Do sprzedaży w Polsce trafiło XCOM: Enemy Within, czyli pierwszy duży dodatek do turowej strategii studia Firaxis. Posiadacze pecetów mogą nabyć go jako samodzielny produkt, podczas gdy dla graczy konsolowych przygotowano zestaw zawierający także podstawową wersję gry.

Nadszedł wreszcie dzień, na który fani turowych strategii czekali od dawna. Na półki polskich sklepów powędrowało XCOM: Enemy Within, czyli pierwsze duże rozszerzenie do zeszłorocznego przeboju studia Firaxis. Wersja pecetowa sprzedawana jest jako dodatek wymagający posiadania XCOM: Enemy Unknown. Sugerowana cena detaliczna ustalona została na poziomie 99,99 zł, choć bez problemu można znaleźć sklepy oferujące ten produkt taniej.
Nieco inaczej przedstawia się sytuacja w przypadki konsol Xbox 360 i PlayStation 3. Ich posiadacze nie mogą bowiem kupić rozszerzenia oddzielnie. Zamiast tego muszą nabyć pakiet XCOM: Enemy Within Commander Edition zawierający podstawową wersję gry wraz z dodatkiem. W przypadku tego wydania sugerowana cena detaliczna ustalona została na poziomie 169,99 zł. Warto dodać, że dystrybutor, czyli firma Cenega, przygotował pełną polską wersję językową na wszystkich platformach sprzętowych, więc podczas zabawy możemy usłyszeć głosy rodzimych aktorów.

W XCOM: Enemy Within musimy się zmierzyć z nowym przeciwnikiem w postaci ludzkiej organizacji Exalt, której członkowie chcą wykorzystać pozyskaną od kosmitów technologię do wpłynięcia na tempo i kierunek ewolucji naszego gatunku. Podczas zabawy głównym wrogiem pozostają obcy, ale jednocześnie Exalt regularnie sabotuje poczynania gracza, kradnąc surowce, rozsiewając kłamliwą propagandę, a nawet przeprowadzając bezpośrednie ataki.
Rozszerzenie wzbogaca grę o nowe mapy, typy uzbrojenia oraz umiejętności. Dzięki laboratorium genetycznemu możemy modyfikować ciała żołnierzy, a dział cybernetyczny pozwala wyposażać podwładnych w potężne egzoszkielety MEC, które podzielono na szereg różnorodnych typów. Nie zabrakło także dodatkowych rodzajów wrogów oraz misji.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.