Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2024, 18:25

Phil Spencer wyjaśnił, dlaczego Indiana Jones wyjdzie na PS5. Baza klientów Xboxa jest „tak duża, jak nigdy wcześniej”

Phil Spencer wypowiedział się o tym, dlaczego Indiana Jones and the Great Circle ukaże się również na konkurencyjnej konsoli PS5. Słowa szefa Microsoft Gaming o zmianach w branży sugerują więcej podobnych premier.

Źródło fot. YouTube, Xbox
i

Podczas wczorajszego pokazu Opening Night Live 2024 zaprezentowano nowy materiał z nadchodzącej gry studia Machine Games, Indiana Jones and the Great Circle, a także zdradzono jej dokładną datę premiery. Zaskoczeniem dla wielu graczy mogła być jednak informacja o wydaniu tytułu na konsoli PlayStation 5 – w końcu do tej pory mówiono wyłącznie o debiucuie na PC oraz Xboxach Series X/S. W dodatku ostatnia duża gra, którą wydała Bethesda, Starfield, wyszła tylko na „blaszakach” i najnowszej konsoli „zielonych”.

Zmiana strategii Microsoftu może więc nieco zastanawiać, gdyż amerykańska firma po przejęciu wielu studiów deweloperskich wydawała się iść w ekskluzywność w przypadku nowych gier (przykładem są wydane niedawno Senua's Saga: Hellblade II czy nadchodzące Avowed), co mogłoby zwiększyć zainteresowanie konsolami Xbox. Wygląda jednak na to, że priorytety giganta się zmieniły, o czym opowiedział sam CEO działu gamingowego firmy, Phil Spencer.

Nowa strategia Microsoftu?

Podczas pierwszego dnia gamescomu szef Microsoft Gaming zaznaczył, że baza klientów Xboxa jest „tak duża, jak nigdy wcześniej”, a franczyzy „zielonych” rozwijają się dobrze. Chcąc jednak utrzymać tę passę, w tym rozwój własnych platform, firma chce zmienić nieco obecną strategię, ostatecznie docierając do jeszcze większej liczby graczy.

Prowadzimy biznes. [...] Myślę, że w branży panuje obecnie duża presja. [Branża – dop. red.] rozwijała się przez długi czas, a teraz ludzie szukają nowych sposobów na rozwój – powiedział Phil Spencer.

Ekspansja innych platform

Ze słów CEO Microsoft Gaming można wnioskować, że coraz więcej produkcji tworzonych przez podległe firmie studia będzie trafiało na konkurencyjne platformy, w tym PlayStation, gdyż jest z tego po prostu większy zysk. Spencer zaznaczył, iż Microsoft ucząc się na swoich wcześniejszych decyzjach, idzie przed siebie i stawia na większe zmiany, które najwyraźniej zostaną z firmą na dłużej:

Myślę, że jako gracze i fani [poszczególnych marek – dop. red.] musimy przewidzieć, że nastąpi więcej zmian w sposobie tworzenia i dystrybucji niektórych tradycyjnych gier. To zmieni się dla nas wszystkich. Niemniej końcowym rezultatem będą lepsze gry, w które będzie mogło grać więcej osób. Jeśli to nie jest naszym priorytetem, to jesteśmy skupieni na złej rzeczy.

Nietrudno zgadnąć, że odnosząc się do zmian i presji w branży, Phill Spencer ma na myśli nieciekawą sytuację studiów deweloperskich, których dotykają duże zwolnienia oraz cięcia. W samym Microsofcie doszło nie tak dawno do ogromnej restrukturyzacji, w ramach której m.in. zamknięto Tango Gameworks (choć ostatecznie zostało ono uratowane) oraz Arkane Austin. Czy nowa strategia firmy związana z wydawaniem gier na wielu platformach zabezpieczy wykupione przez giganta studia przed podobnymi zabiegami, a także czy w najbliższych miesiącach dowiemy się, że inne „ekskluzywy” Xboxa trafią na konsole Sony (w tym np. wspomniane wyżej Avowed), tylko czas pokaże.

Zuzanna Domeradzka

Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

więcej