Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 maja 2010, 09:29

autor: Marcin Skierski

PSP za słabe dla trybu multiplayer w LittleBigPlanet

LittleBigPlanet na PSP jest świetnym tytułem z przeniesionymi w udany sposób najważniejszymi aspektami wersji na PlayStation 3. Kieszonkowej edycji bardzo brakuje jednak trybu multiplayer, który był drugim czynnikiem obok edytora poziomów tak bardzo zwiększającym żywotność pierwowzoru. Mark Green (producent gry) w wywiadzie dla serwisu Spong wypowiedział się na ten temat.

LittleBigPlanet na PSP jest świetnym tytułem z przeniesionymi w udany sposób najważniejszymi aspektami wersji na PlayStation 3. Kieszonkowej edycji bardzo brakuje jednak trybu multiplayer, który był drugim czynnikiem obok edytora poziomów tak bardzo zwiększającym żywotność pierwowzoru. Mark Green (producent gry) w wywiadzie dla serwisu Spong wypowiedział się na ten temat.

PSP za słabe dla trybu multiplayer w LittleBigPlanet - ilustracja #1

Jak się okazuje, sprawa z trybem wieloosobowym jest o tyle skomplikowana, że niemożność jego wprowadzenia wiąże się ze specyfikacją samej konsoli. Aktywowanie trybu Wi-Fi potrzebnego do nawiązania połączenia z innymi graczami sprawia, że automatycznie twórcy tracą 1/3 mocy przerobowych PSP. Pozbywają się także trzeciej części pamięci systemowej, co powoduje, że niemożliwe jest zaimplementowanie kooperacji kilku graczy na większości poziomów dostępnych w grze, które przecież cechują się sporą złożonością.

Producent przyznaje, że udałoby się przygotować jakąś formę zabawy dla wielu graczy, ale raczej w formie prostych mini-gierek. Tutaj z kolei ich brak w pełnej wersji wiąże się ze sporą ilością czasu, jaki trzeba by było poświęcić na ich stworzenie. Twórcy zdecydowali się więc przede wszystkim skupić na dopracowaniu modelu fizyki i wszystkich elementów charakterystycznych dla tej marki.

Po części można zrozumieć dylemat ekipy odpowiedzialnej za tę produkcję. Wprawdzie możliwość wspólnego przechodzenia poziomów w wersji na PlayStation 3 znacznie podnosi wrażenia z obcowania z grą, ale jeśli zaimplementowanie trybu multi miałoby spowodować niedopracowaną fizykę lub brak edytora poziomów, to być może jednak podjęto właściwą decyzję. Pewne jest, że po tej informacji trudno spodziewać się, by gracze doczekali się jeszcze wieloosobowej zabawy w formie jakiegoś DLC, a takie nadzieje miało wiele osób po wydaniu pełnej wersji.

PSP za słabe dla trybu multiplayer w LittleBigPlanet - ilustracja #2

LittleBigPlanet jest platformówką, w której kolejne poziomy pokonujemy poruszając się tylko w dwóch kierunkach, choć środowisko gry jest trójwymiarowe. Produkcję tę spośród innych najbardziej wyróżniają jednak opcje społecznościowe oraz rozbudowany edytor poziomów, dzięki któremu można kontynuować zabawę niemal w nieskończoność – oprócz etapów przygotowanych przez twórców, można bowiem dzielić się swoimi dziełami z innymi graczami. Gra pierwotnie ukazała się na konsolę stacjonarną Sony, ale kieszonkowa wersja poza brakiem trybu multi nie ma się czego wstydzić pod względem możliwości. Z punktu widzenia polskiego użytkownika tytuł ten nawet wiele zyskał na PSP, ponieważ został on tutaj w pełni zlokalizowany – poza polskimi napisami mamy więc też rodzimego lektora, dzięki czemu każdy może bez większych problemów odnaleźć się w mechanice gry.

Warto dodać, że pierwotne wydania LittleBigPlanet w naszym kraju dostępne były tylko w wersji anglojęzycznej. Dopiero edycję Game of the Year spolonizowano, niestety zapominając o łatce lokalizacyjnej dla posiadaczy wcześniejszych wydań.