Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 listopada 2007, 07:10

O przyszłości Wiedźmina słów kilka, czyli mini-wywiad z Łukaszem Machem

Wiedźmin budzi nad Wisłą olbrzymie emocje i trudno się temu dziwić – gra firmy CD Projekt Red jest bez wątpienia jedną z najlepszych rodzimych produkcji w historii, co potwierdzają wysokie oceny na łamach zachodnich magazynów i serwisów internetowych. Z racji tego, że zainteresowanie programem nadal jest bardzo duże, postanowiliśmy dowiedzieć się kilku rzeczy na temat przyszłości marki.

Wiedźmin budzi nad Wisłą olbrzymie emocje i trudno się temu dziwić – gra firmy CD Projekt Red jest bez wątpienia jedną z najlepszych rodzimych produkcji w historii, co potwierdzają wysokie oceny na łamach zachodnich magazynów i serwisów internetowych. Z racji tego, że zainteresowanie programem nadal jest bardzo duże, postanowiliśmy dowiedzieć się kilku rzeczy na temat przyszłości marki, planowanej na grudzień wersji demonstracyjnej oraz kolejnej łaty. Na nasze pytania odpowiadał PR Manager ze studia CD Projekt Red, Łukasz Mach. Dwa zdania wtrącił również Krzysztof Szarski – Menedżer ds. marketingu.

O przyszłości Wiedźmina słów kilka, czyli mini-wywiad z Łukaszem Machem - ilustracja #1
Łukasz Mach

Gry-Online: Przygotowujecie się do publikacji dema. Kiedy pojawi się ono w sieci? Co w nim zobaczymy?

Łukasz Mach: Demo jest planowane na grudzień, w tej chwili jednak nie jesteśmy jeszcze w stanie podać konkretnej daty, głównie dlatego że prace nad jego optymalizacją są cały czas prowadzone. Zdecydowaliśmy się na udostępnienie obszernego fragmentu gry, tak by gracze mogli na spokojnie wyrobić sobie zdanie na temat Wiedźmina. Decyzja o kupnie gry, jeśli nie jest się zdeklarowanym fanem Wiedźmina, wymaga namysłu – chcemy więc pokazać graczom czym jest Wiedźmin i tym samym przekonać ich do tego, że kupno gry będzie świetną decyzją np. na Święta. Nie chcę zdradzać, co dokładnie znajdzie się w demie, ale mogę powiedzieć, że zależy nam na tym by przedstawić wszystkie najważniejsze elementy gry – ciekawe wątki fabularne, wciągający system walki a także całą masę smaczków, które w Wiedźminie się pojawiają.

Gry-OnLine: Jak duży będzie plik instalacyjny?

Łukasz Mach: Jeśli chodzi o objętość to trzeba sobie jasno powiedzieć, że mamy do czynienia z dużym fragmentem rozbudowanej gry RPG, zakładamy więc raczej, że aplikacja będzie miała pokaźne gabaryty. Ciężko w tej chwili powiedzieć ile dokładnie będzie zajmować, ale na pewno nie mało. W Polsce demo pojawi się oczywiście w rodzimej wersji językowej. I na koniec jeszcze jedna ważna informacja – demo zawiera w sobie bardzo dużo aktualizacji i poprawek. Praca nad nim przebiega równolegle do pracy nad patchem, stąd wiele usprawnień jest wprowadzanych na bieżąco.

Krzysztof Szarski: Warto dodać, że demo w polskiej wersji będzie dostępne albo równolegle z zachodnim, albo co najwyżej kilka dni później.

Gry-OnLine: W planach jest również kolejna łata. Czy studio zrobiło coś w kwestii przyspieszenia wczytywania zapisanych stanów gry?

Łukasz Mach: Tak samo jak w przypadku dema, prace nad patchem ciągle trwają i za wcześnie podawać procentowe zmiany jeśli chodzi o czas loadingów i autosaveów. Na pewno jednak jest to główna kwestia nad którą w tej chwili pracuje zespół zajmujący się łatką. Graczy zainteresowanych najświeższymi informacjami na temat konkretnych dat patcha i dema zapraszam do zarejestrowania się na forum Wiedźmina – wszelkie oficjalnie potwierdzone informacje i daty podsyłamy najpierw forumowiczom w specjalnych newsletterach. To najlepszy sposób by być na bieżąco z Wiedźminem i wszystkim co dzieje się wokół gry – a dzieje się sporo!

Krzysztof Szarski: Patcha planujemy wydać również jeszcze w tym roku. Dokładne daty będziemy wstanie podać w pierwszym tygodniu grudnia.

Gry-OnLine: Wieść gminna niesie, że pracujecie już nad dodatkiem do gry, nie tak dawno przez serwisy internetowe przetoczyła się wieść o drugiej części Wiedźmina. Co przyniesie przyszłość?

Łukasz Mach: Jeśli chodzi o dodatek i tym bardziej część drugą Wiedźmina, na razie nie zdradzamy żadnych tajemnic. Jedyne co mogę zdradzić to fakt, że planujemy oficjalne mody do gry w niedalekiej przyszłości. Reszta, na razie, jest milczeniem...

Gry-OnLine: Swego czasu poszukiwaliście pracowników obeznanych w kwestii Xboksów 360. Planujecie konsolowego Wiedźmina, a może coś innego? Co z PlayStation 3?

Łukasz Mach: RED rozwija się w sposób dynamiczny, planów i pomysłów jest bardzo, bardzo dużo. Nic więc dziwnego, że badamy rynek konsol i chcemy być na bieżąco z tym co dzieje się w branży gier. A branża ta rozwija się teraz tak szybko, że brak zainteresowania z naszej strony skończyłby się fatalnie. W naszym zespole jest wielu fanów konsol, jesteśmy więc na bieżąco z nowinkami i tendencjami rynku – to bardzo ważne by trzymać rękę na pulsie i uważnie obserwować co się dzieje na świecie. Żadnych planów konkretnych jednak nie ma na razie. Jak będą, to oczywiście od razu o tym poinformujemy.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej