Studio Rockstar Games zabroniło tworzenia serwerów role-play do Grand Theft Auto 5 i Red Dead Redemption 2, które wykorzystują płatne lootboksy, kryptowaluty oraz NFT.
Tworzone przez fanów serwery RP/role-play (najczęściej zbudowane na modyfikacji FiveM) dla Grand Theft Auto V cieszą się wielką popularnością na PC. Wiele z nich mocno zmienia reguły rozgrywki, pozwalając graczom na wcielenie się w zarówno w szarych mieszkańców Los Santos, jak i branie udziału w starciach między policją i złodziejami czy też wojnach frakcji. Niektórzy zarządcy takich serwerów ostatnio zaczęli jednak wprowadzać mocno wątpliwe rozwiązania monetyzacyjne, co wymusiło na studiu Rockstar Games (i jego właścicielu, firmie Take-Two) wyartykułowanie kilku zakazów w tej kwestii.
Deweloper zabrania prowadzenia serwerów RP do GTA 5 (oraz RDR2), które m.in.
Jak widać, zasady te napisano tak szeroko, że w praktyce Rockstar Games może zażądać zamknięcia praktycznie każdego serwera RP. Deklaracja studia ma jednak głównie na celu powstrzymanie lootboksów, NFT oraz innych form zarabiania na GTA 5 bez zgody deweloperów.
Większość fanowskich serwerów oferuje nowe misje i historie, a wiele z nich utrzymywanych jest za pomocą datków od graczy. Rockstar Games do tej pory to ignorowało i raczej deklaracja zasad tego nie zmieni. Studio chce po prostu powstrzymać najbardziej wątpliwe projekty tego typu.
Należy jednak pamiętać, że w przypadku modów do gier tego zespołu fani zawsze stąpają po kruchym lodzie. Rockstar Games i Take-Two co pewien czas wymuszają zakończenie rozwoju nieoficjalnych projektów. W zeszłym roku ten los spotkał m.in. modyfikacje re3 i reVC oraz GTA Underground. Nie zdziwilibyśmy się, gdyby tolerancja zespołu względem serwerów RP do GTA 5 zakończyła się wraz z premierą GTA 6.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Klasyczne Chris Sawyer’s Locomotion wreszcie może rozwinać w pełni skrzydła dzięki nowemu OpenLoco
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
20

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.