Rocznie sprzedaje się dwukrotnie więcej pecetów do grania niż wszystkich konsol razem wziętych

Co pewien czas raczeni jesteśmy raportami prezentującymi wyniki sprzedaży pecetów na świecie. Zazwyczaj dotyczą one jednak całości sprzętu, w różnych konfiguracjach i formach. Organizacja PC Gaming Alliance postanowiła przyjrzeć się wynikom wyłącznie komputerów nadających się do grania i opublikowane sprawozdanie przyniosło godne zainteresowania liczby.

futurebeat.pl

Adrian Werner

Co pewien czas raczeni jesteśmy raportami prezentującymi wyniki sprzedaży pecetów na świecie. Zazwyczaj dotyczą one jednak całości sprzętu, w różnych konfiguracjach i formach. Organizacja PC Gaming Alliance postanowiła przyjrzeć się wynikom wyłącznie komputerów nadających się do grania i opublikowane sprawozdanie przyniosło godne zainteresowania liczby.

 

Rocznie sprzedaje się dwukrotnie więcej pecetów do grania niż wszystkich konsol razem wziętych - ilustracja #1

 

Jako metodologię przyjęto, że liczone są tylko komputery z oddzielnymi dedykowanymi kartami grafiki (a wiec nie brano pod uwagę typowych netbook’ów oraz sprzętu ze zintegrowanymi kartami). W 2009 przychód ze sprzedaży tych pecetów wyniósł 54,6 miliardów dolarów, a w tym roku ma wzrosnąć do 61,3 miliardów. W ubiegłbym roku zakupiono 61,5 miliona takich komputerów, czyli dwa razy więcej niż wyniosła łączna liczba wszystkich sprzedanych konsol domowych w tym okresie

Co więcej, szacuje się, że łączna liczba aktywnych komputerów posiadających dedykowane karty grafiki wyniosła pod koniec 2009 roku 212,6 mln i ma wzrosnąć do 322 mln w 2014 roku (jeśli nie zgadzają wam się tu liczby to pamiętajcie, że ludzie wymieniają stare komputery na nowe, wiec sprzedaż nowych nie ma dokładnego przełożenia na łączną liczbę).

Ciekawie prezentuje się analiza geograficzna. Rejony Azji pozostają największym rynkiem dla przeznaczonych do gier pecetów. Sprzedaje się tam 33% tych komputerów. Zachodnia Europa to 24%, a Stany Zjednoczone to 22%. Według analityków Azja pozostanie liderem w najbliższych latach i to właśnie ten rynek będzie głównym koniem napędowym wzrostu tego segmentu.

 

Rocznie sprzedaje się dwukrotnie więcej pecetów do grania niż wszystkich konsol razem wziętych - ilustracja #2

 

Jeśli chodzi o obecne trendy, to zauważalny jest silny wzrost zainteresowania zdolnymi do uciągnięcia gier komputerami przenośnymi. Analityk z organizacji IDC stwierdził natomiast, że według przeprowadzonych badań klienci są skłonni zapłacić do 25% więcej, byleby tylko ich sprzęt nadawał się do grania.

Oczywiście, PC Gaming Alliance ma interes w promowaniu pecetów jako platformy do gier, w końcu po to właśnie ta organizacja powstała. Jednak publikowane przez nią sprawozdania opierają się na danych niezależnych i godnych zaufania firm analitycznych, więc nie ma sensu poddawanie ich w wątpliwość. Należy po prostu pamiętać, że nie każdy posiadacz zdolnego do gier komputera jest zapalonym graczem, dlatego raport i wnioski z niego wskazują nie tyle na potęgę tego rynku, ile na olbrzymi jego potencjał.

Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2010-08-10
16:25

zanonimizowany703960 Legionista

ehh, a tu dyskusja dalej wre...
pozwolę sobie w skrócie napisać to co napisałem już wcześniej - różnice między PC-ami a konsolami sprowadzają się do jednego - wybór gier, bowiem na pececie można grać w identyczny sposób jak na konsoli i żeby nie było to lubię grac i na tym i na tym, ale gdyby wszystkie gry wychodziły na wszystkie platformy to raczej konsoli bym nie kupił

Komentarz: zanonimizowany703960
2010-08-11
14:31

rajkonkret Junior

ja grałem na psx i jakos nie mogłem się przekonac do konsoli... choc mysle ze przyszłosc hardcorowego gracza to zapewne dwie wiodące konsole i pc... a casualom wystarczy cos... a dla niedowiarów polecam porównanie dema mafii 2 na trzech platformach i zobaczycie gdzie ta "moc"

Komentarz: rajkonkret
2010-08-13
14:41

wowuser Pretorianin

"Dlatego kupiłem konsole przynajm,niej mam pewnośc że każda gra będzie chodzić"
szkoda tylko ze juz nawet konsole takiej pewnosci nie daja, ale na pc wiem co robic zeby sprawdzic why nie dziala i problem usunac. a na ps3? nie dziala who knows why... a text o rts i halo wars to niezla baja, polecam ci jednak porgrac w prawdziwe gry strategiczne. takie przy ktorych trzeba myslec, halo wars i te nowsze C&C zdecydowanie sie do nich nie zaliczaja

Komentarz: wowuser
2010-08-13
14:43

zanonimizowany610479 Konsul

a na ps3? nie dziala who knows why

Albo sprzęt, albo nośnik z grą. Więcej możliwości nie ma. A na pc...

Komentarz: zanonimizowany610479
2010-08-16
10:55

Winch2005 Pretorianin

Może i więcej PC'tów się sprzedaje do grania, ale to konsole są wygrane bo tam zdecydowanie więcej gier się kupuje.

Komentarz: Winch2005

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl