PSSR przegrywa z DLSS i FSR, ale to dopiero początek drogi rozwoju, którą powinno podążyć Sony
Technicy Digital Foundry przyjrzeli się technologii skalowania PSSR w PS5 Pro. Wyniki są dość obiecujące, ale Sony powinno nadal solidnie popracować nad ulepszeniem skalowania, ponieważ do DLSS i FSR trochę jeszcze brakuje.

Kanał YouTube Digital Foundry dokonał porównania technologii skalowania obecnej w PS5 Pro, z odpowiednikami poprawiającymi wydajność gier PC-towców. Jak wypada PSSR w starciu z FSR 2 od AMD (FidelityFX Super Resolution) i DLSS Nvidii? Można by powiedzieć, że całkiem dobrze, choć efekty są gorsze, niż uzyskiwane przez technologie komputerowe. Konsolowe skalowanie nadal pozostaje z tyłu, ponieważ zawiera kilka mankamentów i mniej klarowny obraz.
Jak jest z tym PSSR w końcu?
Digital Foundry uczciwie przyznaje, że PSSR zdecydowanie prezentuje się dobrze, jest to wielki postęp w stosunku do skalowania obecnego w zwykłym PS5. Jednak nie jest w stanie nawiązać równej walki w starciu z DLSS i FSR 2. Różnica pomiędzy tą ostatnią a PSSR jest dość niewielka, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że obie technologie prezentują podobny poziom. Przynajmniej tak jest w grze The Last of Us 2.
Jednak do DLSS brakuje już sporo głównie, jeśli chodzi o stabilność wyświetlania drobnych elementów i klarowność obrazu. Sony PSSR nadal trapią szumy, które widoczne są w niektórych obszarach. Technologia Nvidii zapewnia ostrą i stabilną grafikę w scenach nieruchomych, podczas ruchu nie tracąc zbyt wiele tej szczegółowości (choć w ruchu PSSR także jest bardzo dobry). Zespół odpowiedzialny za PlayStation musi jeszcze popracować nad ulepszeniem swojego rozwiązania. Pamiętajmy, że FSR 2 i DLSS nie stoi w miejscu, więc ten wyścig może trochę potrwać.
Konsolą PS5 kupisz w sklepie RTV Euro AGD
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM