STALKER 2 dostał modkita, który jest 30 razy większy niż ten do Starfielda. Jego rozmiar pobił chyba wszystkie rekordy.
Wczoraj studio GSC Game World udostępniło narzędzia moderskie ZoneKit do gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla. Ich rozmiar okazał się szokujący.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
To zdecydowanie największe narzędzia moderskie udostępnione do teraz. Dla porównania – Creation Kit do Starfielda zajmuje raptem 20 GB, FrostKit do Frostpunka 2 ma 100 GB, a pakiet moderski dla Baldur’s Gate 3 „waży” 150 GB.
Warto wspomnieć, że to, co udostępniono wczoraj, to dopiero tzw. Faza 1 ZoneKit, więc na razie opcje modyfikowania gry są dosyć ograniczone. Twórcy już pracują jednak nad kolejnymi wersjami, które rozszerzą to, co moderzy będą w stanie zrobić z tym tytułem.
Autorzy wystosowali również komunikat ostrzegający, że stare modyfikacje, wypuszczone przed premierą ZoneKit (czyli np. modyfikujące pliki konfiguracyjne lub te instalowane ręcznie w „…S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl\Stalker2\Content\Paks\~mods”) mogą powodować problemy z kompatybilnością z patchem 1.5.
Ani te ograniczenia, ani rozmiar ZoneKit nie przeszkodziły jednak fanom w rzuceniu się do tworzenia własnych modyfikacji.
W Steam Workshop udostępniono już ponad 50 projektów. Największą popularnością cieszy się tam ulepszający system pogody Dynamic Weather Overhaul. Oczywiście błyskawicznie pojawiły się również mody dodające do gry CJ'a z GTA San Andreas oraz tytułową lokomotywę z dziecięcego serialu Tomek i przyjaciele, co jest już praktycznie tradycją dla wszystkich gier, które otrzymują narzędzia moderskie.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla ukazało się 20 listopada 2024 r. Od premiery produkcja dostępna jest także w abonamencie Game Pass – zarówno na PC, jak i konsolach Xbox Series S oraz Xbox Series X.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.