Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- Battlefield V ma dziś otrzymać aktualizację Rozdział I: Wstęp;
- dzięki patchowi oraz nowym sterownikom Game Ready od Nvidii wydajność w najnowszej grze DICE ma wzrosnąć nawet o 50%, gdy będziemy korzystać z ray tracingu;
- drivery zwiększają też liczbę klatek animacji w Just Cause 4, Insurgency: Sandstorm oraz WoW: Battle for Azeroth (tryb DX12).
Battlefield V ma dziś otrzymać aktualizację Rozdział I: Wstęp (wedle ostatnich wieści jej premiera musiała zostać opóźniona, jednak obsuwa prawdopodobnie nie będzie zbyt długa) dodającą do gry nową zawartość, a także przynoszącą szereg usprawnień i poprawek. Niemal równocześnie firma NVIDIA udostępniła nowy pakiet sterowników Game Ready, oznaczony numerem 417.22.
Dzięki wspomnianym nowościom, obydwu firmom udało się podobno znacznie poprawić wydajność technologii ray tracingu w omawianym tytule – przyrost FPS-ów może sięgać nawet 50%. Jak informuje producent GPU, posiadacze kart RTX 2080 Ti będą mogli liczyć na przeszło 60 klatek animacji na sekundę z efektami odbić DXR ustawionymi na Ultra i w rozdzielczości 1440p. Gracze, w których komputerach drzemią słabsze RTX-y 2080, by osiągnąć porównywalną płynność, będą musieli skorzystać z ustawień DXR na poziomie Medium (w tej samej rozdzielczości). Podobnie będzie w przypadku RTX-a 2070 – z tą różnicą, że w jego przypadku konieczne będzie obniżenie „rozdziałki” do 1080p.
Poprawki w najnowszym tytule DICE
Dokładna lista poprawek dotyczących Battlefield V prezentuje się następująco:
- ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR;
- poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni;
- poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność;
- wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni;
- usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni;
- naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu;
Nie tylko Battlefield 5
Poza usprawnieniem obsługi ray tracingu w Battlefieldzie V, nowe sterowniki GeForce poprawiają wydajność w Just Cause 4, Insurgency: Sandstorm oraz World of Warcraft: Battle for Azeroth (w tym ostatnim tytule wówczas, gdy korzystamy z trybu DX12). Drivery są już dostępne do pobrania pod tym adresem (możecie je ściągnąć także za pośrednictwem aplikacji GeForce Experience).
Przypominamy też, że w przyszłości do listy kart grafiki obsługujących funkcję ray tracingu dołączy potężny Titan RTX. Układ będzie posiadał 4608 jednostek CUDA i 24 GB pamięci GDDR6. Kto wie, może ten wyceniony na 2,5 tys. dolarów (przeszło 9 tys. złotych, ale w praktyce cena w Polsce z pewnością będzie znacznie wyższa) potwór pozwoli na uruchomienie Battlefield V w 4K, z pełnymi detalami (w tym ustawieniami DXR) i minimum 60 klatkami animacji na sekundę? Jeśli tak – zostaje tylko zacząć odkładać kieszonkowe.


GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
mirko81 Legend

no dobra, przyjmijmy że teraz najlepszy sprzęt ciągnie te nowości stabilnie te 70 fps ... a co będzie za rok i dwa przy następnych częściach ? przecież serii 3xxx jeszcze nie będzie. ciężko będzię ruszyć jakość do przodu. tak sobie gdybam
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Juz po tytule widzialem ze clickbait. Orginalny tytul mowi ze poprawia wydajac do 50% a nie o 50% to gigatyczna roznica...
zanonimizowany1232347 Generał
Tylko nadal mówimy o FHD
XoniC Generał

Autor newsa nie wie co to znaczy "UP TO 50%" w j. angielskim???
bmwbmw2 Generał

Jeśli jeden tytan odpali w 50 klatkach 4k ray. to 2 odpalą w ponad 90 :D szykuj mamone bro