Obawy o sezon 11. okazały się przesadzone? Zmiany w Diablo 4 zachwyciły fanów, którzy nie mogą się ich doczekać

Dziesiąty sezon Diablo 4 pokazał, że seria wciąż potrafi zaskoczyć. Teraz u progu 11. sezonu napięcie buduje się znowu – tym razem jednak nastroje są znacznie bardziej pozytywne.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Obawy o sezon 11. okazały się przesadzone? Zmiany w Diablo 4 zachwyciły fanów, którzy nie mogą się ich doczekać, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Obawy o sezon 11. okazały się przesadzone? Zmiany w Diablo 4 zachwyciły fanów, którzy nie mogą się ich doczekać Źródło: Blizzard Entertainment.

10. sezon Diablo 4 przyniósł niespodziewany zwrot akcji w dziejach gry. Pomimo początkowych narzekań i wątpliwości fanów co do jego przebiegu, twórcom udało się tym razem dla odmiany wyjść obronną ręką z sytuacji i swoją pracą zdołali zachwycić społeczność, czemu oczywiście dała upust na swej ulubionej platformie wymiany zdań.

Czasem jednak zdarza się, że po chwilowej poprawie przychodzi znaczne pogorszenie i gracze, nauczeni doświadczeniem, z dystansem podchodzili do kolejnego sezonu w obawie przed kolejnym rozczarowaniem. Wszystko jednak wskazuje na to, że obawy te były na wyrost – 11. sezon aRPG-a zapowiada się bowiem bardzo obiecująco.

Punkt zwrotny

Rozgrywka w Diablo 4 przejdzie bowiem przez szereg gruntownych zmian, które razem powinny przełożyć się na znacznie lepsze doświadczenie z rozgrywki. Poprzez te działania Blizzard Entertainment przygotowuje się najwyraźniej także do premiery kolejnego dodatku, który zgodnie z planami wydawniczymi firmy ma zadebiutować w przyszłym roku.

Źródło: Blizzard Entertainment - Obawy o sezon 11. okazały się przesadzone? Zmiany w Diablo 4 zachwyciły fanów, którzy nie mogą się ich doczekać - wiadomość - 2025-10-17
Źródło: Blizzard Entertainment

Fani nie kryli entuzjazmu, choć oczywiście znalazło się miejsce dla uzasadnionych wątpliwości. Zdecydowanie dominują jednak pozytywne uczucia:

Wszystko wygląda świetnie, nie będę kłamał - już się jaram następnym sezonem.

Asmodan, uświęcenie, nowy endgame, zniknięcie hartowania i maksymalizacji w rankingach, nowe unikalne elity rodem z Diablo II, anioły i tak dalej.

Sezon 11. zapowiada się zdecydowanie lepiej niż 10., przynajmniej moim zdaniem.

- Old-Fig-9531

Lochy Capstone i to, co brzmi jak „Levelling Objectives”, są zdecydowanie lepsze od obecnego systemu w Diablo 4 i w praktyce „wydłużą endgame”, bo nie będziemy zmuszeni przerabiać całej zawartości końcowej od poziomu 1.

To naprawdę pozytywna zmiana w endgame, mimo że na pierwszy rzut oka wcale nie wydaje się z nim powiązana.

- Living-Succotash-477

Nie jestem pewien, czy podobają mi się te zmiany w kontekście Sławy.

- SooperLuigi

Jak w przypadku każdego poprzedniego sezonu, czas zweryfikuje te oczekiwania. Faktem jest jednak, że rozwój Diablo 4 rzeczywiście skręca w dobrą stronę i ma szansę zaskoczyć nas kolejnymi, jeszcze ciekawszymi zmianami, które razem uczynią tę grę produkcją, jakiej od początku pragnęli fani.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-10-19
18:21

ArtGenerator Chorąży

Nie jestem przekonany co do zwiększenia trudności mobów. Na początku jest łatwo, ale po zmianie poziomu trudności przy kapliczce ten rośnie znacząco każdorazowo, a pokonanie Lilith jest wyzwaniem na każdym poziomie ze względu na jej ataki 1-hit. Ja gram postacią opartą wyłącznie o Hydry i ze względu na dobrze rozwinięte przedmioty, moje przywołańce zadają sporo obrażeń AoE. Z drugiej strony, jeśli będziemy mogli znacząco zwiększyć siłę ataków to powinno to zniwelować różnicę na korzyść gracza (o ile Blizzard nie przesadzi). To co bym chciał, aby dodali to zwyczajnie więcej aktywności pobocznych już po zakończeniu głównej kampanii fabularnej bo przyznam, że robi się nużąco czasami powtarzając te same czynności, a nagrody, które za nie dostajemy nie rekompensują tej powtarzalności.

Komentarz: ArtGenerator

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl