Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2024, 09:22

Polskie Timberborn zatruło wody w wielkiej aktualizacji Badwater

Update 5 (Badwater) wprowadził do polskiej strategii Timberborn sporo nowości, na czele z tytułową „złą wodą” zatrutą przez toksyczne odpady „lódzi”.

Źródło fot. Mechanistry.
i

Popularny i świetnie oceniany polski city builder Timberborn otrzymał piątą dużą aktualizację w ramach wczesnego dostępu. Update 5 nosi tytuł Badwater i jest już dostępny na Steamie i GOG-u po długich testach. Twórcy opublikowali też zwiastun pokrótce przedstawiający nowości wprowadzone do gry.

Studio Mechanistry chwali się, że jest to najważniejsze uaktualnienie gry od jej debiutu we Wczesnym dostępie Steama. Badwater wprowadza tytułowe nowe zagrożenie dla bobrzych budowniczych i okolicznej roślinności, czyli wodę pełną toksycznych odpadów pozostawionych przez „lódzi” (hoomans). Nawiedzi ona graczy w świeżo wprowadzonym trzecim sezonie pogodowym (badtide).

Jednakże „zła woda” to nie tylko szkodliwe zjawisko. Gracze mogą też wykorzystać te zanieczyszczenia w nowych łańcuchach produkcyjnych i pozyskać z nich surowiec zwany „ekstraktem” (extract). To z tymi dodatkami powiązana jest spora część konstrukcji i ulepszeń wprowadzonych w Aktualizacji 5, jak również zmiany w dotychczasowych elementach Timberborn. Bobry otrzymały dostęp m.in. do mocniejszego dynamitu i do potężniejszych pomp wodnych, jak również przebudowany system irygacji.

Poza tym Badwater dodał sporo obiektów dekoracyjnych, przemodelował mapy i edytor tychże oraz w końcu wprowadził opcję zmiany przypisania klawiszy sterowania. To zresztą tylko część nowości. Pełną ich listę, a także poprawek wprowadzonych w Update 5, znajdziecie w ogłoszeniu opublikowanym przez twórców na Steamie.

Nadal nie podano niestety, kiedy dokładnie Timberborn opuści wczesny dostęp.

  1. Timberborn – poradnik do gry

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej