Red Dead Redemption nigdy nie było planowane z myślą o PC-tach
Kris Roberts, były główny projektant multiplayera w studiu Rockstar San Diego, wyjawił, że słynne Red Dead Redemption, o którym marzy wielu użytkowników komputerów osobistych, nigdy nie było planowane z myślą o PC-tach.
Kamil Zwijacz
Wydane w 2010 roku na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 Red Dead Redemption nigdy nie było planowane z myślą o komputerach osobistych – zdradził Kris Roberts, były główny projektant multiplayera w studiu Rockstar San Diego. Deweloper wyjawił, że cały proces powstawania słynnej produkcji oczywiście oparty był na PC-tach, ale firma nigdy na poważnie nie rozważała wypuszczenia tego tytułu na „blaszakach”. Mało tego, stwierdził on, że był „naprawdę zszokowany, kiedy zrobili PC-tową wersję Grand Theft Auto V”. Co prawda, gracze komputerowi musieli trochę poczekać na ostatni hit Rockstara, ale koniec końców ukazał się on w kwietniu bieżącego roku, a do tego może się pochwalić pewnymi usprawnieniami w stosunku do oryginalnego wydania oraz dobrą optymalizacją i mnóstwem opcji pozwalających dostosować ustawienia grafiki.
Warto jednak zauważyć, że Red Dead Redemption zostało zrobione przez Rockstar San Diego, które raczej nie lubi się z PC-tami jako platformą do grania. Z autorskich tytułów firmy, która pod obecną nazwą działa od 2002 roku (wcześniej funkcjonowała jako Angel Studios), tylko Midnight Club II trafiło na ten sprzęt. Tak czy siak, szkoda. Miejmy zatem nadzieję, że sukces komputerowego GTA V zachęci wszystkie filie Rockstara do wypuszczania swoich tytułów na PC-tach.


Red Dead Redemption to druga odsłona serii Red Dead. Pierwsza część, zatytułowana Red Dead Revolver, ukazała się w 2004 roku na PlayStation 2 i Xboksie, odnosząc umiarkowany sukces (średnia ocen w serwisie Metacritic na poziomie 73 punktów i około miliona sprzedanych egzemplarzy w USA).
Red Dead Redemption ukazało się w połowie maja 2010 roku na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. W produkcji wcielamy się w byłego bandytę Johna Marstona, który stara się przetrwać w brutalnym świecie Dzikiego Zachodu wkraczającego w XX wiek. Tytuł okazał się jednym z największych hitów siódmej generacji konsol, trafiając na półki sklepowe w ponad 14 milionach egzemplarzy.
Produkcja doczekała się także kilku dodatków, w tym bardzo dobrego Undead Nightmare, dzięki któremu świat gry został opanowany przez zombie, a naszym zadaniem było odnalezienie lekarstwa na plagę nieumarłych.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Red Dead Redemption (2010)
- Rockstar Games
- konwersje PC
- Rockstar San Diego
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
Nabuhodonozor24 Legionista
Przeszedłem grę, sprzedałem razem z x klocem 360 i szczerze polecam, fajnie jakby wyszedł remaster na konsole current genowe.
P.S. Widzę że te forum to pożywka dla trolli i jednoplatformowców którzy mają tylko PC albo Konsole i dupościsk że nie mogą zagrać w dane gry bo rodzice im nie kupią sprzętu takiego czy innego.
UP Przecież fabułę w tej grze to średnio rozgarnięta małpa z Gdańskiego Zoo by zrozumiała wiec jaka znajomość angola jest potrzebna :D.
tomzkat Konsul
pytanie czy będzie na ps4 ?? bo ja zawsze chciałem być kombojem i czekam
Nabuhodonozor24 Legionista
UP Na razie Rockstar milczy w tej sprawie, choć kiedyś było jakieś info że coś dla fanów RDR'a szykują ale co to bedzie nie wiadomo czy remaster RDR'a czy nowy RD 3.
yadin Legend
Może to nawet lepiej, że nie zawracano sobie głowy pecetami. Dzięki temu gra wypadła tak dobrze. Była zoptymalizowana pod każdym względem. Kiedy do produkcji wchodzą pecety, gra często traci na marce.
Tak czy inaczej czekam na zapowiedź kontynuacji, także wyłącznie na konsole. A jeśli już na pecety, to niech sobie czekają, jak w przypadku GTA V trzy lata, czyli do 2019 roku.
eglume Konsul
Kiedy do produkcji wchodzą pecety, gra często traci na marce. samego ogame_fana pokonałeś w masakrycznej ilości głupoty w takiej krótkiej wypowiedzi, The Order: 1886 mówi ci to coś ?