Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 listopada 2006, 12:16

O rażących błędach w Gothic 3 słów kilka

Mimo, że firma Piranha Bytes opublikowała już dwie łatki do trzeciej odsłony cyklu Gothic, w programie nadal roi się od błędów, które – co jest szczególnie przykre – mogą skutecznie zepsuć zabawę od samego początku zmagań. Z racji tego, że kilka osób z naszej redakcji natknęło się niezależnie na dwa najbardziej uciążliwe bugi, postanowiliśmy zwrócić Wam na nie szczególną uwagę.

Mimo, że firma Piranha Bytes opublikowała już dwie łatki do trzeciej odsłony cyklu Gothic, w programie nadal roi się od błędów, które – co jest szczególnie przykre – mogą skutecznie zepsuć zabawę od samego początku zmagań. Z racji tego, że kilka osób z naszej redakcji natknęło się niezależnie na dwa najbardziej uciążliwe bugi, postanowiliśmy zwrócić Wam na nie szczególną uwagę.

O rażących błędach w Gothic 3 słów kilka - ilustracja #1

Akcja gry rozpoczyna się od ataku na grupę Orków stacjonującą w wiosce Ardea. Po rozgromieniu oponentów i przed przystąpieniem do właściwej części przygody, warto zwrócić uwagę na dwie rzeczy, które mogą skutecznie uniemożliwić Wam radość płynącą z dalszej rozgrywki:

  • Po wycięciu Orków w pień, bez trudu powinieneś uzyskać nowy poziom doświadczenia. Sprawdź czy wraz z nim otrzymałeś również dziesięć Punktów Nauki, gdyż program może nie zauważyć tego faktu. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiły się wspomniane wyżej punkty, rozpocznij rozgrywkę od początku, gdyż ani teraz, ani później nie będziesz w stanie rozwijać umiejętności.
  • Po dotarciu do kryjówki Buntowników w Reddock, porozmawiaj ze stojącymi przed jaskinią postaciami. Krótkie konwersacje wywołają kilka zadań. Zanim ochoczo ruszysz do walki, sprawdź najpierw czy rozgrywka nie rozpoczęła się z błędem, który powoduje, że część stworów i przedmiotów w ogóle nie pojawia się w czasie zabawy. Najłatwiej rozpoznać ten bug poprzez odnalezienie obozu drwali (tuż obok Reddock) oraz farmy zajętej przez Orków (na południowy-wschód od kryjówki). W pierwszym przypadku nie pojawiają się agresywne dziki, w drugim – w tajemniczy sposób znikają oponenci, których musisz wyciąć w pień.
O rażących błędach w Gothic 3 słów kilka - ilustracja #2

Oprócz tych dwóch najpoważniejszych błędów, w Gothic 3 jest też kilka innych uciążliwych bugów – pytania z nimi związane są często zadawane na naszym Forum Dyskusyjnym. I tak:

  • Ulepszanie szat – podnosi dwukrotnie wartość obronną płaszczy, niestety tylko w teorii. Mimo, że umiejętności tej można się nauczyć, bonus nie istnieje.
  • Produkowanie trucizn – podobnie jak w powyższym przypadku, możliwe jest nauczenie się tej zdolności, ale z wykonaniem trefnych mikstur jest już wielki problem.
  • Okradanie śpiących ludzi – autorzy gry zapomnieli o nauczycielu, który mógłby pomóc Ci w przyswojeniu tej sztuki.
  • Tworzenie strzał – wbrew temu, co sugeruje dołączona do gry instrukcja, program nie umożliwia produkcji grotów z rogów oraz zębów.
O rażących błędach w Gothic 3 słów kilka - ilustracja #3

Wymienienie wszystkich błędów gry nie jest możliwe, gdyż część zgłaszanych usterek wymaga potwierdzenia. Niemniej zalecamy Wam szczególną ostrożność w kontakcie z trzecim Gothikiem, gdyż może się okazać, iż wielce oczekiwana przygoda zostanie zepsuta już na początku zmagań...

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej