Obsidian Entertainment planuje nową grę RPG, którą sfinansuje na Kickstarterze
Feargus Urquhart, szef studia Obsidian Entertainment, wyjawił podczas rozmowy z przedstawicielem serwisu CVG, że uznany deweloper planuje w tym roku rozpocząć zbiórkę pieniędzy w serwisie Kickstarter na nową grę RPG. Jednocześnie firma chciałaby stworzyć dużą, konsolową produkcję w stylu The Elder Scrolls V: Skyrim.
Kamil Zwijacz
Studio Obsidian Entertainment zdradziło nieco informacji o swoich planach na przyszłość. Oprócz ukończenia gry cRPG Pillars of Eternity i wypuszczenia jej na rynek w tym roku (możliwe, że dopiero pod jego koniec) oraz tworzenia zapowiedzianego w zeszłym miesiącu Armored Warfare, firma pragnie także wystartować z kolejnym Kickstarterem. W serwisie CVG opublikowano wywiad z Feargusem Urquhartem - szefem Obsidian Entertainment. Stwierdził on, że: „musimy jeszcze dogadać szczegóły, ale mam nadzieję, że uda nam się wystartować przed końcem roku”. Niestety nie zdradził żadnych szczegółów, zapewnił jedynie, że studio ma ciekawy pomysł i, że będzie to gra z gatunku RPG, w którym specjalizuje się uznany deweloper.

- Firma obecnie pracuje przy grach Pillars of Eternity oraz Armored Warfare
- Być może jeszcze w tym roku doczekamy się rozpoczęcia zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter na nowe RPG
- Studio chciałoby stworzyć duże konsolowe RPG w stylu Skyrima
Oprócz tego, firma chciałaby stworzyć produkcję w stylu The Elder Scrolls V: Skyrim na konsole nowej generacji (PlayStation 4 i Xbox One), jednak jeżeli kiedykolwiek uda się coś takiego stworzyć, to tylko z partnerem w postaci wydawcy.
„Chciałbym powiedzieć, że zbierzemy na Kickstarterze 15, 20 czy 30 mln dolarów na własną konsolową grę AAA, ale prawda jest taka, wyłączając Star Citizen, że to marzenie ściętej głowy (…) Wydanie dużej gry na konsole to ciężka sprawa. Sądzę, że zawsze będziemy współpracować w takich przypadkach z wydawcami, nie tylko ze względu na finanse, chociaż wiadomo, że są one bardzo ważne, lecz także przez realia wydawania dużych konsolowych projektów” – stwierdził Urquhart
Można więc podejrzewać, że nowy Kickstarter będzie czymś bardziej podobnym do obecnie tworzonego Pillars of Eternity, niż do wysokobudżetowego RPG w stylu Skyrima. Możliwe jednak, że studiu Obsidian Entertainment uda się zrealizować taki i taki projekt. Deweloper ma na swoim koncie niejedną dużą grę tego typu, więc kto wie, co przyniesie przyszłość.
Obsidian Entertainment to amerykański deweloper, założony w 2003 roku. Firma specjalizuje się w grach RPG, mając na swoim koncie takie produkcje jak Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas oraz South Park: Kijek Prawdy. Obecnie tworzone Pillars of Eternity jest jednym z najgłośniejszych projektów sfinansowanych dzięki akcji w serwisie Kickstarter. Firma potrzebowała 1,1 mln dolarów na stworzenie tytułu, a finalnie udało się jej zebrać blisko 4 mln dolarów.
- Obsidian Entertainment
- Kickstarter
- gry RPG
Komentarze czytelników
zanonimizowany529304 Centurion
A ja do nich zaufanie mam. Wiem, że nawet jeśli ich gry są niedopracowane technicznie to nadrabiają to z nawiązką fabułą i pomysłami na rozgrywkę. Nie to co wtórne i przereklamowane Bioware.
makmakpl Centurion

Jakoś Wiedźmina 3, od młodszego studnia udało się zrobić bez żebrania. Pora się obudzić i przestać płacić niekompetentnym firmom, którzy sami gry nie potrafią zrobić. Potem cię zaleją DLC'kami, a błędy będą naprawiać mody... po kilku latach. CD Project nie dość, że dopracuje grę, to oni płatne dodatki nazywają patch'ami.
zanonimizowany307509 Legend
[Jestem niesłyszący]
@makmakpl -> Cytat: „Jakoś Wiedźmina 3, od młodszego studnia udało się zrobić bez żebrania.” -> Budżet na projekt W3 pochodziło od zyski sprzedaży W2 i W1, a CD-Projekt zaufał i wspierał twórcy od projektu W1. Natomiast na projekt Pillars of Eternity twórcy ciężko znaleźć wydawcy, co uwierzą w nich potencjał i prędzej powiedzą „Klasyczny cRPG w stylu Baldur's Gate dla fanów cRPG!? BUHAHAHA!!!! ALE TO JUŻ NIEOPŁACALNY! BUHAHA! LEPIEJ ZRÓBMY NOWA ARCANIA LUB MASS EFFECT DLA MASOWE GRACZY!!". Budżet jest potrzebny, a twórcy boją się, że popadli w długi w razie porażki. Grafiki, programiści i scenariusze od fabuły nie są tanie. Umowa z wydawca wiąże się pewna ryzyka w zamian za pieniędzy = przedwczesny termin na siłę, co uniemożliwia dopracowany do perfekcji i pewnie Wasteland 2 wyszedł już dawno temu i tak będzie wyglądać, jaka jest. Alpha Protocol, Fallout 4 i SW KoToR 2 spotkali taki los. Co najważniejsze, wydawcy mogą brać prawa do tytułu i silniku gry dla siebie na wyłączności. Los Gothic jest dobry przykład. Twórcy gier mają już dość od słuchanie kaprysy wydawcy, co liczą się tylko zyski i sława. No, gra będzie miał DRM.
Jak możesz krytykować Obsidian, skoro nie byłeś tam i nie pracowałeś tam!? Fanów cRPG mogą wspierać Kickstarter, co zechcą. To nasz wybór i nasze ryzyka. A jeśli Ty nie wspierałeś Kickstarter, to nie masz prawa do krytyki. Ach te dzisiejsze młodzieży, co myślą, że wszystko wolno. Lepiej poczekajmy na premiera i dopiero możesz ocenić, ile są warci. Pillars of Eternity to pierwszy projekt od twórcy jako niezależni, a więc pożyjemy, zobaczymy i krzykniemy. Cieszę się, że coraz więcej twórcy stali się niezależni na jakiś czas. Pozdrawiam.
ronaldo1230 Pretorianin
"Sir Xan"- nie wiem czy wiesz ale biznes jest pełen ryzyka jeśli ktoś chcę tworzyć bez ryzyka to niech sobie znajdzie pracodawcę typu blizzard a nie pakuję się w biznes.
Ambitny Łoś Legend

Oni zawsze tworzą gry z duszą, które bronią się nawet mimo masy błędów (które później naprawiają fani :)). Mam nadzieję, że uzyskają kiedyś od CCP prawa do wydania gry w Świecie Mroku.