Oculus VR pozwane za bezprawne wykorzystanie technologii firmy Total Recall Technologies

Palmer Luckey, twórca okularów Oculus Rift, został pozwany przez firmę Total Recall Technologies. Powód? Naruszenie umowy poufności i bezprawne wykorzystanie cudzych technologii.

Łukasz Szliselman

Palmer Luckey nie ma szczęścia do konkurencji

Wysunięto kolejny pozew przeciwko firmie Oculus VR, wykupionej za 2 miliardy dolarów przez właścicieli Facebooka w marcu 2014 roku. Tym razem Palmer Luckey, pomysłodawca znanego zestawu do rzeczywistości wirtualnej, został oskarżony o naruszenie kontraktu i fałszerstwo – chodzi konkretnie o sprzedaż technologii i rozwiązań należących do amerykańskiego producenta Total Recall Technologies z siedzibą na Hawajach.

Oskarżyciel twierdzi, że Luckey pracował dla Total Recall Technologies w latach 2011-2012 nad prototypem okularów VR, wykorzystując w tym celu poufne informacje otrzymane od firmy. Mimo podpisania umowy poufności, Luckey rzekomo wykorzystał zdobytą w ten sposób wiedzę, by ulepszyć własny projekt – Oculus Rift, ufundowany na Kickstarterze w drugiej połowie 2012 roku. Poszkodowany domaga się wypłacenia odszkodowania, ale konkretnej sumy nie podano do publicznej wiadomości. Przedstawiciel Facebooka odmówił komentarza w tej sprawie serwisowi Reuters.

Rok temu podobne oskarżenia wysunęła firma Zenimax Media przeciwko Johnowi Cormackowi, byłemu szefowi studia id Software, obecnie współtwórcy Oculus Rift. Kilka miesięcy później Oculus VR oficjalnie zaprzeczyło zarzutom, nazywając działania Zenimax próbą nadrobienia niewykorzystanej szansy. Od tamtej pory nie słyszeliśmy nic nowego w tej sprawie.

Wersja konsumencka okularów Oculus Rift ma trafić na rynek w pierwszym kwartale 2016 roku – o ile procesy sądowe nie pokrzyżują tych planów.

  1. Strona internetowa firmy Oculus VR
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
9
10
11
14
16
17
18
20
22
23
24
26
28
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-05-28
12:52

Dessloch Legend

jahras-> specyfikacja jest z czapy, bo sam occulus rift na wszystkim pojdzie.
wszystko zalezy od gry na jakiej to sie bedzie odpalac.

oni dali specyfikacje do najlepszej mozliwej gry w danej chwili, co totalnie ma sie nijak do tego co bedize za rok, bo za rok bedzie jeszcze lepsza specyfikacja potrzebna...

Komentarz: Dessloch
2015-05-28
11:15

jahras Pretorianin

@phreek ostatnio czytałem specyfikację premierowej wersji occulusa i ma to być trochę więcej niż full hd i 60 albo 45 fps, nie pamiętam dokładnie. Więc z tego się możesz cieszyć, ale podano też minimalne wymagania do tego zestawu i była w nim zabawka warta z 5-6k pln z GF 980 na czele.

Komentarz: jahras
2015-05-26
11:38

phreek Chorąży

Ja mam zupełnie inne spostrzeżenia. Moim zdaniem nie ma odwrotu od VR. Jedyny poważny problem to dopracowanie rozdzielczości, czy raczej czytelności obrazu, bo nie samą rozdzielczością da się to załatwić.

Komentarz: phreek
2015-05-26
10:48

driver120 Chorąży

Bezsensowna technologia. Grałem na tym i nie robi to żadnego wrażenia. Nie wyobrażam sobie także korzystać z tego dłużej niż 15 minut. Zgaśnie jak poprzednie wynalazki. Nadaje się może do jakiś badań, w innych dziedzinach a nie do grania.

Komentarz: driver120

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl