W minionym tygodniu doczekaliśmy się premiery mobilnej superprodukcji i poznaliśmy datę premiery wyczekiwanej pecetowej strategii fantasy. Dowiedzieliśmy się także o istnieniu dwóch szalenie obiecujących polskich projektów.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Opracowany przez Tomasza Wacławka Ronin był jedną z najciekawszych i najbardziej nietypowych produkcji darmowych zeszłego roku. Okazuje się, że autor postanowił pójść za ciosem i pracuje obecnie nad komercyjną kontynuacją. Twórca znalazł już wydawcę w postaci firmy Devolver Digital. W planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku.
Gra ma być platformówkową skradanką, pozwalającą na wcielenie się w zabójcę, który będzie musiał przedrzeć się przez zapełnione ochroniarzami biura korporacji. Projekt zaoferuje ciekawy system walki, działający niemalże turowo, który w kluczowych momentach da nam dużo czasu do namysłu zanim podejmiemy decyzję o dalszych akcjach.

Łódzkie studio Wastelands Interactive ujawniło konkretną datę premiery Worlds of Magic, czyli turowej strategii 4X osadzonej w klimatach fantasy. Produkcja trafi do sprzedaży w usłudze Steam 19 marca tego roku.
Warto przypomnieć, że wczesna edycja polskiej strategii dostępna jest na Steamie już od września w ramach Early Access, a z okazji zbliżającej się premiery finalnej wersji, twórcy przygotowali promocję, dzięki której Worlds of Magic można kupić za 27,74 euro (około 118 zł), co stanowi obniżkę o 25%.
Do wydawanej przez firmę CDP.pl serii Gamebook dołączyły cztery nowe pozycje:
Sugerowana cena detaliczna wszystkich powyższych produkcji to 39,99 zł.
Doczekaliśmy się premiery projektu The Witcher Battle Arena, czyli gry MOBA osadzonej w realiach wiedźmińskiej sagi. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. W późniejszym terminie ukaże się wydanie na Windows Phone.
Studio CD Projekt RED nie zapomniało także o fanach czekających na premierę Wiedźmin 3: Dziki Gon. Z myślą o nich opublikowano krótki filmik z nowymi fragmentami rozgrywki. Jest on zapowiedzią piętnastominutowej prezentacji, która wyemitowana zostanie wkrótce w serwisie Twitch.
Przypomnijmy, że gra ukaże się na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych 19 maja 2015 roku.
Tomek Dutkiewicz to artysta, który pracował przy Godfire: Rise of Prometheus i Alien Rage. Teraz twórca zapragnął opracować coś własnego i tak narodził się pomysł gry Agony, czyli pierwszoosobowego horroru, w którym spróbujemy wydostać się z koszmarnej krainy. Zabawa polegać ma głównie na unikaniu przeciwników i rozwiązywaniu zagadek logicznych. Kierowany przez nas bohater będzie jedynie duchem i kluczową rolę podczas rozgrywki odegra mechanika opętywania ciał.
Na razie Dutkiewicz opublikował filmik z wczesnego prototypu i zbiera opinie graczy na jego temat. Jeśli odzew będzie pozytywny, to autor ma w planach zorganizowanie Kickstartera.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował raport zawierający wyniki sprzedaży polskich magazynów branżowych za październik 2015 roku. Liderem jak zwykle okazał się magazyn CD-Action, którego zakupiono 77 424 egzemplarzy, co stanowi spadek o 14,73% w porównaniu z analogicznym miesiącu w roku poprzednim.
Więcej:Kangurek Kao otrzyma specjalne wydanie w Polsce [Aktualizacja]

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.