Firma 505 Games poinformowała o opóźnieniu wydania konsolowych wersji gry OVERKILL's The Walking Dead. Tytuł zadebiutuje na Xboksie One i PlayStation 4 dopiero w przyszłym roku.

Lubicie Żywe trupy (The Walking Dead), ale nie przepadacie za opóźnieniami? W takim razie nie ucieszą Was najnowsze doniesienia. Firma 505 Games poinformowała o kolejnym przesunięciu premiery OVERKILL’s The Walking Dead. Poślizg dotyczy tylko wydania na konsole Xbox One i PlayStation 4, które ukaże się dopiero 8 lutego 2019 roku. Natomiast wersja pecetowa tej kooperacyjnej strzelanki zadebiutuje na Steamie 8 listopada, zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami.
Jeśli oczekujecie kolejnych informacji o problemach z produkcją i zapewnień o przesunięciu premiery w celu dopracowania konsolowych wersji, to się przeliczycie. W raporcie finansowym 505 Games jako przyczynę opóźnienia podano… politykę biznesową. Wydawca uznał, że równoczesny debiut OVERKILL’s The Walking Dead na platformie PlayStation Network i w sklepie Microsoftu oraz u sprzedawców detalicznych pomoże zmaksymalizować sprzedaż na konsolach (na PC gra będzie dostępna wyłącznie w wydaniu cyfrowym).

Pomijając jak bardzo nietypowe jest to wyjaśnienie, ogłoszenie może budzić mieszane uczucia. Z jednej strony nikt nie lubi słyszeć o opóźnieniach wyczekiwanych tytułów, nawet gdy wynika to z deklarowanej troski o jakość gry, a tym bardziej z powodów czysto biznesowych. Z drugiej – gracze konsolowi będą mieli trzy miesiące na namyślenie się z zakupem i sprawdzenie recenzji oraz opinii pecetowych nabywców. Na razie tak jednym, jak i drugim pozostają nowe screeny udostępnione przez wydawcę z niepokazywanego wcześniej poziomu – Underpass. Z nim mogą zapoznać się uczestnicy targów gamescom, którzy być może wkrótce podzielą się nagraniami z rozgrywki.
Więcej:Kultowy horror sprzed 22 lat dostanie remake. Gra z niezwykłą mechaniką walki ma już datę premiery
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).