Red Dead Redemption 2 - wsparcie dla DLSS pojawi się jeszcze w lipcu
Nadchodzące DLC do Red Dead Online oprócz nowej zawartości przynieść ma także wsparcie dla Nvidia DLSS. Rockstar Games potwierdza datę wprowadzenia technologii do RDR2.

Jeszcze w czerwcu Nvidia podzieliła się informacją, że technologia DLSS będzie dostępna w Red Dead Redemption 2. Rockstar Games właśnie potwierdził dokładną datę. Z zapowiedzi widniejącej na stronie producenta wynika, że posiadacze kart GeForce z serii RTX będą mogli cieszyć się tą technologią od 13 lipca, wraz z nadejściem dużej aktualizacji do Red Dead Online o nazwie Blood Money:
Jako część nadchodzącej 13 lipca aktualizacji, Red Dead Redemption 2 oraz Red Dead Online na PC zaoferują wsparcie dla Nvidia DLSS dla wszystkich użytkowników Windows posiadających karty Nvidia GeForce z serii RTX. Nowa funkcja zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę oraz generuje piękny, ostry obraz.
Rekonstrukcja obrazu Nvidia DLSS oparta jest na algorytmach sztucznej inteligencji i pozwala zwiększyć częstotliwość generowania klatek. Technologia jest coraz bardziej promowana oraz często implementowana. Nie tak dawno dowiedzieliśmy się o wprowadzeniu DLSS do Rainbow Six Siege, Metro Exodus czy też No Man’s Sky. Obecnie ponad 50 gier oferuje wsparcie dla tej technologii.
Nie wiadomo jeszcze, jak bardzo zwiększy się wydajność Red Dead Redemption 2 dzięki DLSS, ale dotychczasowe doświadczenia z tą technologią pozwalają patrzeć na tę kwestię z dużym optymizmem. W przypadku No Man’s Sky pozwoliło to zwiększyć liczbę klatek nawet o 70% podczas rozgrywki w rozdzielczości 4K. Co ciekawe, Nvidia od niedawna implementuje swoją technologię także do gier VR, gdzie płynność rozgrywki ma kluczowe znaczenie dla komfortu gracza.
Wielu użytkowników Reddita pod informacją o nadchodzącym wsparciu dla DLSS narzeka na nieco „rozmazany obraz” w Red Dead Redemption 2. Jednocześnie pojawiły się głosy pełne nadziei, że technologia Nvidii naprawi ten problem i obraz, zgodnie z opisem Rockstar Games, będzie „piękny i ostry”:
RDR2 być może zyska najwięcej dzięki DLSS, a to przez fakt, że implementacja TAA (Temporal anti-aliasing) jest niesamowicie rozmazana, podczas gdy FXAA (Fast approximate anti-aliasing) oraz MSAA (Multisample anti-aliasing) wprowadza migotanie na włosach i drzewach. DLSS na pewno da lepsze rezultaty.
Najnowsza aktualizacja do Red Dead Online o tytule Blood Money zostanie udostępniona za darmo. Wprowadzi ona między innymi szerego nowych misji do wykonania, klub rewolwerowca, a także nową odzież i przedmioty z przepustek. Nowością mają być nieskrępowane kradzieże z włamaniami do domostw i obozów oraz dodatkowe rodzaje wyzwań – okazje i przestępstwa.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Nvidia
- Rockstar Games
- Red Dead (marka)
- DLSS
Komentarze czytelników
zanonimizowany771628 Legend
U mnie na Ultra wzrost z ok. 43 do ok. 50 na DLSS nastawioną na jakość. Na równowadze 51. Na wydajności 55. Ultra wydajności na poziomie 57. Spróbuje podziałać coś na suwakach to powinienem osiągnąć stałe 60Fps przy ultra-wysokich ustawieniach.
Różnica faktycznie niewielka, ale dająca dużo większy komfort grania.
zanonimizowany767782 Senator
Mowa o DLSS jakosc, ten drugi tryb miedzy wydajnoscia, a jakoscia w porównaniu do Quality daje 2-3 klatki wiecej
No sie wysilili z tym DLSS'em jak nic.. Pamietam, ze w Control to byla konkretna roznica
Plus taki, ze AA z DLSS wyglada lepiej, bo te wszystkie TAA czy juz nie wspomne o MSAA to byla lipa
AIDIDPl Legend

U mnie podobnie 4-8fps. Spadki w miastach jak były tak są.
zanonimizowany767782 Senator
Jakies dziwne, ale ja dzieki DLSS mam zaledwie 4 klatki zysku
zanonimizowany771628 Legend
Jestem po pierwszych kilkunastu minutach z DLSS patchem i czuć autentyczną różnice. Do tej pory grałem na średnio wysokich z Gsynch gdzie płynność bywała różna, tak po uruchomieniu DLSS mogę grać w świetnej płynności na ultra bez spadków wydajności.
Świetnie to wyszło.
Edit. Później zamierzam uruchomić licznik klatek żeby zbadać faktyczne liczby, natomiast pierwsze wrażenie z grania robi robotę.