Phil Harrison o 40 grach powstających z myślą o usłudze e-Distribution Initiative (PS3)

Phil Harrison oznajmił, że firma Sony współpracuje obecnie z kilkunastoma zespołami developerskimi nad blisko czterdziestoma ekskluzywnymi pozycjami, które zostaną wydane w ramach usługi e-Distribution Initiative (EDI), będącej odpowiedzią na Xbox Live Arcade Microsoftu.

Piotr Doroń

Phil Harrison oznajmił, że firma Sony współpracuje obecnie z kilkunastoma zespołami developerskimi nad blisko czterdziestoma ekskluzywnymi pozycjami, które zostaną wydane w ramach usługi e-Distribution Initiative (EDI), będącej odpowiedzią na Xbox Live Arcade Microsoftu.

W wywiadzie przeprowadzonym przez redaktora serwisu Eurogamer Harrison stwierdził, że EDI został stworzony po to, by zachęcić developerów do tworzenia gier przeznaczonych dla PS3. Pozycje wydawane w ramach EDI będą współfinansowane przez Sony i przez tę firmę publikowane w internetowym serwisie e-Dystrybucyjnym.

Obecnie pracujemy nad blisko czterdziestoma tytułami, które wpasowują się do naszej koncepcji” – powiedział Harrison. Wśród nich jest już szereg znanych pozycji, m.in. flOw, będący konwersją popularnej pozycji stworzonej w technologii flash, oraz Calling All Cars, o którym pisaliśmy wczoraj.

Harrison wspomniał również, że „jego strategia zakładała zachęcenie developerów do tworzenia tego typu gier, co w efekcie popchnęłoby całą maszynerię do przodu w sensie technologicznym, kreatywnym i artystycznym. W przeciwieństwie jednak do innych systemów, w ramach których mogliśmy się zapoznać głównie z dwuwymiarowymi retro-pozycjami, PS3 otrzyma tytuły, które będą w pełni korzystać z możliwości tejże konsoli. Będzie to możliwe m.in. dzięki dyskowi twardemu, który nie ogranicza producentów w kwestii rozmiaru programu”.

Harrison dodał następnie, że zauważalny jest obecnie silny trend tworzenia gier, które są przeznaczone do dystrybucji elektronicznej. Przypomina mu to czasy początków konsol PS1, kiedy to trafiało na rynek wiele innowacyjnych produkcji. „Wydaje mi się, że tę innowacyjność ujrzymy również w przypadku PS3”.

Calling All Cars

Criminal Crackdown

Calling All Cars

PlayStation
po premierze

Data wydania: 10 maja 2007

Informacje o Grze
3.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl