Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2012, 16:24

autor: Szymon Liebert

Paradox wstrzymał prace nad grą Magna Mundi – przyczyną jest niekompetencja twórców

Paradox Interactive wstrzymał prace nad grą Magna Mundi. Przyczyną tej decyzji jest podobno niekompetencja twórców ze studia Universo Virtual. Deweloper zapowiedział, że będzie bronił się przed tymi oskarżeniami.

Magna Mundi anulowana przez niekompetencję twórców.

Firma Paradox Interactive wstrzymała prace nad grą Magna Mundi, która wyrosła na bazie modyfikacji do Europa Universalis III. Wydawca podał przyczynę anulowania projektu na swoim forum. Podobno zawiniła niekompetencja twórców odpowiedzialnych za tę produkcję – studia Universo Virtual. Carlos Gustavo Benavente, szef dewelopera, zapowiedział, że odpowie na te zarzuty i będzie walczył na drodze prawnej, aby oczyścić swoje imię.

Mattias Lilja, producent Magna Mundi z firmy Paradox, napisał, że projekt nie ujrzy światła dziennego w obecnej konfiguracji. Istnieje więc szansa na to, że wydawca sam zajmie się grą – na razie jednak są to tylko spekulacje. Lilja przybliżył trzy powody anulowania tytułu: brak postępów, brak zaufania między firmą Paradox a deweloperem oraz wewnętrzne problemy Universo Virtual. Większością z nich obarczono szefostwo studia.

Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź drugiej strony. Benavente napisał na forum Universo Virtual, że przedstawiciel prawny studia przekaże oświadczenie w ciągu najbliższych dni. Szef dewelopera poddał w wątpliwość samo anulowanie gry i przyznał, że cała sytuacja jest dziwna. „Nie pozwolę, aby szargano moje imię i wiarygodność” – powiedział Benavente. „Zamierzam zakończyć sprawę z dużym uśmiechem na ustach i oczyścić się z zarzutów”.

Paradox wstrzymał prace nad grą Magna Mundi – przyczyną jest niekompetencja twórców - ilustracja #2

Gra Magna Mundi wywodzi się z modyfikacji do gry Europa Universalis III, której firma Paradox Interactive dała szansę parę lat temu. Wtedy właśnie powstało studio Universo Virtual – jego zadaniem było zbudowanie pełnoprawnej produkcji na bazie moda. Jeszcze w 2010 roku twórcy projektu przybliżyli jego ogólne założenia. W lutym informowaliśmy, że Magna Mundi pojawi się w II kwartale tego roku. Jak widać, raczej się tak nie stanie.

  1. Oficjalna strona Paradox Interactive
  2. Oficjalna strona Magna Mundi