Quake Live porzuciło środowisko przeglądarek internetowych
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Quake Live otrzymało stosownego klienta gry, opuszczając tym środowisko przeglądarek internetowych. Zmiana ta nie wpływa na inne aspekty produkcji, w tym na jej model biznesowy - w dalszym ciągu jest to tytuł free-to-play.
Kamil Zwijacz

- Strzelanka FPP przeznaczona do zabawy w multiplayerze
- Tytuł do tej pory wykorzystywał do działania przeglądarki internetowe, jednak obecnie jest to samodzielna produkcja, wymagająca pobrania klienta i zainstalowania gry na komputerze
- Produkcja oparta jest na modelu biznesowym free-to-play
Firma Bethesda poinformowała, że gra Quake Live nie jest już dostępna w przeglądarkach internetowych, lecz wymaga pobrania klienta produkcji i zainstalowania tytułu na komputerze. Jest to praktycznie jedyna zmiana, która nie wpływa na pozostałe aspekty tytułu.
Przy okazji wydawca opublikował stosowny zestaw pytań i odpowiedzi, z których dowiadujemy się m.in., że wszystkie statystyki i profile zostały przeniesione do nowej wersji. Nie wprowadzono również żadnych zmian w subskrypcjach, czyli tytuł w dalszym ciągu oparty jest na modelu biznesowym free-to-play, z możliwością zainwestowania w konta Premium i Pro, które dają dostęp do dodatkowych aren, ekskluzywnych nagród, itd.
Jednocześnie zaznaczono, że gra współpracuje teraz jedynie z systemem operacyjnym Windows (od XP wzwyż). Możliwa jest zabawa na Linuksie i MacOS, ale tylko podczas używania oprogramowania służącego do emulacji i wirtualizacji. Odpowiedzi na inne zagadnienia znajdziecie w opublikowanym FAQ.
Quake Live to strzelanka FPP wyprodukowana przez studio id Software. Tytuł umożliwia zabawę w multiplayerze, w różnych trybach na wielu mapach, w znacznym stopniu nawiązując do kultowej gry Quake III: Arena. Rozgrywka jest w pełni darmowa, jednak jeżeli chce się uzyskać większą ilość opcji i dodatków (brak reklam, więcej aren, itd.), to należy zaopatrzyć się w płatne członkostwo Premium albo Pro.

Gracze
Steam
- id Software
- free-to-play
- Bethesda
- strzelanki FPP (FPS)
- PC
Komentarze czytelników
Volvox Pretorianin
Dziwne z kilku powodów:
- Gra działała pod Linuxem, a teraz już nie - zwykle się dodaje taka funkcjonalność a nie z niej rezygnuje.
- Obecnie gry zbliżają się do przeglądarek, a nie z nich uciekają. Dziwnie, że nie przerzucili do WebGL czy coś.
- Carmack wspominał, że gra przynosi straty i utrzymują ją z sentymentu. Dlaczego więc inwestowali zmieniając klienta?
.:Jj:. Legend

Volvox=>
1. Zapewne tak mała ilość osób grała na tym systemie że nie opłacało się tworzyć klienta pod niego
2. Które gry? Z większych produkcji kojarzę pokrętne zabiegi przy okazji Battlelogów w Battlefieldach. Osobiście nie kojarzę innej znaczącej gry które by wymagała przeglądarki do działania.
Gram w parę F2P i żadne nie ma z nimi niczego wspólnego.
Ostatnio w przeglądarce grałem... ho-ho temu w Settlers Online i jakiś czas temu pare minut w Cookie Clickera.
3. Możliwe że sytuacja się poprawiła/ dzięki temu się poprawi/ klient nie jest jakiś niesamowity i nie sądzę by zbyt wiele pracy to ich kosztowało.
kaszanka9 Legend

Prawda jest taka, że przeglądarka i tak służyła głównie do odpalenia tej gry, a pliki i tak były już na dysku = bezsens, to się pozbyli balastu, przy okazji wycięli żenujące platformy.
HETRIX22 Legend

Czyli teraz mamy... quake 3 arena 2014?
kaszanka9 też ma racje bez sensu było, że gra niby w przeglądarce, a i tak gre trzeba było zainstalować na komputerze.
emadewu Pretorianin

Tak naprawdę to twórcy zostali niejako zmuszeni do wydania QL osobno z powodu nadchodzących zmian w przeglądarkach internetowych. W ciągu kilku wersji google chrome porzuci wsparcie dla wtyczek, dodatkowo nastąpią jakieś zmiany w obsłudze pluginów w firefoxie, które utrudnią uruchamianie QL.
Over the past few years, browser support for plugins such as QUAKE LIVE have dropped off significantly, causing problems for plugins to operate in a consistent and working manner. With the recent announcement of Google Chrome's roadmap to turning off plugin support and the upcoming changes in Firefox, it seems that now is the time to make the transition.
http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?34313-QUAKE-LIVE-Standalone-Game
Wersji dla Linuxa i Maca nie ma i nie będzie.