Ukazała się nowa wersja bazującej na modelu open-source gry OpenHV, czyli darmowego RTS-a zbudowanego na wywodzącym się z Command & Conquer: Red Alert projekcie OpenRA.
Ukazała się nowa wersja gry OpenHV, czyli darmowego RTS-a zbudowanego na fundamentach Command & Conquer: Red Alert. Aktualizacja została opatrzona numerem 20210922 i koncentruje się głównie na poprawkach błędów technicznych.
Gra działa na silniku OpenRA, czyli projektu, którego celem jest unowocześnienie dwóch pierwszych odsłon Command & Conquer. OpenHV nie wykorzystuje jednak żadnych elementów graficznych z tej serii, dlatego twórcy mogli udostępnić go jako samodzielną darmową grę.
OpenHV to ciekawy projekt, gdyż bazuje na grze, która nigdy się nie ukazała. Chodzi tu o Hard Vacum, czyi RTS-a, nad którym w latach 90. pracował artysta Daniel Cook, obecnie znany głównie ze ślicznych niezależnych perełek pokroju Alphabear czy Road Not Taken. Twórca nigdy nie ukończył tej strategii, ale w 2005 roku wypuścił to, co udało mu się opracować, w tym wszystkie elementy graficzne oraz podstawowe założenia rozgrywki. Grupa amatorskich deweloperów na tej podstawie postanowiła stworzyć nową grę na bazie silnika OpenRA i tak narodziło się OpenHV.
Rezultat jest bardzo udany. Gra odwołuje się do stylu wczesnych RTS-ów, stawiając na szybkie potyczki w dużej skali, ale dorzuca do sprawdzonych rozwiązań sporo ulepszeń, sprawiających, że całość nie wydaje się przestarzała. Do tego sprite’y przygotowane przez Daniela Cooka nadal prezentują się wyśmienicie, zwłaszcza w wysokiej rozdzielczości, w której działa OpenHV.
Gra oferuje multiplayer z małą, ale aktywną społecznością, tryb skirmish pozwalający na walkę przeciwko AI oraz garść misji fabularnych (w przyszłości powinny dojść kolejne). Do tego projekt jest szybko rozwijany i nic nie wskazuje, aby miało to ulec zmianie w najbliższej przyszłości.
Więcej:Kultowe Return to Castle Wolfenstein z nową mapą survivalową dzięki RealRTCW 5.3
GRYOnline
Gracze
Steam
20

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.