Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 czerwca 2019, 19:08

Project Borealis - pierwszy gameplay z fanowskiej wersji Half-Life 3

Pojawiło się pierwsze nagranie z rozgrywki z Project Borealis, modyfikacji będącej fanowskim zwieńczeniem serii Half-Life. Twórcy podzielili się też kolejnym wpisem informującym o postępie prac.

Fanowski Half-Life 3 doczekał się pierwszego gameplaya. - Project Borealis - pierwszy gameplay z fanowskiej wersji Half-Life 3 - wiadomość - 2019-06-20
Fanowski Half-Life 3 doczekał się pierwszego gameplaya.

Half-Life 3 wciąż pozostaje jedynie marzeniem graczy i nie zapowiada się, by miało się to zmienić w najbliższym czasie. Fanom nie pozostaje więc nic innego, jak samemu zwieńczyć historię Gordona Freemana we własnych modach. Takich jak choćby Project Borealis, którego twórcy udostępnili pierwsze nagranie z rozgrywki. Materiał pojawił się w ramach piątego wpisu na oficjalnej stronie modyfikacji, informującego o postępach prac. Twórcy skupili się na zaprezentowaniu zimowego poziomu, omawiając proces tworzenia lokacji w osobnym filmiku. Tam przedstawiono m.in. system fizyki pozwalający podnieść wielu obiektów jednocześnie przy pomocy działa grawitacyjnego, jak również garść grafik koncepcyjnych. Gameplay możecie obejrzeć poniżej.

O Project Borealis po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie 2017 roku, aczkolwiek minęło kilka miesięcy, nim grupa zapaleńców stojąca za tym projektem zdradziła coś więcej na jego temat. Teraz, po zobaczeniu nagrania z rozgrywki, nie da się ukryć, że mod wciąż znajduje się na wczesnym etapie produkcji. Brakuje choćby wiele elementów na mapach, zastąpionych przez tymczasowe zamienniki. Nie ma więc wątpliwości, że do ukazania się Project Borealis wciąż daleko i raczej nie ma co liczyć na rychłe podanie daty premiery.

Prace nad modem wciąż trwają. - Project Borealis - pierwszy gameplay z fanowskiej wersji Half-Life 3 - wiadomość - 2019-06-20
Prace nad modem wciąż trwają.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej