Po 8 długich latach twórca Stardew Valley w końcu zdobył wszystkie osiągnięcia we własnej grze. „Deweloper poklepał mnie po plecach”

Eric „ConcernedApe” Barone pokazał, że niektórzy twórcy potrafią grać we własne gry i nawet zdobyć osiągnięcie, które sprawia problemy fanom.

Jakub Błażewicz

Po 8 długich latach twórca Stardew Valley w końcu zdobył wszystkie osiągnięcia we własnej grze. „Deweloper poklepał mnie po plecach”, źródło grafiki: Eric „ConcernedApe” Barone / Chucklefish..
Po 8 długich latach twórca Stardew Valley w końcu zdobył wszystkie osiągnięcia we własnej grze. „Deweloper poklepał mnie po plecach” Źródło: Eric „ConcernedApe” Barone / Chucklefish..

Nieczęsto twórcy gier są równie dobrzy we własnych produkcjach, co ich fani. Ba, czasem deweloperzy mają nawet problem z ich przechodzeniem. Jednakże autorowi Stardew Valley udało się w pełni ukończyć swoją produkcję i zdobyć wszystkie osiągnięcia na Steamie.

Eric „ConcernedApe” Barone pochwalił się swoim (nomen omen) osiągnięciem we wpisie opublikowanym w serwisie X. Ostatnim „aczikiem”, który zdobył, było tzw. „Fector’s Challenge”, czyli przejście minigry „Journey of the Prairie King” bez umierania.

Deweloper przyznał, że musiał skupić się na tym ostatnim brakującym osiągnięciu, ale udało mu się to zrobić bez stosowania tanich sztuczek, tj. wczytywania save’ów. Gra automatycznie zapisuje się po ukończeniu poziomu (lub śmierci), ale można też samodzielne zapisać stan gry gry po każdy pokonanym poziomie.

Jednakże Barone nie skorzystał z takiego ułatwienia. Jak potwierdził w kolejnym wpisie, zajęło mu to kilka dni, ale twórcy w końcu udało się zdobyć osiągnięcie „Fector’s Challenge” bez nadużywania save’ów.

Gracze oczywiście pogratulowali Barone’owi i dowcipnie wyrazili nadzieję, że twórcy Stardew Valley też „zauważą” jego osiągnięcie. Ten odparł z równym humorem, że „deweloper poklepał go po plecach”.

Niektórzy fani ucieszyli się z „calaka” Barone’a także z innego powodu. Część z nich nadal nie zdołała zdobyć wszystkich osiągnięć, w wielu przypadkach właśnie przez „Fector’s Challenge”. Pojawiły się też prośby, by twórca pokazał swoją farmę w SV na zrzucie ekranu.

Przypomnijmy, że Stardew Valley w wersji 1.6 (a właściwie 1.69, która zadebiutuje też na PC) trafi na konsole i urządzenia mobilne 4 listopada. ConcernedApe potwierdził w niedawno zamieszczonym wpisie, że premiera tej wersji jest niezagrożona i aktualizacja ukaże się zgodnie z planem.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

  1. Stardew Valley 1.6 przynosi tyle nowości, że wygląda w moich oczach jak darmowe DLC
  2. Stardew Valley – poradnik do gry

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Stardew Valley

Stardew Valley

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 lutego 2016

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

9.8

Steam

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Wydawca Baldur's Gate 3 przekazał kilka miłych słów na temat Dragon Age: The Veilguard i pokusił się o porównanie z zeszłorocznym hitem RPG

Następny
Wydawca Baldur's Gate 3 przekazał kilka miłych słów na temat Dragon Age: The Veilguard i pokusił się o porównanie z zeszłorocznym hitem RPG

Path of Exile 2 opóźnione o trzy tygodnie z przyczyn technicznych. „To całkowicie moja wina, przepraszam. To naprawdę boli”

Poprzedni
Path of Exile 2 opóźnione o trzy tygodnie z przyczyn technicznych. „To całkowicie moja wina, przepraszam. To naprawdę boli”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl