Red Dead Redemption 2 - wyłącz minimapę, a usłyszysz inne dialogi [Aktualizacja: RDN wprowadziło w błąd]

Red Dead Redemption II zaoferuje interesującą mechanikę dla osób nielubiących wszelkiej maści ułatwień rozgrywki. Jeśli wyłączą one minimapę, podczas dialogów postacie niezależne będą dawać im wskazówki dotyczące dróg i punktów orientacyjnych.

Miłosz Szubert

Aktualizacja

Niestety okazało się, że Red Dead News, powołując się na tłumaczenie z jednego z nieanglojęzycznych magazynów, wprowadziło opinię publiczną w błąd. Jak poinformowała na Twitterze Alanah Pearce z Rooster Teeth i Funhaus, wypowiedzi postaci niezależnych są takie same, obojętnie, czy minimapa jest włączona, czy też nie. Jej zdaniem pomyłka mogła wynikać z faktu, że dziennikarze po prostu bardziej zwracali uwagę na dawane wskazówki, gdy nie mieli żadnych dodatkowych podpowiedzi.

Oryginalna wiadomość

Podczas produkcji Red Dead Redemption II studio Rockstar dołożyło mnóstwo starań, by uczynić świat Dzikiego Zachodu z końcówki XIX wieku jak najbardziej wiarygodnym. Widać to na opublikowanych do tej pory gameplayach i w obietnicach twórców, według których w ich najnowszej grze pojawi się między innymi ponad 200 gatunków zwierząt z unikalnymi zachowaniami. W tym momencie ktoś mógłby jednak powiedzieć stop i stwierdzić, że na co mu wszystkie te szczegóły, skoro znajdująca się w rogu minimapa psuje mu imersję? Na szczęście dla nich, tak jak miało to miejsce chociażby w przypadku trybu eksploracji w Assassin's Creed Odyssey, tego typu ułatwienia zabawy będzie można wyłączyć. Co ciekawe, odblokuje to pewną interesującą mechanikę.

Wyłączenie minimapy sprawi, że eksploracja w Red Dead Redemption II stanie się nieco trudniejsza, ale i bardziej klimatyczna. - Red Dead Redemption 2 - wyłącz minimapę, a usłyszysz inne dialogi [Aktualizacja: RDN wprowadziło w błąd] - wiadomość - 2018-10-12
Wyłączenie minimapy sprawi, że eksploracja w Red Dead Redemption II stanie się nieco trudniejsza, ale i bardziej klimatyczna.

Jak podało na Twitterze Red Dead News, usunięcie minimapy z interfejsu sprawi, że postacie niezależne zaczną dawać graczom podczas dialogów wskazówki dotyczące lokalizacji celu misji. Powiedzą nieco o drogach do niego prowadzących oraz opiszą wszelkie charakterystyczne punkty, które pomogą w orientacji w terenie. Bez wątpienia nieco utrudni to rozgrywkę, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że według doniesień obszar zabawy ma być ogromny. Jednak z drugiej strony powinno nadać to dodatkowego klimatu, dzięki któremu każdy będzie mógł jeszcze bardziej poczuć się jak prawdziwy kowboj przemierzający dzikie ostępy.

Red Dead Redemption II jest prequelem niezwykle ciepło przyjętej produkcji studia Rockstar z 2010 roku i jednocześnie trzecią odsłoną cyklu zapoczątkowanego przez Red Dead Revolver. Tytuł, który pojawi się na rynku 26 października w wersjach na PlayStation 4 oraz Xboksa One, jest jedną z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych pozycji. Nie tylko dlatego, że produkcji w klimatach westernów jest jak na lekarstwo, ale również ze względu na fakt, iż Red Dead Redemption II to pierwsza pełnoprawna gra studia Rockstar od pięciu lat. Czy „Gwiazdy rocka” nadal są w formie i najnowsza część „GTA na Dzikim Zachodzie” spełni wysokie wymagania graczy? Patrząc na to, jak prezentują się gameplaye i czytając zapowiedzi trudno uwierzyć w jakikolwiek inny scenariusz.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 października 2018

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

110

Miłosz Szubert

Autor: Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-10-12
00:09

ChuckNorris Pretorianin

ChuckNorris
😃

Od GTA 3 zawsze była mini mapa i jakoś nikt nie narzekał. Tutaj chcą dodać trochę trudności i i nagle szum. Nie ma się co oszukiwać ale to bardzo przydatna rzecz w grze w grach gdzie nie ma sieci dróg. Bez mapy grając w takiego Assasyna to można się pochlastać. Trzeba posiadać mnóstwo wolnego czasu lub grać w bardzo małą ilość gier gdzie jedna gra starczy na rok. Assasyn ma ogromną mapę i mnóstwo misji pobocznych bez mapy nie jest realne wykonać większości misji. W RDR 2 bez mapy to też będzie kicha no chyba że zamiast małej mapy będzie dostępna pod klawiszem M duża mapa :)

Komentarz: ChuckNorris
2018-10-12
06:25

kotonikk Generał

kotonikk

Szkoda, bo brzmiało to bardzo rockstarowo i na pewno tchnęło by świeżość w rozgrywkę, a tak znów będzie "odbierz zadanie, odpal mapkę i jedź tam gdzie pokazuje".

Komentarz: kotonikk
2018-10-12
11:23

Falcao_82 Generał

Falcao_82

Miałem zamiar kupić na premierę ale wstrzymam się bo właśnie wyrwałem God of War za 139zł co wydaje się dobrą ceną wiec ona pójdzie na pierwszy ogień a RDR2 zaczeka a i pojawią się używki.

Komentarz: Falcao_82
2018-10-14
13:06

bossix84 Konsul

Właściwie podsuneliście mi dobry pomysł tym artykułem. Grając w RDR2 będe grał z wszelkimi pomocami wyłączonymi. W koncu to dziki zachód :)

Komentarz: bossix84
2018-10-14
15:18

zanonimizowany1202555 Konsul

Jeśli info okazało się nieprawdą, to czemu dalej ten "artykuł/news" wisi na głównej stronie GOLa?

No dajcie spokój...

Komentarz: zanonimizowany1202555

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl