W minionym tygodniu rodzimi dystrybutorzy nie wykazali się zbytnią aktywnością. Sporo ciekawych wieści napłynęło za to z polskich studiów deweloperskich.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyła gra PAC-MAN and the Ghostly Adventures, czyli produkcja oparta na serialu animowanym pod tym samym tytułem. W przeciwieństwie do tradycyjnych odsłon tego cyklu jest to trójwymiarowa platformówka.
Dystrybutor zamierza wypuścić w naszym kraju tylko edycje na konsole Xbox 360 i PlayStation 3, podczas gdy na Zachodzie dostępne będą także wydania na Wii U i 3DS. Cenega nie podała planowanej daty premiery ani sugerowanej ceny detalicznej. Firma potwierdziła za to, że produkcja ukaże się w angielskiej wersji językowej

Do kiosków trafił nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 zł i na dołączonych do niego płytkach znajdziecie pełne wersje gier:

Poznańskie studio Dark Stork pochwaliło się, że nawiązało współpracę z popularnym pisarzem fantasy Marcinem Mortką, znanym z takich tytułów, jak Karaibska krucjata, Ragnarok 1940 oraz cyklu Trylogia nordycka. Autor opracuje warstwę fabularną debiutanckiej gry zespołu. Na razie informacje na temat tego projektu są bardzo skromne. Wiemy tylko, że zmierza on na pecety i powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 4.
Ponadto Marcin Mortka napisze serię opowiadań osadzonych w świecie gry.

Wystartowały zamknięte beta testy Royal Quest, czyli gry MMORPG autorstwa znanego z serii King’s Bounty studia Katauri Interactive. Wkrótce rozesłane zostaną kolejne zaproszenia, więc zainteresowani powinni udać się na oficjalną stronę i zgłosić swoją gotowość do wzięcia udziału w zabawie. Ponadto nasz serwis zorganizował własną promocję, w ramach której rozdamy 3000 kluczy.
Royal Quest ma szanse stać się sporym przebojem w naszym kraju. Jeszcze przed uruchomieniem serwerów Polski fanpage gry na Facebooku mógł się pochwalić większą liczbą fanów niż globalny.

Natomiast polskie studio IMGN.pro wypuściło pierwsze screeny z horroru Kholat. Przypomnijmy, że scenariusz gry oparty będzie na autentycznej tragedii, która miała miejsce na Przełęczy Diatłowa w 1959 roku. Wtedy podczas wyprawy w góry Ural zginęło w tajemniczych okolicznościach dziewięciu radzieckich alpinistów. Obecnie w planach jest wyłącznie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

Po dwunastu latach od premiery przeglądarkowa gra Triviado wreszcie doczekała się wersji polskojęzycznej. Zagrać w nią można za pośrednictwem oficjalnej strony lub serwisu Facebook. Produkcja jest hybrydą strategii i gry logicznej. Zabawa ma formułę quizu z pytaniami otwartymi i zamkniętymi, a rozgrywka toczy się na strategicznej mapie Polski podzielonej na województwa. Udzielanie poprawnych odpowiedzi pozwala przejmować tereny przeciwnika oraz podbijać jego zamki.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował raport, w którym umieszczono wyniki sprzedaży magazynów branżowych we wrześniu oraz w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku.
W okresie od 1 stycznia do 30 września liderem okazało się CD-Action, ze średnią miesięczną sprzedażą na poziomie 86 tys. egzemplarzy, czyli o 5,75% większą niż w analogicznym okresie w 2012 r. Ten sam miesięcznik zdominował również wrześniowe zestawienie, osiągając wynik 101 tys. sztuk, co stanowi wzrost o 22,55%.

Natomiast studio CD Projekt RED zdradziło kilka nowych konkretów odnośnie warstwy technologicznej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. System zniszczeń oraz symulacji ruchu ubrań wykorzysta technologię Nvidia PhysX. Ponadto twórcy przyznali, że w przypadku wersji konsolowych celują w 30 klatek na sekundę. Natomiast jest na razie zbyt wcześnie, aby mogli mówić o planowanych rozdzielczościach na PlayStation 4 i Xboksie One.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.