Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2017, 10:30

Psychonauts 2 nabiera kształtów

Studio Double Fine opublikowało nowy filmik poświęcony Psychonauts 2. Materiał prezentuje fragment rozgrywki z wszystkimi (choć niedoszlifowanymi) elementami, które znajdą się w finalnej wersji gry.

Kiedy dwa lata temu studio Double Fine Productions zapowiedziało Psychonauts 2, wielu graczy zacierało ręce. Oryginalne Psychonauts z 2005 roku to jeden z tych tytułów, które mimo kiepskiej sprzedaży obrosły kultem i zostały wysoko ocenione przez recenzentów (my przyznaliśmy grze notę 9/10). O oczekiwaniach graczy świadczyło zebranie ponad 3,8 miliona dolarów w trakcie kampanii na Fig.co. Jednak dopiero w czerwcu tego roku projekt wyszedł z fazy preprodukcji, a samą grę przedstawiono tylko dwa razy, i to w mocno fragmentarycznej formie. Również nowy, 14-minutowy filmik udostępniony przez Double Fine nie skupia się w całości na prezentacji rozgrywki, ale stanowi ważny krok dla twórców.

Jak wyjaśniono we wpisie na blogu deweloperskim, The First Playable to obszar stworzony w celu sprawdzenia elementów Psychonauts 2, które na etapie preprodukcji były testowane oddzielnie. Mamy więc wszystkie mechanizmy, sporą otwartą lokację, animacje, walkę, interfejs czy nawet urywane kwestie dialogowe i nieinteraktywną (i bardzo surową) scenkę. Można więc uznać to za swego rodzaju wersję demonstracyjną, aczkolwiek deweloper zastrzega, że jest to de facto wersja prealfa i zespół wciąż czeka wiele pracy. Niemniej lokacja – zresztą stworzona w oparciu o jedną z pierwszych grafik koncepcyjnych – trafi do pełnej wersji gry, choćby i bardzo zmieniona.

Psychonauts 2 powoli nabiera kształtów, ale zespół Double Fine czeka jeszcze sporo pracy. - Psychonauts 2 nabiera kształtów - wiadomość - 2017-10-06
Psychonauts 2 powoli nabiera kształtów, ale zespół Double Fine czeka jeszcze sporo pracy.

Prócz tego w filmiku oraz wpisie wspomniano o projektowaniu wiarygodnie wyglądających kóz (z jakiegoś powodu twórcy uznali to za kluczowe zagadnienie) oraz nagrodach dla osób, które wsparły kampanię gry. Ankieta na temat tych ostatnich ma zostać wysłana „już wkrótce”, lecz minie jeszcze nieco czasu, nim gracze otrzymają swoje bonusy. Zaznaczono, że część z prezentów wymaga więcej czasu na przygotowanie lub wręcz ukończenia ostatecznej wersji gry, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość. Psychonauts 2 ukaże się w przyszłym roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej