Rise of the Tomb Raider – pierwsze recenzje wersji PC oraz porównanie ustawień graficznych

W sieci zaczęły ukazywać się pierwsze recenzje pecetowej wersji Rise of the Tomb Raider, w których rozgrywką oceniono także jakość konwersji tytułu. Producenci opublikowali również nowy trailer, prezentujący najważniejsze graficzne ulepszenia wprowadzone do portu.

Michał Kułakowski

Port wprowadza szereg nowych ustawień graficznych i opcji niedostępnych na Xboksie

Światowa premiera pecetowej wersji Rise of the Tomb Raider nastąpi jutro, co oznacza, że w sieci zaczęły pojawiać się pierwsze recenzje gry. Poza rozgrywką czy fabułą, przyglądają się one również jakości portu, przygotowanego przez holenderskie studio Nixxes Software, które odpowiadało za wersję PC pierwszego Tomb Raidera z 2013 roku. Krytycy zgodnie chwalą pracę Holendrów nad Rise of the Tomb Raider podkreślając, że nie mamy do czynienia jedynie z prostą konwersją. Twórcy zadbali o wprowadzenie wielu efektów graficznych niedostępnych na Xboksie One, a także o szeroką gamę opcji konfiguracyjnych. Jedynym minusem mogą być względnie wysokie wymagania sprzętowe. Według Serwisu Digital Foundry, aby otrzymać ustawienia graficzne zbliżone do tych z Xboksa One (wysoka jakość szczegółów, rozdzielczość 1080p, 30 fps-ów) musimy posiadać co najmniej czterordzeniowy procesor z rodziny Intel Core i5 oraz kartę graficzną GTX 960.

Rise of the Tomb Raider pierwsze recenzje wersji PC:

  1. PC Gamer – 83/100
  2. Videogamer – recenzja bez oceny
  3. GameWatcher – 9
  4. PCgamesN – 9
  5. Destructoid – analiza techniczna portu
  6. RPS – recenzja bez oceny
  7. Digital Foundry – analiza techniczna portu
  8. PC World – analiza techniczna portu

Poza analizami i recenzjami otrzymaliśmy także pierwsze porównania ustawień graficznych. Pozwalają one określić jak będzie wyglądała gra na różnych konfiguracjach sprzętowych i jak wypadają ona na tle oryginału z Xboksa One. Twórcy produkcji opublikowali również specjalny trailer prezentujący technologie graficzne wprowadzone do pecetowego portu we współpracy z firmą Nvidia.

Gra Rise of the Tomb Raider ukazała się pierwotnie w listopadzie 2015 roku na konsolach Xbox One i Xbox 360. Według producentów, tytuł sprzedał się w ponad milionowym nakładzie. Produkcja kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej części z 2013 roku i opowiada o kolejnych przygodach Lary Croft, tym razem poszukującej tajemnicy nieśmiertelności. W tym tygodniu gra otrzymała fabularne rozszerzenia, zatytułowane Baba Yaga - Świątynia wiedźmy. Dodatek dostępny jest już na konsolach Xbox, a na komputerach PC pojawi się w momencie premiery podstawki.

  1. Recenzja gry Rise of the Tomb Raider (Xbox One) - pojedynek z Uncharted 4 będzie trudny
  2. Rise of the Tomb Raider – kompendium wiedzy
  3. Oficjalna strona gry Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii

Rise of the Tomb Raider

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.1

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-01-27
23:59

zanonimizowany146624 Legend

Wskaż mi miejsce w pecetowej wersji ;>

Komentarz: zanonimizowany146624
2016-01-28
01:06

JaspeR90k Generał

JaspeR90k

Skok jakościowy w kwestii oprawy wizualnej względem rebootu z 2013 jest wyraźny. Również wersja pecetowa w pewnych aspektach (jakość cieni, teselacja, pure hair, poziom szczegółowości tekstur) prezentuje się zauważalnie ładniej niż wersja na XONE. Podsumowując Lara Croft na PC wygląda prześlicznie :)

Komentarz: JaspeR90k
2016-01-28
08:44

zanonimizowany1058903 Generał

Minimalne wymaganie Rise of The Tomb Raider są wyższe niż rekomendowane wymagania Tomb Raidera 2013 ;] Owszem grafika jest ładniejsza, wrażenie szczególne robią animacje i mimika ale żeby grać na wysokich w fullhd 60fps potrzeba GTX 970 ;/ Poprzednią część można było odpalić na możliwie najwyższych ustawieniach już na 7870

Komentarz: zanonimizowany1058903
2016-01-28
10:15

Kamook Generał

Nigdy nie będziesz miał grafiki jak z XO bo PC ma przewagę już na starcie choćby w kwestii cieni których na PC jest więcej i są dynamiczne pod wpływem wiatru nawet na low, wtedy po prostu są w niższej rozdzielczości. Zupełnie poza tym jest jeszcze " Miękkie cienie słońca" którego nie ma wcale na XO i poprawia i tak dynamiczne występujące większej liczbie cienie z PC, jak ma się do tego XO? Tekstury mogą być w medium ale dzięki Filtrowanie anizotropowe będą ostrzejsze niż na XO a fpsa zjedzą może jednego. Teraz zaczynają się exkluzywne dla PC efekty których tylko włączenie sprawia że XO RotTR robi się po prostu brzydszy na pierwszy rzut oka: Teselacja, HBAO+. Gra zawsze będzie wyglądać lepiej na PC nawet jeżeli postawisz tylko na jeden z nich.

Komentarz: Kamook
2016-01-28
12:37

elvis01071987 Chorąży

warto wspomnieć konsolowym , że PC od dawna ogarniają rozdzielczość 12K , a pegazusy 4K - wszystko na temat

Komentarz: elvis01071987

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl