Producent Humankind, rywala Cywilizacji, nie jest już częścią rodziny Sega. Ta decyzja pozwoli studiu „przekraczać granice”

Sega ogłosiła sprzedaż twórców strategii Humankind. Studio Amplitude stało się niezależnym podmiotem. Ma to zagwarantować ekipie większą swobodę.

Marcin Bukowski

Producent Humankind, rywala Cywilizacji, nie jest już częścią rodziny Sega. Ta decyzja pozwoli studiu „przekraczać granice”, źródło grafiki: Amplitude Studios.
Producent Humankind, rywala Cywilizacji, nie jest już częścią rodziny Sega. Ta decyzja pozwoli studiu „przekraczać granice” Źródło: Amplitude Studios.

W ramach prezentacji wyników finansowych firma Sega ogłosiła sprzedaż francuskiego studia Amplitude. Są to twórcy m.in. turowej strategii typu 4X, Humankind, która konkurowała z serią Sid Meier’s Civilization.

Jak czytamy w raporcie, operacja została wykonana w drodze „wykupu menedżerskiego”, co oznacza, iż kierownictwo studia wykupiło niezależność. Podobna sytuacja wydarzyła się w przypadku Relic Entertainment, twórców m.in. Company of Heroes czy Age of Empieres IV.

Chociaż Amplitude nie jest już częścią rodziny studiów SEGA, oba podmioty będą nadal współpracować nad płynnym przejściem usług i operacji, zapewniając minimalne zakłócenia dla pracowników i ciągłość usług dla graczy.

Decyzja o sprzedaży podjęta została po „okresie ścisłych konsultacji” między obiema stronami oraz oznacza koniec działań restrukturyzacyjnych Segi w Europie. Przypomnijmy, że te rozpoczęły się we wrześniu 2023 roku i poskutkowały m.in. anulowaniem strzelanki Hyeans, a także masowymi zwolnieniami.

Założyciel francuskiego studia, Romain de Waubert, wydał oficjalne oświadczenie, potwierdzając powrót do korzeni, którymi jest niezależność.

Nasze studio jest wspierane przez silne i znaczące franczyzy, a nasz zespół jest oddany tworzeniu najlepszych możliwych gier. Dzięki bogatemu doświadczeniu w tworzeniu gier strategicznych i dwóm ekscytującym tytułom, nad którymi obecnie pracujemy, jesteśmy pewni, że możemy dostarczyć graczom wyjątkowych doświadczeń. Ta decyzja pozwala nam na zwinniejsze podejście, jednocześnie kontynuując kształtowanie wizji, która była nasza od samego początku, dając możliwość przekraczania granic i bycia bliżej społeczności niż kiedykolwiek.

Studio Amplitude przekazało również, że nowa aktualizacja do Humankind zadebiutuje już wkrótce, a szczegóły na jej temat poznamy w przyszłym tygodniu. Dalsze plany studia ogłoszone zostaną w styczniu 2025 roku.

  1. Amplitude Studios – oficjalna strona
Humankind

Humankind

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 sierpnia 2021

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

6.9

Gracze

6.8

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl