autosave

autozapis stanu gry; automatyczny zapis

W przypadku gier wideo jest to mechanizm dokonujący zapisu stanu rozgrywki bez ingerencji gracza. Autosave ma na celu zapobiec utracie danych i związanej z tym konieczności powtarzania obszernych fragmentów gry w sytuacji chwilowej awarii komputera lub przypadkowego wyjścia z programu. Często skorzystanie z automatycznego zapisu to również ratunek dla graczy, którzy zapomnieli dokonać standardowego zapisu.

Gry oferujące funkcję autozapisu informują o tym fakcie stosownym komunikatem, zazwyczaj podczas rozpoczynania rozgrywki. - 2016-08-05
Gry oferujące funkcję autozapisu informują o tym fakcie stosownym komunikatem, zazwyczaj podczas rozpoczynania rozgrywki.

Zdarzają się również gry, w których autosave jest jedynym dostępnym sposobem zapisywania stanu rozgrywki, co może znacząco podnieść poziom trudności, zwłaszcza jeśli checkpointy inicjujące automatyczny zapis rozmieszczone są dość rzadko. Z kolei w produkcjach nastawionych na warstwę narracyjną i dokonywanie wyborów moralnych taki mechanizm ma zapobiegać zmienianiu raz podjętych decyzji, jeśli ich konsekwencje okażą się niekorzystne dla bohatera.

Z reguły gry obsługują jedno miejsce na autosave, który generowany jest podczas przechodzenia pomiędzy lokacjami, po ukończeniu istotnego fragmentu gry (np. poziomu) lub przed starciem z wymagającymi przeciwnikami.

Por. zapisanie stanu gry

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl