Przegląd MMO (19/07/2013) – m.in. Age of Wulin, Guild Wars 2, Neverwinter

W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. rozpoczęcie beta-testów Age of Wulin, najnowszą aktualizację oraz plany dalszego rozwoju Guild Wars 2 oraz debiut pierwszego rozszerzenia Neverwinter.

Michał Marian

Witamy w kolejnej odsłonie cyklu poświęconego w całości tematyce gier MMO. Dowiecie się z niego wszystkiego o ostatnich nowinkach i wydarzeniach ze światów najpopularniejszych produkcji. Jeśli chcecie wiedzieć dokładnie co dzieje się lub dziać się będzie wokół waszego ulubionego tytułu, to znaleźliście się w odpowiednim miejscu. Dziś w Przeglądzie MMO omawiamy m.in. rozpoczęcie beta-testów Age of Wulin, najnowszą aktualizację oraz plany wydawnicze twórców Guild Wars 2, a także pierwsze rozszerzenie do Neverwinter. Ponadto wspominamy o takich grach jak Aion, Prime World oraz World of Warcraft.

Age of Wulin

Firma gPotato, europejski wydawca Age of Wulin, ogłosiła w minionym tygodniu oficjalne rozpoczęcie otwartych beta-testów swej najnowszej produkcji MMORPG. Wszyscy chętni mogą już teraz pobrać grę stworzoną przez pochodzące z Chin studio Snail Digital Technology.

Age of Wulin przenosi nas do średniowiecznego świata fantasy, w którym wcielamy się w jednego z mistrzów sztuk walki. Twórcy przygotowali szereg niespodzianek dla wszystkich graczy, którzy mieli do tej pory okazję uczestniczyć w zamkniętych testach. Otrzymają oni unikatowy strój oraz tytuł dla postaci. Wydawca zdecydował się, póki co, na uruchomienie trzech europejskich serwerów – francusko-, niemiecko- i anglojęzycznego. Niewykluczone jednak, że w przyszłości pojawią się także światy dedykowane specjalnie polskim użytkownikom.

Warto zaznaczyć, że wszyscy bohaterowie stworzeni podczas otwartych beta-testów nie zostaną usunięci po ich zakończeniu i oficjalnej premierze gry. W produkcji nie uświadczymy typowego podziału klasowego, zamiast tego możemy rozwijać wybrane przez nas zdolności oraz specjalizować się w określonych stylach walki. Deweloperzy zapowiadają, że w trakcie zabawy w Age of Wulin przemierzymy ponad 130 kilometrów kwadratowych lokacji rodem z imperialnych Chin.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Age of Wulin

Guild Wars 2

Zespół ArenaNet w dalszym ciągu dotrzymuje danego wcześniej słowa i ze szwajcarską precyzją serwuje nam świeżą zawartość dokładnie co 14 dni. W przyszłym tygodniu, tj. 23 lipca, do świata Guild Wars 2 trafi aktualizacja zatytułowana Cutthroat Politics, która dotyczyć będzie politycznego życia Tyrii. Gracze zostaną postawieni przed wyborem nowego członka rady Lion’s Arch. Ich głosy zadecydują, czy władza zostanie przekazana w ręce Ellen Kiel, bohaterki wojennej, czy trudniącego się handlem kupca Evona Gnashblade.

Każdy z kandydatów reprezentuje inne podejście oraz postulaty – Gnashblade oferuje m.in. tańsze Black Lion Keys, zaś Kiel obiecuję obniżkę cen teleportów. Twórcy zapewniają, że wybór dokonany przez graczy nie będzie czysto kosmetyczny i naprawdę wywrze spory wpływ na sytuację świata gry. Żeby jeszcze bardziej oddać realizm okresu przedwyborczego deweloperzy przygotowali nawet specjalne spoty, w których poszczególni kandydaci krótko tłumaczą, dlaczego to właśnie im należą się nasze głosy.

Poniżej prezentujemy szczegółowy rozkład jazdy aktualizacji Cutthroat Politics:

  1. Od 23 lipca do 5 sierpnia – okres głosowania, w trakcie którego będziemy mogli wesperzeć wybranego kandydata.
  2. Początek 23 lipca Southsun Survival to nowa aktywność, która pozwoli nam sprawdzić w praktyce nasze umiejętności przetrwania. Uzbrojeni jedynie w łuk oraz przypadkowo znalezione zapasy staniemy naprzeciwko pozostałych graczy w walce na śmierć i życie.
  3. Początek 23 lipca Aspect Arena to zupełnie nowy tryb PvP, podczas którego weźniemy udział w starciu trzech żywiołów. W zależności od reprezentowanej przez nas strony, będziemy dysponować odrębnymi mocami i umiejętnościami.
  4. Początek 23 lipca Candidate Trials to wyzwanie przeznaczone zarówno dla pojedynczych graczy, jak i całych drużyn. Jeśli wyjdziemy zwycięsko ze starcia z hordami piratów, czekają na nas wspaniałe i unikatowe nagrody.

Standardowo na najaktywniejszych uczestników czeka wiele niespodzianek. Biorąc udział w wydarzeniach Cutthroat Politics możemy wzbogacić naszą kolekcję mini petów, a także przyodziać zupełnie nowe ozdoby na plecy. Ponadto w ramach uaktualnienia pojawi się także kolejna umiejętność dostępna w trybie WvW – mistrzostwo katapult.

Nie tak dawno jeden z przedstawicieli studia ArenaNet opublikował obszerny wpis, w ramach którego stara się on przybliżyć graczom kierunek, w jakim deweloperzy zamierzają rozwijać świat Guild Wars 2. Artykuł jest bardzo obszerny, jednak całość sprowadza się do kilku prostych założeń:

  1. Zwiększenie głębi Żyjącej Opowieści poprzez wprowadzenie nowych wyborów o permanentnych skutkach.
  2. Powrót świątecznych i okresowych wydarzeń, które odcisną się piętnem na sytuacji w Tyrii.
  3. Nowe umiejętności i zdolności dla wszystkich profesji.
  4. Odświeżony system nagród za pokonanie elitarnych bossów i czempionów.
  5. Zwiększenie opłacalności przechodzenia poszczególnych instancji.
  6. Nowe materiały do craftingu dostępny w formie nagród za udział w aktywnościach PvE oraz WvW.
  7. Zmiana systemu Magic Find z obecnego (jedzenie + przedmioty) na obejmujący całe konto.
  8. Uatrakcyjnienie odzysku z przedmiotów Fine oraz Masterwork.
  9. Maksymalne punkty biegłości w poszczególnych dziedzinach craftu zwiększone do 500.
  10. Wprowadzenie craftu bronii i ekwipunku typu Ascended.
  11. Zmiany prekursorów oraz legendarnych bronii, poszerzenie ich asortymentu.
  12. Wprowadzenie możliwości wyboru konkretnych statystyk na legendarnym orężu.
  13. Gruntowne przemodelowanie systemu orbów w WvW.
  14. Uatrakcyjnienie trybu sPvP.
  15. System kolejek oraz list rankingowych przeznaczony dla bawiących się w pojedynkę.
  16. Nowe mapy i tryby PvP.
  17. Skórki legendarnych bronii przeznaczone do trybu sPvP.
  18. Wprowadzenie bardziej rozbudowanego systemu samouczków.
  19. Zupełnie nowy system służący poszukiwaniu drużyny.
  20. Zorganizowanie turnieju ArenaNet PAX.

Jak widać plany deweloperów są naprawdę ambitne, choć ich dotychczasowa sumienność i ciężka praca nad kolejnymi aktualizacjami z pewnością napawa optymizmem. Szczegółowe informacje na temat zmian nadchodzących w świecie Tyrii znajdziecie pod tym adresem.

Poniżej prezentujemy wspomniane spoty wyborcze. Dlaczego to właśnie im należy się wasz głos przekonają was kolejno Evon Gnashblade i Ellen Kiel.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Guild Wars 2

Neverwinter

Firma Perfect World Entertainment, wydawca gry Neverwinter, dokonała niedawno oficjalnej zapowiedzi pierwszego rozszerzenia swojej sztandarowej produkcji MMORPG. DLC zatytułowane Fury of the Feywild zadebiutuje na rynku dokładnie 22 sierpnia bieżącego roku. Dodatek umożliwi nam nie tylko eksplorację mrocznego lasu Sharandar, lecz wprowadzi także szereg nowych broni, przedmiotów oraz przeciwników.

Przy okazji tej zapowiedzi twórcy poinformowali również, że już teraz dostępne są do nabycia kolejne dwie paczki zawierające moc bonusowej zawartości. Nazywają się one Knight of the Feywild Pack oraz Feywild Starter Pack, zaś ich cena wynosi odpowiednio 60 i 20 dolarów. Szczegółową listę znajdujących się w nich rzeczy znajdziecie w specjalnie przygotowanej przez nas wiadomości.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Neverwinter

Aion

Już niebawem na koreańskich serwerach testowych Aiona zadebiutuje najnowsza klasa, która ma trafić do świata gry wraz z aktualizacją 4.5. Aethertech to nic innego jak wielki robot bojowy, który sieje prawdziwe spustoszenie na polu walki uzbrojony w miotacze rakiet, karabiny maszynowe, lasery oraz wyrzutnie pocisków. Poniżej znajdziecie krótki zwiastun prezentujący jego możliwości.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Aion

Prime World

26 lipca bieżącego roku ruszają otwarte beta-testy jednej z najnowszych produkcji MMORTS na rynku. Przypominająca na pierwszy rzut oka reprezentanta gatunku MOBA gra Prime World wychodzi ostatecznie z fazy weekendowych testów. Autorzy liczą, że przekazanie graczom nieograniczonego dostępu do tytułu przyczyni się do szybszego wyłapywania i naprawiania ewentualnych błędów i usterek. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tym miejscu.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Prime World

World of Warcraft

Firma Blizzard oficjalnie ogłosiła zawartość najnowszej aktualizacji World of Warcraft, oznaczonej numerem 5.4. W patchu pojawi się nowa zawartość Proving Grounds, która skierowana będzie stricte do postaci posiadających maksymalny poziom doświadczenia, tj. 90. Całość sprowadzać się będzie do odpierania kolejnych fal przeciwników i wykonywania pomniejszych zadań. Przed rozpoczęciem zabawy gracze będą mogli wybrać jedną z trzech dostępnych w tym trybie klas - Tank, Damage oraz Healer. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziecie w specjalnie przygotowanej przez nas wiadomości.

  1. Oficjalna strona internetowa gry World of Warcraft
Guild Wars 2

Guild Wars 2

PC
po premierze

Data wydania: 28 sierpnia 2012

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.1

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-07-23
12:26

Child of Pain Legend

😱

[22]
Ktos taki mi wypomina ordynarnosc, niezla hipokryzja? No coz lecimy

Doprawdy? Było o tym wiadomo? Oglądałem wszystkie możliwe materiały o guild wars 2 przed premierą i twórcy zapewniali, że dostane mmorpg- gatunek, którego jednym z głównych założeń jest zdobywanie lepszego "sprzętu" w celu pokonywania coraz to silniejszych oponentów z drużyną.
Podaj mi gdzie to bylo powiedziane. Powtarzam od poczatku bylo wiadomo, ze podobnie do jedynki, zdobycie najlepszych rzeczy to nie bedzie trudna rzecz, zamiast cyklu WoWa czyli wbijesz maksymalny poziom >dungeony>heroic>raidy. A serduszkowych zadan nie bylo wcale w trakcie zamknietej bety ludzie narzekali, ze nie "wiedza" co robic, czytaj brakowalo im npcow z wykrzyknikami. A i tak serduszka to taki drogowskaz, masz robic eventy.

A crafting no tak, tylko ze jest troszeczke inaczej rozwiazany niz w WoWie.

"Ale ja glupi myslalem, ze progress to jest robienie raidu w WoWie a nie uzbieranie pelnego zestawu przedmiotow, potem moge przestac grac, po co zabijac ostatniego bossa..."
Z zrozumieniem czego problem? Myślałem, ze WoWie gear to narzędzie a nie cel sam w sobie, no ale tak to jest, purporowe epici dal wszystkich, wymagany gearscore albo ilvl.

"No ale w Wowie jest mnostwo do roboty"
No tak, zdecydowanie lepiej miec przepasc z przedmiotami w pvp. No niestety, dwojka Guild Wars ma ubozsze pvp niz jedynka ale nadal, dlaczego 5v5 to żart? Masz również wielkie WvW.
No tak wbijanie reputacji czyli machanie daily albo nudne bicie stworkow, mounty to samo, achievmentow oczywiscie nie ma w GW2, zmienianie wygladu przedmiotow oczywiscie tez nie ma, auction house tez nie dziala...

To już zależy do jakiej instancji się udamy oraz umiejętności gracza. Na przykład ostatnio na swoim łotrzyku (klasie która raczej nie słynie z self heala) udało mi się pokonać alysrazor- bossa z poprzedniego dodatku czyli dość porządne wyzwanie; zaś na moim monku cały czas męczę lich kinga w wersji 25 heroic i nie mogę go pokonać, a wiem że jest to możliwe.
No tak bo przeciez łotrzykowi dodal self heala w cata bodajze? Szczegol, ze facet solował death knightem dungeony w Wotkl albo cata.

Nie przypominam sobie, żebyśmy kiedykolwiek przechodzili na "ty" i raczej wolałbym żeby nigdy do tego nie doszło... ale do rzeczy, muszę tu przyznać rację, robienie dungeonów w gw2 nic nie daje. W wowie za takiego przykładowego arthasa można dostać- przedmioty do transmogryfikacji, achivmenty, tytuł oraz mounta.
Mhm, bo to, ze kazdy dungeon ma unikatowy zestaw broni, pancerzy ktore kupujesz za tokeny wiec nie musisz czaic sie na randomowego dropa plus fakt, ze kazdy dungeon ma story mode czyli wprowadzenie i 3 rozne sciezki z innymi bossami i npcami.

Nie mówię, że guild wars 2 jest grą słabą, jednakże kurczliwe utrzymywanie, że jest w niej dużo do zrobienia jest co najmniej niepoważne.
Tak samo jak mowienie, ze po miesiacu skonczylo mi sie rzeczy do roboty a potem taki typek mowi, ze za dungi sie nie dostaje NIC.

Komentarz: Child of Pain
2013-07-23
20:57

BloodPrince Senator

BloodPrince
😁

[23] Uważam, że drobny gag ma więcej smaku niż:
a potem taki typek mowi "Ale ból dupy" "Dzieki kochanie, ty za to pewnie masz masz IQ wyzsze do Dody"

Podaj mi gdzie to bylo powiedziane jakikolwiek dziennik developera. Praktycznie w każdym padało słowo mmorpg, a to że twórcy wycieli ze swojej gry progres, no cóż... w jedynkę ani betę nie grałem, a nikt mnie nie ostrzegał, że dostane wybrakowany produkt.

"serduszka to taki drogowskaz, masz robic eventy" Gdybym oparł lvlowanie swojej postaci tylko na eventach, to wbicie maksymalnego poziomu zajęłoby mi co najmniej dwa razy więcej czasu (nie mówiąc już o goryczy powtarzania tych samych eventów); zresztą gdzie tu sens, skoro serduszka są wymagane do "odkrycia" całego świata- aktywności jaką można robić w gw2 ?
Nie widzę konkretnych kontrargumentów dlaczego arena net nie pokusiła się o dodanie chociaż skromnego wyjaśnienia dlaczego mamy pomóc akurat temu konkretnemu npctowi (jeżeli ktoś czytał questy w wowie wie o czym mówię, w gw2 brak jakiejkolwiek imersji).

"A crafting no tak, tylko ze jest troszeczke inaczej rozwiazany niz w WoWie." Zarówno tu i tam skorzystałem z internetowych poradników, by jak najszybciej zakończyć levelowanie, by skupić się na prawdziwych frykasach jakie oferują dane rzemiosła pod koniec. Zabawa z tworzenia własnych recept na przedmioty przemija zaskakująco szybko.

Myślałem, ze WoWie gear to narzędzie a nie cel sam w sobie Sprzęt jest nagrodą za pokonanie bossa jak i celem, im lepszy gear tym większa szansa, że uda się pokonać bossa na heroicu- osiągnąć satysfakcję z dobrze wykonanej roboty (plus oczywiście achivmenty, tytuły itd.).
W wowie nie zawsze wypada sprzęt jaki chcemy i trzeba powtarzać rajd, w gw2 zawsze dostaniemy tokeny/ złoto, które później możemy wymienić na gear. Po prostu czas potrzebny w guildsach by zdobyć gear jest bardzo krótki, a przez to nie doceniamy zdobytego sprzętu, co prowadzi do braku jakiejkolwiek frajdy z progresu po tygodniu bycia na 80 poziomie.

zdecydowanie lepiej miec przepasc z przedmiotami w pvp od patcha 5.3 każda postać na 90 poziomie ma pasywne 65% redukcji obrażeń otrzymywanych od graczy. Oczywiście gear do pvp będzie najlepszy w pvp, jednakże przejście z pve do pvp nie boli już tak bardzo (nikt nas nie zabije jednym szturchnięciem). Więc o czym właściwie mówimy?

dlaczego 5v5 to żart? Masz również wielkie WvW. zarówno w jednym jak i w drugim nie ma miejsca na jakąś większą taktykę, jedyne co się liczy to wielkość zerga.

No tak wbijanie reputacji czyli machanie daily albo nudne bicie stworkow, mounty to samo te rzeczy nie są obowiązkowe, ale... SĄ i czekają na każdego komu będzie się nudzić.
achievmentow oczywiscie nie ma w GW2 oczywiście, że są, ale nawet nie można sprawdzić ile dana osoba ich posiada, bez konieczności pytania się, brak podstawowej funkcji "sprawdzenia" postaci innych graczy to prawdziwa bolączka.
zmienianie wygladu przedmiotow oczywiscie tez nie ma jest, jednakże wachlarz opcji jest tak ograniczony, że nawet nie warto o tym w przypadku gw2 wspominać.
auction house tez nie dziala Różnica jest taka, że w wowie możesz grać na rynku- wykupować cały dział danych minerałów, kupować taniej, sprzedawać drożej i tak dalej; w gw2 auction house po prostu jest.

No tak bo przeciez łotrzykowi dodal self heala w cata bodajze? 18k punktów życia co 3 sekundy dla postaci która ma 405k hp to doprawdy nic, ale nie w tym rzecz. Większością dobrze ubranych postaci wysolujesz vanillię, tbc (chyba z jednym wyjątkiem ze względu na mechanikę bossa jeśli dobrze pamiętam), wotlk, a także niektórych bossów z kataklizmu. Więc solowanie nie jest atrakcją dla wybranych, chociaż fakt, że wiodą w niej prym tankowie.

Szczegol, ze facet solował death knightem dungeony w Wotkl albo cata. Szczegół, że dk jest najlepszą postacią do solowania w całej grze i potrafi solować "obecny" kontent (przykład sha of fear z patcha 5.1 /watch?v=7tXopsFRSLY )

bo to, ze kazdy dungeon ma unikatowy zestaw broni, pancerzy ktore kupujesz za tokeny Fakt, to się chwali, szkoda tylko, że od premiery gry żadnego nowego dungeona z nowymi setami nie było... jeśli się nie mylę.

wiec nie musisz czaic sie na randomowego dropa wspomniany brak uczucia progresu...

kazdy dungeon ma story mode czyli wprowadzenie i 3 rozne sciezki z innymi bossami i npcami z tego co pamiętam to tryb fabularny robiło się tylko po to, by odblokować explorable mode, a wszystkie te przerywniki i wstawki filmowe było niemalże tak samo irytujące jak w hour of twilight (rajd z 4.3)... zaś co do ścieżek to wybierało się najłatwiejszą albo z najlepszym lootem w postaci golda.

Tak samo jak mowienie, ze po miesiacu skonczylo mi sie rzeczy do roboty O przepraszam nic takiego nie powiedziałem. Potrzebny sprzęt udało mi się zdobyć w niecały tydzień, dungeony po jednorazowym przejściu odrzucały, spvp i zachwalana eksploracja okazały się żmudnymi i monotonnymi zajęciami, a wvw po dwutygodniowej przyjemności poszedł do kąta.

za dungi sie nie dostaje NIC Jeżeli wykupiło się uprzednio potrzebny sprzęt na aukcjach, to dungeony dawały tylko przedmioty do transmogryfikacji (czyli tak właściwie nic), niektóre z setów rzeczywiście wyglądały sympatycznie, jednakże myśl spędzenia czasu w śmiertelnie nudnych instancjach przez przynajmniej... tydzień grindu tylko po to by zbroja ładniej wyglądała... odpychała niemiłosiernie.

Komentarz: BloodPrince
2013-07-23
21:43

Child of Pain Legend

[24]
No tak lepszy 9fag i wyzywanie od idiotow az szkoda pisac dalej. A doda przeciez nalezy bodajze do polskiej mensy wiec nie wiem o co chodzi.

No ale tak, jak w WoWie idziesz po wydropienie starego przedmiotu ktory ma slabe staty ale chcesz skin to dobrze, jak to jest w GW2 to źle. Jak w WoWie masz mozliwosc zmiany wygladu przedmiotu to dobrze, jak w GW2 jest taka możliwość to źle. Jak w WoWie masz battleground 10vs10 to dobrze, w GW2 5vs5 to źle. I nadal masz ta przepasc ekwipunku, mniejsza ile zawsze a to i tak bardzo swieza zmiana.

Szczegol, ze powtarzam w jedynce nie bylo tak, ze cisniesz i dopiero masz endgame na koniec. 20 lvl(maksymalny) to nie byla nawet polowa gry, najlepsze pancerze i bronie byly tanie, drozsze byly po prostu unikatowe skiny. Szczegol, ze potem i tak dodali mozliwosc podbicia kazdego obszaru do poziomu 20+ jak ostatnie zony, czyli mogles isc tam gdzie potwory byly na 6 poziomie, takie skalowanie do heroica calego obszaru.

Komentarz: Child of Pain
2013-07-24
14:18

zanonimizowany863490 Pretorianin

Zgadzam się z poprzednikami - niestety GW2 nudzi - satysfakcji z ubicia bossa tak jak w WoW'ie próżno tu szukać. Nie chodzi o gear do zdobycia tylko o jakiś poziom trudności, złożoności bossów. W WoW minimum te 10 osób MUSI ze sobą współpracować, znać taktykę (oczywiście nie mówię tu o LFR - one też są cholernie nudne :P) komunikowac się na TS. W GW2 tego brakuje z każdym lepszym PUG'iem możesz zrobić każdą instancję... i chociaż byłem nastawiony, że GW2 wciągnie mnie na dłużej to po przejściu pierwszego "contentu" gra mnie znudziła okazało się, że jej celem jest tworzenie przedmiotów a nie ubicie jakiegoś bossa, który wymagałby chociaż trochę zgrania.

Potem wróciłem do WoW'a, ale nie miałem czasu na granie 4-5 dni w tygodniu, poszedłem do gildi casualowej a tam niestety były duże problemy ze składaniem raidów etc. cóż WoW również dla mnie się skończył :)

W tym momencie przyglądam się bardzo uważnie EVE Online bo to chyba jedyne MMO, które na ten moment wydaje się interesujące - reszta to gry Wo-Wo podobne :) Myślę, że EVE może być ciekawym tytułem na zimowe wieczory :)

Komentarz: zanonimizowany863490
2013-07-24
14:52

BloodPrince Senator

BloodPrince

Kąsacz- Nie moje klimaty, ale daj znać jak wrażenia ;]

[25] Jak grochem o ścianę...

Co do drugiego akapitu, polecam przeczytać to co faktycznie napisałem, a nie ujednolicać wszystko do problemu- dobrze/ źle, bo póki co uważam to za ukrycie braku argumentów pod maską arogancji.

Doceniam trud włożony w napisanie ostatniego akapitu, jednak autor chyba zapomniał postawić sobie pytania "co chcę tym osiągnąć?". Cieszę się, że w części pierwszej była taka mechanika, ale rozmowa dotyczy "dwójki" i jej niedoskonałości, więc co ma piernik do wiatraka?

Komentarz: BloodPrince

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl