Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 września 2012, 08:42

autor: Łukasz Szliselman

Project Eternity z 2 milionami dolarów na koncie. Obsidian ujawnia kolejny próg finansowy

Kickstarterowa zbiórka na nowego cRPG-a studia Obsidian, Project Eternity, osiągnęła pułap 2 milionów dolarów. W związku z tym spodziewać się możemy zaimplementowania do gry domu gracza. Twórcy zapowiadają także, co przyniesie przekroczenie kolejnych progów.

Studio Obsidian na własnej skórze przekonuje się o zbiorowej sile kickstarterowiczów. Na ich nadchodzącą produkcję, Project Eternity, miłośnicy klasycznych cRPG-ów zebrali wspólnie już ponad 2 miliony dolarów. Tym samym kolejny próg finansowy został przekroczony, a do końca akcji na Kickstarterze zostało jeszcze 19 dni.

Wraz z uzyskaniem pełnych dwóch milionów twórcy zobowiązują się umieścić w grze dom, który będzie się dało modyfikować według własnych upodobań. Ma on on stanowić bazę wypadową dla drużyny gracza i miejsce, w którym nasi towarzysze znajdą chwilę wytchnienia od przygód. Oprócz tego pojawi się garść dodatkowych zadań, postaci NPC oraz sklep z unikalnym wyposażeniem.

Obsidian zdradził również, co da nam osiągnięcie następnych progów. Gdy tylko uda się zebrać 2,3 miliony dolarów, ekipa zabierze się za stworzenie nowej rasy oraz trybów wyzwań dla zatwardziałych rolplejowców.

Expert Mode

Expert Mode planowany jest z myślą o osobach, które obruszają się na jakiekolwiek podpowiedzi. Twórcy przyrównują go do trybu Jestem Hardkorem (Hardcore Mode) z Fallout: New Vegas. Wyłączy on wszelkie dodatkowe informacje i wskazówki dotyczące sposobu ukończenia zadań oraz miejsc, w jakie należy dotrzeć. Wprowadzi także pewne utrudnienia w zasadach rozgrywki, które mają uczynić ją bardziej realistyczną i co za tym idzie, bardziej wymagającą.

Trial of Iron

Przypominać ma on tryb Człowiek z żelaza (Ironman Mode) ze Świątyni Pierwotnego Zła. Jego trudność polega na tym, że wszystkie poczynania gracza zapisywane będą na jednym stanie gry. Jeśli nasza drużyna polegnie w boju, zapis przepadnie, a nam pozostanie zacisnąć zęby i zacząć zabawę od nowa.

Path of the Damned

Tryb ten inspirowany jest Sercem Furii (Heart of Fury) z Icewind Dale II. Sprawi on, że każde starcie będzie wymagało rozsądnej taktyki, bowiem wszyscy napotkani przeciwnicy poruszać się mają w dobrze zorganizowanych grupach.

Project Eternity z 2 milionami dolarów na koncie. Obsidian ujawnia kolejny próg finansowy - ilustracja #1
Ludzki wojownik – Edair (szkic koncepcyjny z gry Project Eternity)

Otrzymamy możliwość dowolnego konfigurowania rozgrywki. Wszystkie trzy tryby będzie się dało włączyć jednocześnie lub zdecydować na zaimplementowanie tylko części opcji każdego z nich. Jeśli na przykład mamy ochotę zmierzyć się ze skomplikowanymi zasadami rozgrywki i trudniejszą walką, ale nie czujemy się na tyle pewni, by całkiem zrezygnować z podpowiedzi odnośnie zadań fabularnych, wystarczy odhaczyć odpowiednie opcje w menu gry. Jednak wyboru dokonamy jedynie raz - na samym początku zabawy.

Oprócz zajawki dla hardkorów zebranie 2,3 miliona dolarów zaowocuje wprowadzeniem boskiej rasy - jej przedstawiciele to osoby naznaczone przez bóstwa. Błogosławieństwo bogów nie tylko wpłynęło na ich niecodzienny wygląd, ale również obdarzyło nadnaturalnymi zdolnościami. Wyraźnie różnią się oni od innych ras, co budzi na przemian podziw i nienawiść.

Po drodze czeka nas jeszcze próg 2,2 milionów dolarów. Pierwotnie miał on gwarantować powstanie gry ze wsparciem dla systemu Linux, ale jak pisaliśmy, w związku z elastycznością silnika Unity stało się to możliwe już wcześniej. W zamian, po dwukrotnym przebiciu podstawowej kwoty 1,1 miliona dolarów autorzy zapewnią trzy dodatkowe wersje językowe gry: z napisami po francusku, hiszpańsku i niemiecku. Pozostałe obietnice dotyczące tego progu finansowego pozostały niezmienne – pojawi się nowa frakcja wraz z zamieszkanym przez nią rozległym terytorium oraz jeszcze jeden towarzysz. Studio Obsidian planuje ukończyć prace nad Project Eternity w roku 2014. W międzyczasie z pewnością usłyszymy jeszcze wiele na temat gry.