Nowy sezon Diablo miał rozbudzić entuzjazm graczy, a zamiast tego wywołał kolejną falę rozczarowania i frustracji. Czy fani kiedykolwiek doczekają się upragnionych poprawek?
Za nami zapowiedź kolejnego sezonu Diablo 4. I choć pojawiło się kilka wartościowych zmian (jak na przykład przeprojektowanie mechaniki Piekielnych Hord), sporo ważnych elementów rozgrywki dalej stoi odłogiem – przykładem są tu chociażby Relikwiarze.
Zdaniem graczy, po raz kolejny nie znalazło się w nich nic godnego uwagi, co nie zachęca ich zbytnio do zakupów. Inne zmiany również nie robią na nich wrażenia, a domniemany motyw przewodni (chaos) najwyraźniej jest tylko „na doczepkę”.
Relikwiarze w swej obecnej formie funkcjonują już od kwietnia, kiedy to zadebiutowały jako odświeżona wersja przepustek sezonowych. Już wtedy były bowiem obiektem fanowskiej krytyki ze względu na wysoką cenę i mało atrakcyjną zawartość. Nie pomagały również problemy techniczne, w których towarzystwie owe przepustki pojawiły się w grze.
Gracze są jeszcze bardziej rozczarowani brakiem modyfikacji w Relikwiarzu ze względu na fakt, że twórcy obiecali konkretne zmiany już dawno. Nie pomaga również świadomość, że pytania o karnet bojowy są najwyraźniej także ignorowane przez deweloperów na czacie streamów Campfire i platformie X.
Nie martwcie się!!! Słuchają was i biorą pod uwagę wasze uwagi. W tej chwili zespół prowadzi testy koncepcyjne oparte na waszym feedbacku, ale na razie nie mamy nic do ogłoszenia.
Ale spokojnie - gra ostatecznie i tak będzie niesamowita!!!!
Fani zwracają również uwagę na fakt, że motywem przewodnim kolejnego sezonu ma być chaos, co sugeruje przynajmniej pewien stopień dynamiki i oryginalności. Tymczasem słowo to najwyraźniej nie przekłada się na żadne istotne zmiany, a jest jedynie swego rodzaju chwytem marketingowym.
W społeczności fanów widać przede wszystkim znużenie. Trudno im się jednak dziwić – prośby o zmiany (szczególnie w kontekście Relikwiarza) powtarzają się już od dłuższego czasu i jak do tej pory nie padły na podatny grunt. Miejmy jednak nadzieję, że w końcu zostaną wysłuchane, a kolejne sezony przestaną stawiać na schematyczność.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.