Reputacja i skradanie odegrają ważne role w Star Wars Outlaws. Ubisoft zadba, abyśmy mieli co robić w nowej gwiezdnowojennej grze

Redakcja portalu Game Informer otrzymała możliwość zagrania w wersję demonstracyjną Star Wars: Outlaws. Rozgrywka premiuje skradanie i skupia się wokół systemu reputacji.

Marcin Bukowski

Reputacja i skradanie odegrają ważne role w Star Wars Outlaws. Ubisoft zadba, abyśmy mieli co robić w nowej gwiezdnowojennej grze, źródło grafiki: Ubisoft.
Reputacja i skradanie odegrają ważne role w Star Wars Outlaws. Ubisoft zadba, abyśmy mieli co robić w nowej gwiezdnowojennej grze Źródło: Ubisoft.

Za nami prezentacja pierwszego zwiastuna fabularnego Star Wars: Outlaws, a wraz z nim ujawniona została data premiery. Ponadto ruszyła przedsprzedaż, dzięki której poznaliśmy ceny poszczególnych edycji. Teraz za sprawą portalu Game Informer, który miał okazję sprawdzić wersję demo, możemy zapoznać się z wrażeniami z rozgrywki, które pokazują nam częściowo, czego możemy się spodziewać.

Świat gry

Star Wars: Outlaws zaoferuje kilka planet i księżyców do eksploracji. Znajdziemy wśród nich te bardziej kultowe, jak Tatooine czy Akiva, ale też całkowicie nowe. Redaktor Game Informera miał okazję sprawdzić księżyc zwany Toshara, wraz z jego stolicą – Miroganą. Miasto zostało zaprojektowane tak, aby było mocno zagęszczone i wielopoziomowe, ale nie rozległe.

Chcieliśmy stworzyć coś z bardzo zagęszczoną aktywnością, a nie superrozległego, gdzie można się łatwo zgubić i nie ma wiele do zrobienia. Bardzo skupiamy się na zapewnieniu wrażenia gęstego, ruchliwego miasta. – powiedział Julian Gerighty, dyrektor kreatywny.

Po całym księżycu można się poruszać na dostępnym na wciśnięcie przycisku ścigaczu. Jazda opisywana jest jako „płynna, szybka i zwinna”. W otwartym świecie natrafić można na pomniejsze wioski oraz możliwe do złupienia obiekty.

Zadania i system reputacji

Istotnym elementem gry ma być system reputacji. Im większy jej poziom, tym przyjaźniej Kay – główna bohaterka – jest traktowana przez członków poszczególnych grup. Dzięki temu uzyskujemy na przykład możliwość swobodnego chodzenia po siedzibach, specjalne zasoby, zniżki w sklepach, a nawet pomoc w przypadku wpadnięcia w tarapaty z Imperium czy inną organizacją.

Poziom reputacji podnosimy poprzez wykonywanie zadań dla poszczególnych frakcji. W demie grający otrzymał zlecenie od anonimowego klienta, polegające na okradnięciu Syndykatu Pyke. Jeśli w trakcie jego wykonywania zostaniemy przyłapani, nasze względy w danej grupie spadną.

Co ciekawe, podczas infiltracji kryjówki możemy znaleźć także inne, niezwiązane z misją przedmioty. Decydując się na przekazanie ich jednej z grup, zyskamy jej przychylność.

Rozgrywka

Biorąc pod uwagę opisany system reputacji, rozgrywka zdaje się raczej premiować mechanikę skradania. Ukrywając się w cieniu, możemy eliminować potajemnie przeciwników, oczyszczając drogę do celu. W tych sytuacjach przydatny jest Nix – towarzysz Kay, istota rasy merqaal stworzonej na potrzeby gry. Może on odwracać uwagę strażników lub atakować ich.

Stworek pomaga też rozwiązywać zagadki środowiskowe, gdy na przykład musimy sięgnąć do wysoko umiejscowionego przycisku lub zatrzymać stojący nam na drodze wentylator.

Gdy zostaniemy dostrzeżeni, rozpoczyna się wymiana ognia. Kay ma do dyspozycji blaster oraz przedmioty lecznicze, a do tego może podnosić bronie upuszczone przez wrogów. Jako gracz możemy spróbować przedrzeć się siłą lub zniknąć z oczu wrogom i kontynuować skradanie.

Star Wars: Outlaws zmierza na PC i konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Gra zadebiutuje 30 sierpnia tego roku. Osoby, które kupiły wersję Deluxe lub Ultimate, zabawę rozpoczną 27 sierpnia.

Star Wars: Outlaws

Star Wars: Outlaws

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 30 sierpnia 2024

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

5.0

Gracze

7.3

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-04-11
16:22

Persecuted Legend

Persecuted

Znajdziemy wśród nich te bardziej kultowe, jak Tatooine czy Akiva, ale też całkowicie nowe

Akiva kultowa? Od kiedy? :D.

Komentarz: Persecuted
2024-04-11
18:09

Kapelusznik Centurion

Ciekawe jak gra im wyszła

Komentarz: Kapelusznik
2024-04-11
19:10

TraxPL Konsul

Niektórzy lubią patrzeć jak schnie farba na ścianie a inni wolą dopłacić 500zł do takiej samej rozrywki w postaci gry ubisoftu xD

Komentarz: TraxPL
2024-04-11
19:49

Czerwony07 Konsul

Czerwony07

Tylko powinieneś sobie uzmysłowić że jeżeli ty czegoś nie lubisz to nie znaczy, że wszyscy. Wejdź na Steam, wpisz sobie w wyszukiwarce Ubisoft i zobacz jak ludzie oceniają ich gry.

+
Gry Ubi są naprawdę fajne. Ale jak czytam o tym, że tym razem dostaniemy coś wyjątkowego, wciągającą fabule, pomysłową mechanikę etc to śmiać mi się chce.

Gry Ubi w większości tak jak już pisałem, to produkcje dostarczające masę zabawy ale jednocześnie pozbawione hmm duszy. To nie są gry Rockstara z przekonującymi, żyjącymi światami i dobrze napisaną fabuła. Nie są to gry CDP uważane pod względem narracji za arcydzieła ani RPG w których czujemy, że każda mechanika ma sens i znaczenie. To są gry, gdzie cześć „rewolucyjnych” mechanik nie ma absolutnie żadnego sensu a rozgrywka opiera się na powielanym co rok schemacie (crafting w FC 6). Są to gry z przerysowanymi postaciami i światami które krzyczą „jestemy grą”. Takie gry z gatunku, przejdź nas. Nawet Jedlinką to trwać 100 h i kup kolejną produkcje. Do gta czy gdzieś CDP można w zasadzie wracać bez końca. To jest ta różnica.

Ale czy to znaczy że są złe? Absolutnie

Pytanie tyko gdzie podziało się to stare Ubi robiące bardzo odważne hardcorowe shootery i gry składanki. Gdzie oni są? Gdzie jest Ghost Recon, Rainbow Six, Splinter Cell?

Komentarz: Czerwony07
2024-04-16
12:48

pawel 222 Generał

Reputacja to jest coś czego nie ma Ubisoft .

Komentarz: pawel 222

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl