Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 lutego 2014, 18:13

Pillars of Eternity ukaże się w drugiej połowie roku

Na Pillars of Eternity jeszcze trochę poczekamy. Jak ujawnił przedstawiciel studia Obsidian Entertainment, gra ukaże się dopiero w drugiej połowie 2014 roku.

Urokliwe ruiny. Ciekawe co czai się wewnątrz? - Pillars of Eternity nie ukaże się w pierwszej połowie roku - wiadomość - 2014-02-05
Urokliwe ruiny. Ciekawe co czai się wewnątrz?

Na Pillars of Eternity czeka naprawdę wiele osób. Nie chodzi tylko o ponad 70 tys. graczy, którzy wsparli projekt w październiku 2012 roku za pośrednictwem Kickstartera, ale także o wszystkich fanów klasycznych RPG-ów. Do tej pory studio Obsidian Entertainment regularnie informowało nas o postępach prac (np. niedawno pisaliśmy o pięknej karcie postaci), nie ogłoszono jednak terminu premiery, poza enigmatycznym stwierdzeniem, że debiut nastąpi w 2014 roku. Niestety, dla niecierpliwych mamy złą informację – Josh Sawyer, główny projektant gry, powiedział w rozmowie z portalem Eurogamer, że Pillars of Eternity nie ukaże się w pierwszej połowie tego roku.

Pillars of Eternity:
  • Klasyczna gra RPG w stylu Baldur's Gate czy Icewind Dale.
  • Nad tytułem pracuje zespół Obsidian Entertainment, w którego skład wchodzą m.in. twórcy serii Baldur's Gate, Icewind Dale oraz Fallout.
  • Pillars of Eternity zebrało niemal 4 mln dolarów na Kickstarterze w październiku 2012 roku.
  • Gra ukaże się w drugiej połowie 2014 roku.

– Gra nie ukaże się wiosną.

– A latem?

– Także prawdopodobnie nie.

– Zatem gracze nie powinni spodziewać się Pillars of Eternity w pierwszej połowie 2014 roku?

– Tak, gra pojawi się później – mówił Josh Sawyer Eurogamerowi.

W dalszej części rozmowy przedstawiciel Obsidian Entertainment tłumaczył, dlaczego deweloper nie jest jeszcze w stanie podać dokładnej daty premiery. Kiedy twórcy ogłosili swój „skromny” projekt z pięcioma klasami postaci (teraz jest ich 11), spodziewali się, że ze wsparciem w wysokości miliona dolarów, będą wstanie skończyć prace w kwietniu 2014 roku. Zbiórka zamknęła się w kwocie czterokrotnie wyższej, co przełożyło się na powiększenie skali projektu, a tym samym dołożyło autorom sporo nowych obowiązków.

Ciekawy jest fragment rozmowy na temat liczby pracowników Obsidian Entertainment. Otóż nad Pillars of Eternity pracuje obecnie tylko 20-25 ze 100 członków zespołu. Tuż po premierze South Park: Kijek Prawdy (4 marca), innej gry, nad którą pracuje obecnie Obsidian, część pracowników zasili szeregi osób pracujących nad klasycznym RPG-iem.

Na koniec informacja dotycząca finansów – do kwoty 4 mln dolarów, którą Pillars of Eternity zebrało na Kickstarterze, doszło do tej pory „co najmniej kilkaset tysięcy dolarów więcej”, którymi fani wsparli grę bezpośrednio poprzez jej stronę. Przypomnijmy, że tytuł ukaże się na systemy Windows, Linux i Mac.

Pillars of Eternity nie ukaże się w pierwszej połowie roku - ilustracja #3

Pillars of Eternity (znany także pod początkową nazwą Project Eternity) będzie klasycznym RPG-iem nawiązującym do najlepszych tytułów należących do tego gatunku z końca lat dziewięćdziesiątych i początku dwutysięcznych. Studio Obsidian Entertainment założyli byli pracownicy Black Isle Studios, a w pracy nad Pillars of Eternity wzorują się na kultowych tytułach, takich jak saga Baldur's Gate czy Icewind Dale. W grze pojawi się więc system walki w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy, rozbudowane możliwości rozwijania postaci, zaś wydarzenia ukazane będą w rzucie izometrycznym.