Filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 16 lutego 2018, 11:30

Oglądalność The Cloverfield Paradox i Altered Carbon na Netfliksie

Poznaliśmy nieoficjalne amerykańskie wyniki oglądalności filmu The Cloverfield Paradox oraz serialu Altered Carbon. Czy platformie Netflix opłacało się wydać 50 milionów dolarów na zakup trzeciego filmu z serii Cloverfield i przeznaczyć po 7 mln dol. na wyprodukowanie każdego z odcinków adaptacji Modyfikowanego węgla?

Nie milkną echa nieoczekiwanej premiery filmu The Cloverfield Paradox na platformie Netflix. Z informacji podanych przez Nielsen Media Research wynika, że trzecią odsłonę cyklu Cloverfield w ciągu siedmiu dni obejrzało 5 milionów amerykańskich abonentów, przy czym agencja bierze pod uwagę wyłącznie użytkowników korzystających z usługi za pośrednictwem telewizorów (dzięki, Variety). Poznaliśmy również nieoficjalne dane na temat oglądalności największego lutowego hitu Netfliksa, czyli serialu science fiction Altered Carbon.

The Cloverfield Paradox obejrzało wiele osób, ale Netflix liczył zapewne na lepszy rezultat, gdy kupował film za 50 mln dolarów. - Oglądalność The Cloverfield Paradox i Altered Carbon na Netfliksie - wiadomość - 2018-02-16
The Cloverfield Paradox obejrzało wiele osób, ale Netflix liczył zapewne na lepszy rezultat, gdy kupował film za 50 mln dolarów.
Oglądalność The Cloverfield Paradox i Altered Carbon na Netfliksie - ilustracja #2

Zdaniem analityków, zaskakujący debiut The Cloverfield Paradox, niepoprzedzony jakąkolwiek formą reklamy, nie przysłużył się filmowi. Premiera odbyła się w niedzielę wieczorem (czasu pacyficznego), kiedy zmęczeni oglądaniem finału NFL widzowie kładli się spać. Bright, podobnie jak większość oryginalnych produkcji Netfliksa, trafił do oferty platformy w piątek, dzięki czemu subskrybenci mieli cały weekend na zapoznanie się z produkcją w reżyserii Davida Ayera. Co więcej, następnego dnia w sieci pojawiło się wiele negatywnych recenzji Paradoksu Cloverfield, co zapewne dodatkowo zniechęciło wielu widzów (aktualnie tylko 18% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes i 51% wśród widzów).

Wyprodukowany przez J.J. Abramsa Paradoks Cloverfield zadebiutował 4 lutego, tuż po zaskakującej zapowiedzi, mającej miejsce w przerwie meczu o mistrzostwo ligi NFL. Po trzech dniach film obejrzało 2,8 mln osób w USA, a po tygodniu liczba ta wzrosła do wspomnianych 5 mln (należy pamiętać, że wyliczenia agencji Nielsen traktowane są przez Netfliksa za nie do końca miarodajne). Nie jest to wynik słaby, ale w porównaniu do zeszłorocznego Bright – pierwszego wysokobudżetowego filmu pełnometrażowego produkcji Netfliksa – wypada blado. Kosztującą 90 mln dolarów produkcję z gatunku urban fantasy z Willem Smithem i Joelem Edgertonem w rolach głównych obejrzało w ciągu pierwszych trzech dni aż 11 mln amerykańskich subskrybentów (również na podstawie danych Nielsena). W efekcie Bright osiągnął najwyższą oglądalność spośród wszystkich filmów wyprodukowanych przez platformę i jest jedną z najlepiej przyjętych oryginalnych produkcji Netfliksa w historii (kontynuacja jest już w drodze).

W The Cloverfield Paradox, utrzymanym w konwencji science fiction trzecim filmie tworzącym uniwersum Cloverfield (po bardzo dobrze przyjętych Cloverfield z 2008 roku oraz 10 Cloverfield Lane z 2016), grają m.in. Daniel Brühl, Elizabeth Debicki, Aksel Hennie oraz Zhang Ziyi. Za produkcję odpowiada należąca do J.J. Abramsa firma Bad Robot Productions. Niedawno ujawniono, że Netflix wykupił go od Paramount Pictures za 50 mln dolarów. Wytwórnia zachowała jedynie prawa do wydania filmu w Chinach oraz na nośnikach fizycznych. Cały czas posiada ona również prawa do czwartej odsłony serii, którą będzie nakręcony już Overlord w reżyserii Juliusa Avery’ego (Son of a Gun). Obraz, w którym grają Wyatt Russell i Jovan Adepo, jest horrorem rozgrywającym się w czasie II wojny światowej. Jego kinowa premiera zapowiadana jest na październik tego roku.

Oglądalność Altered Carbon

Agencja Nielsen podzieliła się również danymi nt. oglądalności pierwszego odcinka serialu science fiction Altered Carbon. Netfliksowa produkcja, oparta na książce Richarda K. Morgana Modyfikowany węgiel, w ciągu pierwszych trzech dni od premiery 2 lutego została obejrzana przez 3,7 mln amerykańskich widzów, a po tygodniu wynik podskoczył do 5,9 mln. Nie jest to słaby rezultat, ale cyberpunkowa otoczka – jak pokazał już w zeszłym roku znakomity, ale nie za dobrze przyjęty film Blade Runner 2049 – nie ma obecnie wielkiego wzięcia wśród kinomaniaków i telewidzów. Widać to znakomicie na tle doskonałych wyników drugiego sezonu Stranger Things, którego premierowy epizod w trzy dni obejrzało w samych Stanach Zjednoczonych 15,8 mln osób.

Klimatu serialowi Altered Carbon z pewnością nie można odmówić. - Oglądalność The Cloverfield Paradox i Altered Carbon na Netfliksie - wiadomość - 2018-02-16
Klimatu serialowi Altered Carbon z pewnością nie można odmówić.

Altered Carbon zabiera nas do dystopijnego świata przyszłości, w którym ludzie mogą przenosić swoją świadomość do kolejnych ciał, zyskując w ten sposób wieczne życie. Głównym bohaterem serialu jest najemnik Takeshi Kovacs, ożywiony przez bogacza Laurensa Bancrofta w celu rozwiązania zagadki tajemniczego zabójstwa poprzedniego ciała Bancrofta. Altered Carbon jest najdroższą produkcją science fiction Netfliksa (jeden odcinek kosztował około 7 mln dolarów). W rolach głównych występują Joel Kinnaman i James Purefoy.

  1. The Cloverfield Paradox na Netfliksie
  2. Altered Carbon na Netfliksie