Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2015, 18:28

autor: Adrian Werner

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 czerwca 2015 r.)

Ostatni tydzień przed targami E3 okazał się dla polskiego rynku całkiem burzliwy. Zapowiedziano kontynuację udanego FPS-a, poznaliśmy wyniki sprzedaży największego polskiego przeboju, a jedno z rodzimych studiów zbankrutowało.

Studio Flying Wild Hog pracuje nad grą Shadow Warrior 2. - Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 czerwca 2015 r.) - wiadomość - 2015-06-15
Studio Flying Wild Hog pracuje nad grą Shadow Warrior 2.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Zapowiedzi

Shadow Warrior 2

Polskie studio Flying Wild Hog pracuje nad Shadow Warrior 2, czyli kontynuacją swojego udanego FPS-a z 2013 roku. Akcja osadzona zostanie pięć lat po wydarzeniach z poprzedniej części i ukaże mocno zmieniony świat, w którym ludzkość próbuje pokojowo koegzystować z demonami. Autorzy obiecują wiele ulepszeń i nowości, z których największą będzie tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4, a jej premiera nastąpi w przyszłym roku.

Pozostałe wieści

Premiera Kholat

W minionym tygodniu wreszcie doczekaliśmy się premiery gry Kholat, czyli horroru autorstwa polskiego studia IMGN.pro. Produkcja dostępna jest wyłącznie na pecety.

W naszym kraju tytuł został wydany w pełnej polskiej wersji językowej nakładem firmy CDP.pl i dystrybutor zaangażował do prac nad dubbingiem profesjonalnych aktorów. W głównego narratora przygody wciela się Andrzej Chyra, z kolei agent Witalij Grazeniuk przemawia głosem Mirosława Zbrojewicza (Letho z Wiedźmina 2). W pozostałych rolach wystąpili Miłogost Reczek (Talar z Wiedźmina) i Justyna Wasilewska (Hotel 52).

  1. Recenzja gry Kholat – tylko dla fanów Dear Esther i Zaginięcia Ethana Cartera

Studio Nicolas Games ogłosiło upadłość

Znane z serii Afterfall polskie studio Nicolas Games złożyło wniosek o upadłość. Powodem tej decyzji są problemy finansowe, które wynikły ze sporu z firmą Epic Games o zaległe opłaty za korzystanie z silnika Unreal Engine 3.

Amerykanie wpierw próbowali rozwiązać sprawę sądownie, ale rodzimy deweloper nie zastosował się do niekorzystnego dla siebie wyroku. Wobec nieskuteczności działań prawnych, Epic Games udało się do firmy Valve i w rezultacie sprzedaż gier Nicolas Games w usłudze Steam została zablokowana. Dla polskiego studia musiało to się skończyć bankructwem, gdyż z tego sklepu pochodziło 95% przychodów zespołu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – wyniki sprzedaży

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 czerwca 2015 r.) - ilustracja #5

Sporo także działo się wokół wypuszczonej kilka tygodniu temu gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dowiedzieliśmy się, że do tej pory produkcja sprzedała się w ponad 4 mln egzemplarzy, z czego 1,3 mln przypadło na wersję pecetową.

Publiczne ujawnienie tych danych może się jednak okazać bardzo bolesne dla firmy CD Projekt, gdyż Komisja Nadzoru Finansowego bada, czy tych informacji nie powinni byli otrzymać jako pierwsi inwestorzy giełdowi.

Studio Star Drifters pracuje nad strategią 4X

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 czerwca 2015 r.) - ilustracja #6

Star Drifters to nazwa nowego polskiego studia deweloperskiego, którego prezesem jest współzałożyciel firmy CI Games Michał Sokolski. Zespół ujawnił kilka konkretów na temat swojego pierwszego projektu. Będzie to strategia 4X osadzona w realiach fantasy, w której rozgrywka toczona ma być w czasie rzeczywistym.

Produkcja zmierza na pecety i ma trafić do sprzedaży w przyszłym roku. Interfejs zostanie zaprojektowany tak, aby równie dobrze sprawdzał się przy sterowaniu myszką, touchpadem, jak i za pomocą ekranu dotykowego. Twórcy zarzekają się jednak, że to ostatnie nie oznacza, że będzie to gra casualowa.

Ciekawe linki

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej