Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2018, 13:54

autor: Bartosz Świątek

Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5

Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.

Nowe drivery znacznie poprawiają wydajność śledzenia promieni w Battlefield V. - Nvidia i DICE poprawią o 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5 - wiadomość - 2018-12-04
Nowe drivery znacznie poprawiają wydajność śledzenia promieni w Battlefield V.

W SKRÓCIE:

  1. Battlefield V ma dziś otrzymać aktualizację Rozdział I: Wstęp;
  2. dzięki patchowi oraz nowym sterownikom Game Ready od Nvidii wydajność w najnowszej grze DICE ma wzrosnąć nawet o 50%, gdy będziemy korzystać z ray tracingu;
  3. drivery zwiększają też liczbę klatek animacji w Just Cause 4, Insurgency: Sandstorm oraz WoW: Battle for Azeroth (tryb DX12).

Battlefield V ma dziś otrzymać aktualizację Rozdział I: Wstęp (wedle ostatnich wieści jej premiera musiała zostać opóźniona, jednak obsuwa prawdopodobnie nie będzie zbyt długa) dodającą do gry nową zawartość, a także przynoszącą szereg usprawnień i poprawek. Niemal równocześnie firma NVIDIA udostępniła nowy pakiet sterowników Game Ready, oznaczony numerem 417.22.

Dzięki wspomnianym nowościom, obydwu firmom udało się podobno znacznie poprawić wydajność technologii ray tracingu w omawianym tytule – przyrost FPS-ów może sięgać nawet 50%. Jak informuje producent GPU, posiadacze kart RTX 2080 Ti będą mogli liczyć na przeszło 60 klatek animacji na sekundę z efektami odbić DXR ustawionymi na Ultra i w rozdzielczości 1440p. Gracze, w których komputerach drzemią słabsze RTX-y 2080, by osiągnąć porównywalną płynność, będą musieli skorzystać z ustawień DXR na poziomie Medium (w tej samej rozdzielczości). Podobnie będzie w przypadku RTX-a 2070 – z tą różnicą, że w jego przypadku konieczne będzie obniżenie „rozdziałki” do 1080p.

Poprawki w najnowszym tytule DICE

Dokładna lista poprawek dotyczących Battlefield V prezentuje się następująco:

  1. ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR;
  2. poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni;
  3. poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność;
  4. wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni;
  5. usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni;
  6. naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu;

Nie tylko Battlefield 5

Poza usprawnieniem obsługi ray tracingu w Battlefieldzie V, nowe sterowniki GeForce poprawiają wydajność w Just Cause 4, Insurgency: Sandstorm oraz World of Warcraft: Battle for Azeroth (w tym ostatnim tytule wówczas, gdy korzystamy z trybu DX12). Drivery są już dostępne do pobrania pod tym adresem (możecie je ściągnąć także za pośrednictwem aplikacji GeForce Experience).

Przypominamy też, że w przyszłości do listy kart grafiki obsługujących funkcję ray tracingu dołączy potężny Titan RTX. Układ będzie posiadał 4608 jednostek CUDA i 24 GB pamięci GDDR6. Kto wie, może ten wyceniony na 2,5 tys. dolarów (przeszło 9 tys. złotych, ale w praktyce cena w Polsce z pewnością będzie znacznie wyższa) potwór pozwoli na uruchomienie Battlefield V w 4K, z pełnymi detalami (w tym ustawieniami DXR) i minimum 60 klatkami animacji na sekundę? Jeśli tak – zostaje tylko zacząć odkładać kieszonkowe.

Insurgency: Sandstorm
Insurgency: Sandstorm
  1. Battlefield V – strona oficjalna
  2. Nvidia – strona oficjalna