Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2019, 19:48

Nowy gameplay z Final Fantasy VII Remake pokazuje walkę z bossem

Firma Square Enix opublikowała nowy gameplay z gry Final Fantasy VII Remake, na którym możemy zobaczyć starcie z potężnym Abzu. Poza tym wydawca podzielił się garścią informacji na temat systemu walki oraz udostępnił paczkę nowych screenów prezentujących m.in. głównych bohaterów.

Im bliżej do premiery gry Final Fantasy VII Remake, tym więcej informacji na jej temat i materiałów promocyjnych wychodzi na światło dzienne. Dzisiaj firma Square Enix zaprezentowała gameplay (klip z dema przywiezionego na tegoroczne targi Tokyo Game Show) pokazujący starcie z potężnym bossem – Abzu – a także podzieliła się szczegółami na temat systemu walki, broni, jednego z „summonów” (pomocników kontrolowanych przez SI) oraz wybranych lokacji, które odwiedzimy podczas zabawy. Swoistą wisienką na torcie jest porcja nowych screenów z gry oraz okładka, którą zobaczymy w sklepach na Zachodzie (prezentujemy ją na końcu niniejszej wiadomości). Bez zbędnego przedłużania – przejdźmy do konkretów.

Powyższy materiał wideo daje nam wgląd nie tylko w to, jak trudnym do pokonania oponentem będzie Abzu, lecz także w stworzony przez Japończyków system walki. Zacznijmy od tego, że choć starcia będą niezwykle dynamiczne, znajdziemy w nich całkiem sporą taktyczną głębię. Napełnienie paska zwanego ATB Gauge pozwoli nam przejść do specjalnego trybu (Wait Mode), w którym czas ulegnie spowolnieniu, a my będziemy mogli wydawać polecenia; nic nie stanie na przeszkodzie, by te ostatnie przydzielić do określonych przycisków i szybko korzystać z nich w ferworze walki.

Drugim wskaźnikiem będzie tak zwany Burst, widoczny pod paskiem życia wroga. Zadając oponentowi obrażenia, będziemy stopniowo go ładować, a jego wypełnienie na krótką chwilę unieruchomi nieprzyjaciela oraz uczyni go bardziej podatnym na obrażenia; poza tym poszczególne postacie będą dysponować umiejętnościami przyspieszającymi cały proces (jak Burst Slash Clouda). Trzeci to z kolei Limit ładujący się wtedy, gdy to my będziemy „zbierać baty”. Napełnienie go poskutkuje odblokowaniem wyjątkowo potężnych zdolności (pokroju Somersaulta Tify).

Przejdźmy jeszcze do Materii, o którą wzbogacimy naszą broń oraz pancerz. W zależności od wybranego jej rodzaju, zapewni nam ona dostęp do magicznych ataków i zdolności manipulacji czasem czy wreszcie pozwoli na przyzywanie na pole bitwy potężnych „summonów”; jednym z tych ostatnich jest Ifrit, czyli swego rodzaju ognisty demon.

Warto przypomnieć, że osoby, którym nie przypadną do gustu nowe rozwiązania, będą mogły wypróbować opcjonalny turowy system walki.

Pomimo że Final Fantasy VII Remake stawia na wartką i efektowną akcję, system walki będzie miał odpowiednio dużo głębi. - Nowy gameplay z Final Fantasy VII Remake pokazuje walkę z bossem - wiadomość - 2019-09-24
Pomimo że Final Fantasy VII Remake stawia na wartką i efektowną akcję, system walki będzie miał odpowiednio dużo głębi.

Co zaś tyczy się lokacji czekających na odwiedzenie – wśród nich znajdziemy zarówno miejsca znane z oryginalnego Final Fantasy VII, jak i zupełnie nowe. Mowa między innymi o slumsach rozciągających się pod Sectorem 7 w Midgarze i mieszczącym się tam barze 7th Heaven, gdzie można się zrelaksować i na przykład pograć w rzutki; miejsce to stanowi również centrum dowodzenia organizacji AVALANCHE.

Final Fantasy VII Remake zmierza na PlayStation 4, a zadebiutuje 3 marca 2020 roku; nad Wisłą produkcja nie doczeka się lokalizacji. Na koniec mamy dla Was garść screenshotów oraz zachodnią okładkę omawianej gry; więcej nowych zrzutów ekranu znajdziecie natomiast w naszej galerii.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Final Fantasy

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej