Patch 1.1 do No Man’s Sky – budowa baz, tryby survivalowy i kreatywny oraz ulepszenia interfejsu
Studio Hello Games wypuściło nowy patch do No Man's Sky. Łatka jest olbrzymia i dodaje opcję budowy baz na planetach oraz dwa nowe tryby rozgrywki - survivalowy o zwiększonym poziomie trudności oraz kreatywny. Poprawiono też interfejs i optymalizację, ulepszono grafikę oraz usunięto błędy. Rozszerzono także listę surowców i technologii.
Aktualizacja z 27 listopada:
Patch właśnie został udostępniony posiadaczom No Man’s Sky i opatrzono go numerem 1.1. Obecnie można go pobrać tylko na PlayStation 4, ale lada chwila powinien trafić też na PC.
Co ciekawe, łatka dodaje nie tylko zapowiadaną opcję budowania baz – wprowadza również trzy tryby rozgrywki. Pierwszy z nich nosi nazwę Normal mode i jest identyczny z tym, co do tej pory oferowało No Man’s Sky. Drugi to Creative Mode, pozwalający na eksplorację galaktyki z nieograniczoną ilością surowców i nieśmiertelnością. Trzeci i ostatni tryb to Surivival mode, który czyni rozgrywkę znacznie trudniejszą poprzez wzmocnienie przeciwników i zmniejszenie ilości surowców odnajdywanych podczas zabawy.
Sama rozbudowa bazy dostępna jest w każdym z trzech trybów i oferuje całkiem wysoki poziom skomplikowania. Gracze mogą składać swoje lokum z modułów i wzbogacać licznymi dekoracjami. Możemy też werbować kosmitów do pomocy w badaniach naukowych oraz uprawiać dziesięć typów roślin.

Istnieje także opcja skonstruowania portali pozwalających na teleportowanie się z bazy na stacje kosmiczne i z powrotem. Ponadto na każdej planecie możemy wybudować obozowisko, tworząc nowy punkt zapisu stanu gry, co jest zwłaszcza przydatne w trybie survivalowym.
Na tym nie kończy się lista nowości. Gracze otrzymali opcję kupowania wielkich, ale bardzo drogich statków transportowych, które można załadowywać surowcami. Wnętrza tych jednostek również da się modyfikować i ulepszać, wykorzystując system podobny do tego odpowiedzialnego za rozbudowę bazy. Nie zapomniano również o werbowaniu załogi.
Patch wprowadza także nowe typy surowców i dodatkowe technologie oraz ulepsza interfejs użytkownika. Mały lifting przeszła też oprawa graficzna. Dodano opcję włączenia wygładzania krawędzi TAA i efektu motion blur. Poprawiono również optymalizację silnika i umożliwiono włączenie streamowania tekstur, co powinno zwiększyć płynność rozgrywki na słabych komputerach. Listę zmian zamyka masa usuniętych błędów technicznych.
Oryginalna wiadomość z 26 listopada:
No Man’s Sky było jedną z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku i niestety okazało się również jedną z najbardziej rozczarowujących. Sytuację pogorszył fakt, że twórcy, czyli ludzie ze studia Hello Games, szybko zapadli się pod ziemię. Teraz trwająca ponad dwa miesiące cisza została wreszcie przerwana. Na oficjalnym blogu pojawił się wpis, zapowiadający serię aktualizacji z nową zawartością.

Lada chwila (najpewniej dzisiaj lub jutro) ma się ukazać aktualizacja opatrzona nazwą The Foundation. Wprowadzi ona możliwość konstruowania przez gracza własnych baz, jak również położy tytułowe fundamenty pod dalszy rozwój projektu.
Twórcy zabrali też głos odnośnie ostatnich dwóch miesięcy, podczas których nie było żadnej komunikacji między studiem Hello Games i graczami. Autorzy tłumaczą, że po premierze gry w szybkim tempie opracowali sześć łatek, naprawiających najpoważniejsze błędy techniczne. Po wypuszczeniu 24 września ostatniej z nich (1.09) zespół postanowił usunąć się w cień i w tajemnicy pracować nad The Foundation, które jest największym patchem, jaki do tej pory otrzymało No Man’s Sky.
Jednocześnie autorzy zapewniają, że przez ostatnie tygodnie dokładnie śledzili reakcje fanów. Obiecują, że The Foundation to dopiero początek wzbogacania gry o nowe elementy i dalsze plany biorą pod uwagę sugestie oraz opinie graczy. Kwestią otwartą pozostaje pytanie, jak wiele osób będzie w stanie uwierzyć w te obietnice.
Przypomnijmy, że No Man’s Sky zadebiutowało 9 sierpnia na konsoli PlayStation 4, a trzy dni później trafiło na pecety. Oczekiwania graczy były ogromne i grze nie udało się ich spełnić. Twórcy przygotowali wielki, proceduralnie wygenerowany świat, ale nie zadbali o to, aby oferował on ciekawe wyzwania. Do tego stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia. W rezultacie po doskonałym starcie projekt szybko stracił większość graczy.
- Oficjalna strona gry No Man’s Sky
- No Man’s Sky – kompendium wiedzy
- Recenzja gry No Man's Sky - w kosmosie nikt nie usłyszy twojego ziewnięcia

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- sandbox
- Hello Games
- PC
- PS4
Komentarze czytelników
zanonimizowany1146443 Senator
Tego crapa już nic nie uratuje.
MarroXXL Chorąży

Ja na szczęście przeczekałem okres hypu i wysokiej ceny gry, kupiłem teraz przy okazji promocji GMG a na drugi dzień okazało się że wychodzi ten patch. Uważam że obecnie gra jest więcej niż grywalna. Bawią mnie komentarze typu - spędziłem przy tej grze 20 godzin ale już mi się znudziła - polecam sprawdzić zatem w swoim profilu Steam ile gier dało Wam choćby te 20 godzin dobrej zabawy.... Po ostatnim patchu uważam że tej dobrej zabawy będzie znacznie więcej - już choćby możliwość składowania surowców w bazie robi znaczną różnicę. Ponadto dzięki teleportowi baza dostępna jest z każdej stacji orbitalnej więc jak najbardziej ma sens bez względu na to jak daleko od niej odlecimy... Sam edytor i tworzenie bazy zrobione jest moim zdaniem genialnie...
jaro1986 Generał

Kurde, może jednak kupię tą grę... w 2018 lub 2019 roku, kiedy wyjdą wszystkie patche doprowadzające ją do stanu prawdziwej grywalności, a cena spadnie do poziomu 40 zł na PS4 :P
zanonimizowany1074990 Generał
Z ciekawości sprawdziłem na steamspy i steamcharts, jak to naprawdę było od premiery z ilością graczy, fanów i ocenami NMS. Owoż:
1. Najniższy zanotowany dzienny "peak" to 404 osoby na raz w grze.
2. W dniach Foundation Update i kolejnym odpowiednio 8066 i 7364. Gracze sprawdzali 1.1.
Co będzie w dniach kolejnych - nie wiadomo, acz zapewne ta wartość jeszcze spadnie gdy odpadną ci, który 1.1 nie motywuje do gry. Ale raczej nie spadnie tak szybko do uprzedniego minimum - 404. Sprawdziłem też wykres ocen wystawianych grze. Początek wyprzedaży dał skokowy wzrost ilości wystawianych ocen. Na drugi dzień ilość ocen negatywnych osiągnęła maksimum (946). Za to 28-go chyba po raz pierwszy ilość ocen pozytywnych przekroczyła ilość ocen negatywnych: 293 do 258. Na samym Steamie to oznacza od początku wyprzedaży nieznaczny wzrost procent ocen pozytywnych ogółem (29% z 79000) i zauważalny - ocen najnowszych (wzrosło do 21% - z 5535 ocen - od "przytłaczająco negatywne" do "w większości negatywne"). To oznacza, że ogółem na dziś przynajmniej 22910 osób NMS się podobało, z czego ostatnio przybyło ich 1162.
Stąd wnoszę, że na razie maksymalna ilość graczy na dobę może się ustabilizować na znacząco wyższym poziomie, niż przed wyprzedażą i updatem 1.1.
Co do bardziej zagorzałych fanów - istnieje na Steamie grupa The Cosmos of NMS licząca 253 osoby. Nie wiem, czy to jedyna taka grupa.
Takie jest status quo i moje prognozy na bliską przyszłość. Ciekaw jestem, jak się sytuacja rozwinie, bo NMS to ciekawy, wyrazisty "przypadek kliniczny".
Lutz Legend
Dużo ludzi gra non steam czyli gog
To nie ma wiekszego znaczenia dla statystyki.
Moja teoria n/t tej gry byla taka, że niezaleznie od tego co chcieli ludzie z hello, "markieting" sony przykrecil kurek bo szybko potrzebowal gry na rynku. To nie pierwszy raz. Zaden developer nie chce wypuscic guana, niestety skala projektu troche przytloczyla, Identyczna sytuacja jest z Elite dangerous, to co wypuscili do sprzedazy bylo wczesna beta - praktycznie żadnych roznic dokladaja elementy ale szkielet praktycznie bez zmian, finansuja sie sami i za to im chwala ale gra dogorywa bo nie maja na nia pomyslu, niestety tworzenie gry opierajacej sie na gameplayowych standardach z lat 80 nie moze przyniesc nic dobrego. NMS rowniez cierpi z powodu braku zawartosci ale jest zaprojektowany pod klientow z czasow obecnych, a nie 50 letnich dziadkow zyjacych wspomnieniami.