć nie znamy dokładnych wyników sprzedaży Wiedźmina 3, wiemy mniej więcej, jak rozkładała się sprzedaż gry na PC i konsolach w pierwszych tygodniach od premiery. Studio CD Projekt RED podało też proporcje kupionych wydań pudełkowych i elektronicznych.
Łukasz Szliselman
Na oficjalnym forum firmy CD Projekt przedstawicielka studia CD Projekt RED wyjawiła kilka ciekawych informacji na temat sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Choć nie padły żadne szczegóły, do końca czerwca 2015 roku 70% rozprowadzonych egzemplarzy przypadło na konsole (PlayStation 4 i Xbox One), a pozostałe 30% na wersję PC. Gdy weźmiemy pod uwagę podaną wcześniej liczbę 6 milionów kopii, które trafiły do nabywców w ciągu pierwszych sześciu tygodni od premiery (a więc do 30 czerwca), wychodzi na to, że Wiedźmin 3 został kupiony przez blisko 4,2 miliony użytkowników konsol oraz 1,8 mln pecetowców.
Jeśli chodzi o stosunek wydań elektronicznych do pudełkowych, póki co dominującą pozycję zajmują te drugie. Pod koniec czerwca wersje cyfrowe stanowiły jedynie 1/4 wszystkich sprzedanych kopii Wiedźmina 3. Oczywiście, z czasem te proporcje mogą się odwrócić, jako że gry w sklepach systematycznie ustępują miejsca na półkach nowościom, natomiast w punktach dystrybucji elektronicznej odżywają dzięki atrakcyjnym promocjom. Dla przykładu, obecnie dwie poprzednie części Wiedźmina sprzedają się głównie w formie cyfrowej.
Nie da się ukryć, że trzecia odsłona polskiej superprodukcji osiągnęła do tej pory niemały sukces na całym świecie, a to jeszcze nie koniec. Na przyszły miesiąc (13 października) szykowana jest premiera dużego dodatku pt. Serca z Kamienia, a wiosną 2016 roku zagramy w drugie rozszerzenie – Krew i Wino. Wiemy też, że wbrew krążącym ostatnio po sieci plotkom, właściciele CD Projekt RED nie rozważają sprzedaży firmy w ręce Electronic Arts.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
not2pun Senator

podobna wiadomość już była
https://www.gry-online.pl/newsroom/wiedzmin-3-dziki-gon-na-pc-sprzedano-ponad-17-mln-egzemplarzy/komentarze/z416ef2?N=1
ja myślę, ze różnica między ps4, a xone wynika z tego, iż więcej ludzi ma ps4 to też % podział wychodzi tak jak wychodzi.
Co do konsol i pc to pewno odnosicie się do wypowiedzi (nie pamiętam z kiedy) o śmierci rynku gier na pc, ja tam do takich informacji podchodzę chłodno zazwyczaj więcej w tym marketingu jak prawdy.
Dla mnie raczej większym problemem są mikro płatności i inne takie bzdety, które powodują, iż rynek gier robi się mało grywalny, coraz częściej odnoszę wrażenie pay to play, gdzie się kupuje "czas" do grania.
Ja zaczynam się obawiać o rynek gier, coraz mniej tytułów AAA coraz więcej "skubania" graczy, ogólnie nie podoba mi się to.
Dlatego ciesze się z takich tytułów jak Wiedźmin, które starają się iść tą klasyczną drogą.
Dobrze też że pokazali iż da rady wyjść w stronę gracza nie windować cen i zarobić.
nie wiem jakie miało wynik sprzedaży np taki dragon age inquisition, które było dostępne na 5 platformach, ale nie wydaje mi się by były lepsze od Wieśka
zanonimizowany452773 Junior
Cziczaki - widzę że u Ciebie cieniutko z matematyką, 30 procęt to prawie 1/3, więc gra dokładnie tyle samo co na Xboxach i PlayStation razem wziętych
Damian1539 Legend

1Jaro1 - A u Ciebie kiepsko z ortografią
"Cziczaki - widzę że u Ciebie cieniutko z matematyką, 30 procęt to prawie 1/3, więc gra dokładnie tyle samo co na Xboxach i PlayStation razem wziętych"
wysiak Legend

widzę że u Ciebie cieniutko z matematyką, 30 procęt to prawie 1/3, więc gra dokładnie tyle samo co na Xboxach i PlayStation razem wziętych
---->
Oj, tutaj to cieniutko nie tylko z matematyką, logiką, ale i z językiem polskim.
zanonimizowany1101535 Generał
Widze, ze matematyka dalej nie jest mocna strona uczniow :)