Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 stycznia 2021, 17:24

Ogromna baza w No Man's Sky wygląda niczym Rapture z BioShocka

Społeczność No Man's Sky zaskakuje kreatywnością. Gracz zbudował ogromne, podwodne miasto przypominające konstrukcją Rapture z BioShocka. Zajęło mu to ponad półtora roku.

Niektóre gry pozwalają nam na uwolnienie w sobie kreatywnej energii i stworzenie cokolwiek nam się zamarzy. Zapewne pierwsza produkcja, jaka przyjdzie Wam tu do głowy, to Minecraft czy inny sandbox pozwalający na swobodne konstruowanie struktur. Tym razem jednak mowa o dziele studia Hello Games, czyli No Man’s Sky. Od premiery trybu wznoszenia baz nie pojawiło się szczególnie wiele niesamowitych budowli, jednakże jedna z nich, przypominająca podwodne miasto Rapture z gry BioShock, szczególnie się odznaczyła.

Ogromna baza w No Mans Sky wygląda niczym Rapture z BioShocka - ilustracja #1
Ogromna baza w No Mans Sky wygląda niczym Rapture z BioShocka - ilustracja #2

Konstrukcja gracza Chongsparks, którą nazywa „Thermal Underwater Research Development”, jest jedną z większych baz, jakie możemy zobaczyć w grze, i jej zbudowanie zajęło aż 18 miesięcy. Ale nie tylko rozmiar ma znaczenie, ponieważ sama baza, jak nazwa wskazuje, została wykonana pod wodą i choć podobieństwa do Rapture są widoczne, tak autor twierdzi, że się na nim nie wzorował. Warto dodać, że masywna konstrukcja byłaby niemożliwa do skonstruowania w grze, gdyby nie sztuczki graczy na ominięcie domyślnego limitu budowy, czyli 3000 punktów.

Jeśli jesteście szczęśliwymi posiadaczami No Man’s Sky i interesuje Was, jak budowla wygląda na żywo, to na swoim profilu Twitter autor umieścił grafikę wraz ze specjalnymi glifami, które pozwolą Wam odwiedzić planetę, gdzie postawiony został kompleks. Niestety, nie ma możliwości zwiedzenia każdego zakątka budynku z powodu ograniczeń wynikających z trybu budowy baz. Jednak dla efektu „wow” warto zobaczyć to na własne oczy!

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej