Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2025, 19:58

autor: Maciej Gaffke

Plany twórców STALKER 2 są tak ambitne, że opóźnienia wydają się nieuniknione. Ostatecznie jednak gracze będą bardzo zadowoleni

Studio GSC Game World wyznaczyło sobie ambitne cele do zrealizowania w grze STALKER 2: Heart of Chornobyl. Do końca 2025 roku tytuł ma otrzymać kilka aktualizacji, a także przenieść się na nowszą wersję Unreal Engine 5.

Źródło fot. GSC Game World
i

Twórcy postapokaliptycznej gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl wyznaczyli sobie konkretną listę celów do zrealizowania w 3. oraz 4. kwartale 2025 roku. Przez kolejne miesiące do drugiej głównej odsłony strzelanki trafią świeże aktualizacje; ulepszony zostanie również ZoneKit, czyli ogromne narzędzie moderskie.

Jak przekazało studio GSC Game World, głównym zadaniem do zrealizowania w najbliższej przyszłości jest przeniesienie gry na Unreal Engine 5.5.4 (aktualnie tytuł działa na wersji 5.1 UE). Dzięki temu upgrade’owi strzelanka ma zyskać świeże funkcje, a także lepszą stabilność oraz wydajność. Poniżej sprawdzicie całą listę sporządzoną przez ukraińską firmę.

GSC Game World

Wśród nadchodzących nowości są m.in. tajemnicze „nowe anomalie” oraz świeże misje. Do ZoneKita ma z kolei trafić narzędzie pozwalające na tworzenie własnych historii. Interesująco brzmi też świąteczne wydarzenie, które odbędzie się na serwerze produkcji na Discordzie.

Zmian doczeka się także system A-Life – wykorzystujących go stref będzie więcej i zostaną one technicznie usprawnione, NPC przestaną widzieć w ciemnościach tak dobrze jak teraz (przynajmniej bez binokularów, które zostaną oddane do użytku również dla graczy) i zaczną nieco inaczej walczyć, podobnie jak mutanty, choć te otrzymają również poprawki balansu. Warto też wspomnieć o nowym poziomie trudności („mistrzowskim”), rozszerzonych cyklach dnia i nocy, przeróbkach czekających schowki na łupy oraz wytrzymałość i napoje energetyczne, trybie immersyjnym (zapewne z bardzo ograniczonym UI lub całkowicie bez niego) czy poprawkach w menu ekwipunku (w końcu pojawią się statystyki ochronne).

Studio jednocześnie informuje, iż część z powyższych zmian być może nie ukaże się na czas, ponieważ implementacja nowszego modelu silnika wymaga sporo pracy. Ich plan jest jednak tak ambitny, że gdy zostanie zrealizowany w całości, gracze powinni być więcej niż zadowoleni – co już sugerują na Steamie.

Obecnie S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl jest dostępny wyłącznie na PC, Xboxach Series X/S i w usłudze Game Pass. Niedawno zapowiedziano wypuszczenie strzelanki także na PlayStation 5, ale do tej pory nie ujawniono dokładnej daty premiery. Jak jednak wynika z powyższej listy, debiut na pewno nastąpi w 2025 roku.

  1. STALKER 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej