Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 24 października 2007, 14:07

autor: Rafał Skierski

Pierwsza połowa roku fiskalnego korzystna dla Ubisoftu

Francuski koncern Ubisoft ogłosił, że pierwsza połowa roku fiskalnego 2007 była dla niego bardzo korzystna. Firma osiągnęła sukces z pomocą takich tytułów jak Ghost Recon Advanced Warfighter 2, czy Blazing Angels: Secret Missions.

Francuski koncern Ubisoft ogłosił, że pierwsza połowa roku fiskalnego 2007 była dla niego bardzo korzystna. Firma osiągnęła sukces z pomocą takich tytułów jak Ghost Recon Advanced Warfighter 2, czy Blazing Angels: Secret Missions.

Dobry wynik osiągnięty został zwłaszcza dzięki tytułom wypuszczonym w drugim kwartale roku fiskalnego (okres lipiec – wrzesień). Koncern potwierdził, że wiele zawdzięcza takim produkcjom jak Ghost Recon Advance Warfighter 2, Jam Sessions, Imagine: Master Chief, Blazing Angels 2 oraz Surf’s Up.

Pierwsza połowa roku fiskalnego korzystna dla Ubisoftu - ilustracja #1

Pierwsza połowa roku zakończyła się wynikiem 261 miliona euro za sprzedane tytuły. Oczywiście nie jest to jeszcze czysty zysk, bo trzeba od tego odjąć koszty, ale można spodziewać się, że firma będzie zadowolona skoro podała, iż poradziła sobie w tym okresie o 52% lepiej niż w roku ubiegłym (wynik podobno przeszedł jej najśmielsze oczekiwania). Warto dodać, że 75% tytułów to wersje na platformy nowej generacji (w ubiegłym roku ten współczynnik wynosił tylko 40%).

Ubisoft liczy, że trzeci kwartał roku fiskalnego będzie jeszcze bardziej korzystny (oczekuje 330 milionów euro za sprzedane gry, czyli o 6% więcej niż w roku 2006). Nie ma się zresztą co dziwić, skoro szykowane są na niego takie pozycje jak Assassin's Creed, Haze, Naruto: Rise of a Ninja, nowy Splinter Cell, Beowulf, czy Rayman Raving Rabbids 2.

Warto dodać, że raport donosi o czterech grach, które zostają przełożone na rok fiskalny 2008 (który zaczyna się w kwietniu 2008 roku kalendarzowego), jednak nie podaje o jakie dokładnie tytuły chodzi. Wiemy jedynie tyle, że trzy z nich to całkowicie nowe brandy.