Pierwsze recenzje Mirror’s Edge Catalyst – nie jest źle, ale powinno być lepiej

Jutro nastąpi premiera gry, tymczasem dziś możemy zapoznać się z pierwszymi recenzjami Mirror’s Edge Catalyst. Krytycy są raczej zgodni – DICE stworzyło porządną produkcję, ale o wielkim przeboju nie ma mowy.

Krzysztof Mysiak

Choć premiera Catalysta nastąpi jutro, już dziś możemy wreszcie stwierdzić – po ośmiu latach czekania na kontynuację Mirror’s Edge – czy studio DICE poradziło sobie z zadaniem opracowania nowego wcielenia unikatowego „symulatora parkouru” z 2008 roku. Krytycy okazali się raczej zgodni – w pierwszych recenzjach nie uświadczycie ani okrzyków wielkiego zachwytu, ani świadectw olbrzymiego rozczarowania. Oceny oscylują w przedziale 6-8 punktów (w dziesięcostopniowych skalach). Sam wystawiłem Mirror’s Edge Catalyst na łamach GRYOnline.pl notę 7.5 – z moją opinią zapoznacie się pod poniższym linkiem:

Mirror’s Edge Catalyst to porządna gra, ale Faith zasługiwała na coś lepszego. - Mirror’s Edge Catalyst z pierwszymi recenzjami – nie jest źle, ale powinno być lepiej - wiadomość - 2016-06-06
Mirror’s Edge Catalyst to porządna gra, ale Faith zasługiwała na coś lepszego.

A oto wybrane oceny innych serwisów:

Krytycy są w większości zgodni, że parkourowe poruszanie się zostało dopracowane i sprawia dużo frajdy, a fabuła i system walki pozostawiają sporo do życzenia. Natomiast jednomyślności nie ma w odniesieniu do otwartego świata – jedni (w tym ja) twierdzą, że to zbędny dodatek, który pozbawia grę charakteru, zaś inni bawią się świetnie w Mieście Szkła i chwalą fakt, iż poboczne aktywności zapewniają dodatkowe dziesiątki godzin zabawy. Krótko mówiąc, studio DICE nie pokpiło sprawy i stworzyło dobry produkt, ale o spełnieniu oczekiwań nie ma mowy – fani pierwszej odsłony przygód Faith liczyli na coś więcej.

Mirror's Edge Catalyst

Mirror's Edge Catalyst

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 7 czerwca 2016

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

7.0

Gracze

8.0

Steam

7.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-06-06
21:43

@bloczek Centurion

@czader--master To nie jest tak, że ta gra to od razu chłam... jest po prostu nie niekoniecznie dobrze przemyślana. Generalnie gra może się podobać, ale biją w oczy pewne nie dociągnięcia.

A tak swoją drogą dobrze wiedzieć że recenzenci gier znają jeszcze inne oceny niż 10/10, czy tam 9/10. Taki średniak raz na jakiś czas dobrze widzieć. Tylko żeby tak cena to odzwierciedlała...

Komentarz: @bloczek
2016-06-06
22:25

MadtPL Pretorianin

MadtPL

Ktoś jeszcze liczy na naprawdę dobre gry od EA? W ostatnich latach jedynym naprawdę dobrym tytułem od nich była... platformówka Unravel. Przy okazji każdej kolejnej premiery dużej gry od tego wydawcy mam coraz większe wątpliwości co do jakości zbliżającego się ME Andromeda i kolejnych części Dragon Age.

Komentarz: MadtPL
2016-06-07
00:40

zanonimizowany1165225 Pretorianin

Średnia kontynuacja średniej gry. Do tej pory się dziwie, że takowa powstała. Nigdy nie mogłem zrozumieć co ludzie widzieli fajnego w pierwszym Mirror's Edge. Sam zniechęciłem się po godzinie gry.

Komentarz: zanonimizowany1165225
2016-06-07
02:03

Likfidator Senator

Mirror's Edge to nie była średnia gra. To był bardzo dobry tytuł z bardzo dużym powiewem świeżości. Miał trochę błędów i nie każdy element działał jak należy, ale biorąc pod uwagę jego innowacyjny charakter bronił się doskonale.
Grało mi się tak dobrze, że to jedna z nielicznych gier, którą przeszedłem dwa razy pod rząd.

Tegoroczny reboot to niestety gra zupełnie inna. Trudno tutaj mówić w kategoriach lepsza/gorsza. Po prostu inna. Mi wprowadzone zmiany nie odpowiadają i wręcz uważam, że całość jest znacznie gorzej przemyślana niż pierwsza część.
Co gorsza gra sprawia wrażenie jeszcze większego eksperymentu i wszędzie widać brak połysku.
Pierwsza część tylko w nielicznych elementach trochę szwankowała. Tutaj na każdym kroku coś nie do końca pasuje.

Otwarty świat w takiej grze wydaje się dobrym pomysłem, ale wykonanie jest słabiutkie. Pierwszy zarzut to kopiuj/wklej. Miasto zbudowane jest z niewielkiej ilości klocków i cały czas mamy wrażenie deja vu. Drugi zarzut jest taki, że już na samym początku gry dobiegamy na misje i okazuje się, że w misji będziemy biegli tą samą trasą, tylko tym razem będą przeciwnicy rozstawieni.
To są wrażenia po godzinie gry z Origin Access! Dalej będzie jeszcze gorzej zapewne.

Misje fabularne są trochę lepiej zrealizowane, ale design lokacji jest znacznie gorszy niż w pierwszej części. Tam lokacje były super przygotowane pod 'flow', a tutaj co chwila gubimy się, bo nie wiadomo gdzie dalej wskoczyć. Czuć też oskryptowanie akrobacji. W poprzedniej odsłonie przeszkody można było pokonywać na kilka sposobów, tutaj np. często spotyka się ściany po których nie da się zrobić wall runa, bo należy zrobić długi skok z rampy. Często kończy się do wczytaniem checkpointu. W poprzedniej części można było dowolnie pokonywać przeszkody.
Całe sterowanie sprawia wrażenie bardziej topornego i mniej responsywnego, a to spory zarzut w tego typu grze.

Nie wiem czemu też dodano rozwój postaci? Początkowo nie mogłem się w grze odnaleźć, bo Faith nie wykonywała wszystkich ruchów, okazało się, że trzeba je będzie odblokować.
Pojawiły się też przesadzone manewry jak np. podwójny wall run/jump, które będą do odblokowania pod koniec gry.

Tak jak pierwowzór przeszedłem w całości przy jednym podejściu, tak w w przypadku Catalyst ogranie 6 testowych godzin będzie wyzwaniem. Niemniej gra jest na tyle przyzwoita, że kiedyś będę chciał ją przejść, z tym że kupując ją za ułamek obecnej ceny.

Zakupu samej gry nie polecam. Moim zdaniem 200 zł to trochę za dużo jak na taki produkt. 99 zł byłoby ceną w sam raz, by skusić mnie do premierowego zakupu. Warto jednak kupić Origin Access, bo to fajna usługa i jest Fifa 16 w pakiecie. Na Euro jak znalazł:)

Komentarz: Likfidator
2016-06-07
06:27

marcing805 Legend

marcing805

Serio, ten festiwal otwartych światów, upychanych w grach na siłę musi się kiedyś zakończyć.

Komentarz: marcing805

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl