Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2018, 15:30

Red Dead Redemption 2 - wyłącz minimapę, a usłyszysz inne dialogi [Aktualizacja: RDN wprowadziło w błąd]

Red Dead Redemption II zaoferuje interesującą mechanikę dla osób nielubiących wszelkiej maści ułatwień rozgrywki. Jeśli wyłączą one minimapę, podczas dialogów postacie niezależne będą dawać im wskazówki dotyczące dróg i punktów orientacyjnych.

Aktualizacja

Niestety okazało się, że Red Dead News, powołując się na tłumaczenie z jednego z nieanglojęzycznych magazynów, wprowadziło opinię publiczną w błąd. Jak poinformowała na Twitterze Alanah Pearce z Rooster Teeth i Funhaus, wypowiedzi postaci niezależnych są takie same, obojętnie, czy minimapa jest włączona, czy też nie. Jej zdaniem pomyłka mogła wynikać z faktu, że dziennikarze po prostu bardziej zwracali uwagę na dawane wskazówki, gdy nie mieli żadnych dodatkowych podpowiedzi.

Oryginalna wiadomość

Podczas produkcji Red Dead Redemption II studio Rockstar dołożyło mnóstwo starań, by uczynić świat Dzikiego Zachodu z końcówki XIX wieku jak najbardziej wiarygodnym. Widać to na opublikowanych do tej pory gameplayach i w obietnicach twórców, według których w ich najnowszej grze pojawi się między innymi ponad 200 gatunków zwierząt z unikalnymi zachowaniami. W tym momencie ktoś mógłby jednak powiedzieć stop i stwierdzić, że na co mu wszystkie te szczegóły, skoro znajdująca się w rogu minimapa psuje mu imersję? Na szczęście dla nich, tak jak miało to miejsce chociażby w przypadku trybu eksploracji w Assassin's Creed Odyssey, tego typu ułatwienia zabawy będzie można wyłączyć. Co ciekawe, odblokuje to pewną interesującą mechanikę.

Wyłączenie minimapy sprawi, że eksploracja w Red Dead Redemption II stanie się nieco trudniejsza, ale i bardziej klimatyczna. - Red Dead Redemption 2 - wyłącz minimapę, a usłyszysz inne dialogi [Aktualizacja: RDN wprowadziło w błąd] - wiadomość - 2018-10-12
Wyłączenie minimapy sprawi, że eksploracja w Red Dead Redemption II stanie się nieco trudniejsza, ale i bardziej klimatyczna.

Jak podało na Twitterze Red Dead News, usunięcie minimapy z interfejsu sprawi, że postacie niezależne zaczną dawać graczom podczas dialogów wskazówki dotyczące lokalizacji celu misji. Powiedzą nieco o drogach do niego prowadzących oraz opiszą wszelkie charakterystyczne punkty, które pomogą w orientacji w terenie. Bez wątpienia nieco utrudni to rozgrywkę, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że według doniesień obszar zabawy ma być ogromny. Jednak z drugiej strony powinno nadać to dodatkowego klimatu, dzięki któremu każdy będzie mógł jeszcze bardziej poczuć się jak prawdziwy kowboj przemierzający dzikie ostępy.

Red Dead Redemption II jest prequelem niezwykle ciepło przyjętej produkcji studia Rockstar z 2010 roku i jednocześnie trzecią odsłoną cyklu zapoczątkowanego przez Red Dead Revolver. Tytuł, który pojawi się na rynku 26 października w wersjach na PlayStation 4 oraz Xboksa One, jest jedną z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych pozycji. Nie tylko dlatego, że produkcji w klimatach westernów jest jak na lekarstwo, ale również ze względu na fakt, iż Red Dead Redemption II to pierwsza pełnoprawna gra studia Rockstar od pięciu lat. Czy „Gwiazdy rocka” nadal są w formie i najnowsza część „GTA na Dzikim Zachodzie” spełni wysokie wymagania graczy? Patrząc na to, jak prezentują się gameplaye i czytając zapowiedzi trudno uwierzyć w jakikolwiek inny scenariusz.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej