Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2022, 12:45

Oszuści z PC grają na nerwach graczom Xboxa; crossplay pod ostrzałem

Posiadacze Xboxów mają dosyć grania z użytkownikami komputerów. Fani Halo Infinite oraz Call of Duty: Warzone nie mają szans z pecetowymi cheaterami. Microsoft łamie swoją obietnicę sprzed lat, nie dając konsolowcom możliwości wyłączenia rozgrywki międzyplatformowej.

W ostatnim czasie zauważalnie rośnie frustracja graczy Halo oraz Call of Duty: Warzone na konsolach Xbox, wywołana brakiem możliwości wyłączenia rozgrywki crossplayowej z użytkownikami komputerów. Internauci w komentarzach na Reddicie i w tematach na forum Halo wyrażają swoje niezadowolenie tym faktem. Pomijając oczywiste różnice w rozgrywce na padzie i klawiaturze, negatywnie na doświadczenia wielu osób wpływają liczne programy do cheatowania dostępne na PC. Założeniem crossplaya była integracja użytkowników różnych platform, która po pewnym czasie przerodziła się jednak w ogromną niechęć. Mimo że Phil Spencer, szef Xboxa, jeszcze w 2016 roku obiecywał, że do takiej sytuacji nie dojdzie, rzeczywistość jest zupełnie inna. Co ciekawe, wielu pecetowców twierdzi, że w grach FPS to konsolowcy mają przewagę ze względu na pomoc w celowaniu, ze wsparcia której mogą korzystać.

W marcu 2016 roku w rozmowie z Gamespotem Spencer powiedział:

Nigdy nie zmuszę kogoś, kto gra w nasze gry przy pomocy kontrolera lub myszki i klawiatury, by grał przeciwko komuś z innym systemem kontroli. Myszka i klawiatura są szybsze niż pad – wiemy, że byście przegrali.

6 lat później to stwierdzenie nie jest adekwatne w stosunku do wszystkich tytułów. Widać to na przykładzie Call of Duty: Warzone, gdzie posiadacze Xboxów nie są w stanie kontynuować rozgrywki po wyłączeniu opcji crossplay (w przeciwieństwie do użytkowników konsol PlayStation). Podobnie ma się sytuacja z Halo Infinite.

Oszuści z PC grają na nerwach graczom Xboxa; crossplay pod ostrzałem - ilustracja #1
Opcja istnieje, ale co to za opcja, jeśli przez nią nie da się grać...

Microsoft od dawna był wielkim zwolennikiem crossplaya i mówił o tym otwarcie. Firma chciała umożliwić wspólne granie znajomym, których dzielą platformy. Z wielką pompą wprowadzono to rozwiązanie w życie, lecz jak to bywa z innowacjami, ani twórcy, ani użytkownicy nie byli w stanie przewidzieć wszystkich problemów, które mogą z tego wyniknąć.

Jak wspominaliśmy we wczorajszym artykule na temat idei uniwersalnej listy banów dla PC oraz konsol różnych firm, szef Xboxa pracuje nad wyeliminowaniem problemu cheaterów na różnych platformach. Można to uznać za swoiste rozwiązanie, bo jeśli łamiący regulamin zostanie kompletnie odcięty od rozgrywki, nie będzie sprawiał kłopotów nikomu. Nie da się jednak zbanować każdego, a różnice w rozgrywce nadal będą istnieć. Gracze chcą prostych metod, zwłaszcza że Sony jest w stanie je zapewnić.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej